zwanger worden tijdens borstvoeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Djem, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djem

Djem Lid

20 sep 2007
    21
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje.
    Ik geef borstvoeding en ben nog niet ongesteld geweest. Maar ik zou best graag zwanger willen worden.
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
    Wat kan ik doen?
    Ik voed overdag om de 3 à 4 uur en 's nachts na 7 uur.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes.

2. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    mag ik vragen hoelang is het geleden dat je bent bevallen want dat geeft ook een verschil met de kans op zwanger worden

3. Djem

Djem Lid

20 sep 2007
    21
    0
    0
    Het is nu 3 maanden geleden. Misschien ook wel een beetje snel om alweer aan zwanger worden te denken. Maar met een normale cyclus heb je het zelf een beetje in de hand. Dat leek mijn wel handig. Maar misschien moet ik gewoon blij zijn dat ik nog niet ongesteld ben.

4. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    hallo djem

Ik ben hier niet degene die je moet veroordelen en ik doe dat ook niet maar indd het is wel snel om weer zwanger te raken je lichaam heeft ook tijd nodig om te ontzwangeren ik zou het zeker even overleggen met een arts of het voor jou gezondheid en die van je eventuele aanstaande kindje wel verstandig is

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan gewoon zwanger worden hoor. Alleen je hebt nog geen pijl om te trekken aangezien je nog niet ongie bent geweest.
    De kans is altijd aanwezig, borstvoeding geven is geen anticonceptie!
    Dus succes!
    Is mooi dicht bijelkaar, heeft alleen maar voordelen meid!

Groetjes!

6. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    ik had deze vraag ook al gesteld.
    mijn kindje is bijna 1 jaar. en toen voelde ik aan mijn borsten dat ze gevoelig waren, maar nu vraag ik me af of je dat ook aan je borsten kan voelen wanneer je nog bv geeft.

7. Niet meer actief

Je kan gewoon zwanger raken als je borstvoeding geeft, vroeger zeiden ze dat dat niet zo was.
    Tegenwoordig is het bewezen dat dat wel degelijk kan.

Het wordt trouwens aangeraden om minstens een jaar te wachten met een volgende zwangerschap omdat na een jaar je lichaam pas volledig ontzwangerd is en je baarmoeder dan ook pas weer op de juiste plaats ligt en weer z`n normale grootte heeft.

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    indd lieselotje dat bedoelde ik ook een kennis van mij is ook best snel weer zwanger geraakt en daardoor lag de baby te hoog en heeft ze eerst veel last gehad en later moeite gehad met indalen de dokter zei dat dat kwam omdat het lichaam nog niet volledig hersteld was

9. Djem

Djem Lid

20 sep 2007
    21
    0
    0
    Het lijkt mij idd ook niet echt heel gezond voor mijn lichaam om snel weer zwanger te worden.
    Ik geeft nog steeds volledig bv en gebruik geen anticonceptie. Ik zie wel wat er gebeurt. Als ik wel zwanger word is dat een leuk cadeautje. Zo niet, dan is dat ook niet erg. Dan wachten we nog een tijdje.

Bedankt voor jullie reacties meiden.

Groetjes,
    Djem.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij is dat laatste niet waar. Als je n.m. bv geeft is je baarmoeder snel weer op zijn/haar oude formaat. Je voelt dat ook als je aan het voeden bent.

11. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Zwanger worden en borstvoeding geven kan gewoon. Ik ben het levende bewijs. Wel moet je er rekening mee houden dat het lactatiehormoon je cyclus KAN tegenhouden. Maar als je wel een cyclus hebt dan is het nog niet gezegd dat je even makkelijk weer zwanger wordt. Bij mij was mijn cyclus na 3,5 maand weer terug. We hebben vanaf dat onze dochter 6 maanden was geprobeerd om weer zwanger te worden. Alles leek te kloppen, eisprong op tijd, cyclus regelmatig. Toch heeft het 9 maanden geduurd. Tja... waar het precies aan lag, misschien aan toeval, misschien aan de borstvoeding.

Hou er dus rekening mee dat je vruchtbaar KAN zijn, maar niet per definitie hoeft te zijn. Als een kindje welkom is dan is het helemaal prima, maar hoop er nog niet te veel op, het kan lang duren (gemiddelde cyclus komt 14 maanden na geboorte van kindje terug).

Deel Deze Pagina