Ik snap echt niks van m'n cyclus, kan iemand helpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liefdevol, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdevol

liefdevol Lid

30 dec 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben nieuw hier: ik ben 30 jaar en vanwege kinderwens 8 maanden geleden gestopt met de pil. Na 12 jaar pilgebruik.
    Hier mijn cyclus tot nu:
    1e cyclus: 81 dagen. Positieve ovulatietest op dag 29.
    2e cyclus: 66 dagen. Positieve ovulatietest op dag 33.
    3e cyclus: 53 dagen. Start temperaturen. Positieve ovulatietest op dag 42. 2 dagen daarna temperatuur omhoog. (Goede cyclus).
    Nu 4e cyclus. Op dag 31 positieve ovulatietest. Nu op dag 38. Geen temperatuurverhoging.

Omdat ik al zo veel ovulatietesten moet gebruiken ben ik bij de eerste twee cyclussen niet door blijven testen na positieve ovulatietest. Wel had ik dan nog een keer vruchtbaar slijm.
    Ik ben een maand geleden bij de huisarts geweest en die vind dat ik nog tot een jaar moet wachten. Maar ik heb toch een gekke cyclus zo of niet dan?
    Graag jullie mening

2. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik geloof dat max 14dagen na je ei je ongesteld moet worden..
    Volgens mij kunnen daar nooit zoveel dagen tussen zitten!
    Dan is je ei nog niet gesprongen of vals positief..
    Ik vind het inderdaad wel vreemd.
    Heb je andere klachten? Acne? Overbeharing? Overgewicht?
    Ik denk dat je ei pas veel later echt springt..(de eerste paar cyclussen in ieder geval!)
    Je cyclus lijkt wel steeds korter te worden.. dat is dan wel weer fijn!
    Hopelijk word dit met de maand beter.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt, met een gemiddelde van 14 dagen.
    De luteale fase verschilt van vrouw tot vrouw en kan zelfs per cyclus verschillen. De mijne varieert van 11 tot 14 dagen.

Ik denk dat in het geval van TS er wel een positieve ovulatietest was. Maar een positieve ovulatietest is helaas geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt! Het geeft alleen een LH-piek aan en niet de eisprong zelf.
    Vaak probeert het lichaam het na een tijdje nogmaals om een eisprong te laten plaatsvinden.

Bij zulke lange cyclussen als die van TS bestaat ook de mogelijkheid van PCOS. En bij PCOS heb je vaak last van valspositieve ovulatietesten. Je eierstokken bevinden zich met PCOS vol met een krans van eiblaasjes. Die maken allemaal LH aan. En die kunnen dus zorgen voor een valse LH-piek....

Ik zou dus zeker je cyclussen in de gaten houden TS. En toch eisen bij de huisarts voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog.

4. liefdevol

liefdevol Lid

30 dec 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb geen acne, overbeharing of overgewicht.
    Aangezien ik bij die lange cyclussen nog een keer vruchtbaar slijm kreeg kan m'n ei alsnog gesprongen zijn maar toen temperatuurde ik nog niet dus dat weet ik niet zeker.
    Ik baal nou gewoon omdat ik het gevoel heb dat m'n cyclus niet klopt. Cyclus werdt inderdaad korter maar deze ronde wordt weer langer.zou een dokter mij na 8 maanden door kunnen sturen?

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Gezien je twaalf jaar aan de pil bent geweest, is het niet raar dat je er zo lang over doet om een normale cyclus te krijgen...

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Je hebt natuurlijk ook lang de pil gebruikt. Ik zou je kichaam even de tijd geven om "normaal" te worden.

Heel vervelend natuurlijk. Ik had in het begin ook dat ik een maand oversloeg en dan weer 33 dagen of 44 en dan weer een maand helemaal niks. Na een tijdje werd ik elke keer ongi rind de 30 tot 34 dagen. Voordat ik zwanger was de eerste keer duurde 1,5 jaar.

7. girly28

girly28 Lid

24 okt 2012
    63
    0
    0
    Hoi,

Je cycli zijn wel lang, maar zo te lezen worden ze wel korter.
    Ik heb zelf ook iets langere cycli maar niet zoals die van jou.
    Je schrijft ook dat je recent pas gestopt bent met de OAC, dus ik denk dat dat het ook wel deels kan verklaren.
    Je zou idd PCOS uit kunnen laten sluiten door de huisarts of gyn. Misschien dat dit je wat geruststeld.
    Tja, en testen en temperaturen had ik misschien zelf nog niet direct gedaan, je bent er dan misschien ook al wel " veel mee bezig ".
    Ik zou misschien alleen testen en gewoon eens een paar maanden aankijken, maar goed dat is voor iedereen anders.
    Succes en ik hoop voor jullie dat jullie wachten t.z.t beloond mag worden:)

8. Binnenkort

26 dec 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    wow lang zeg! Een vriendin van me had een heel jaar geen maandstonden na stoppen van de pil. Toen nam ze een spiraaltje en toen ze die verwijderde de eerste maand al zwanger, had ze toen nooit gedacht. Dus, het kan wel snel opeens veranderen en goed lopen!
    Neem je iets van zwanger-worden-vitamine? Voor lange cyclussen las ik wel veel goede ervaringen met Vitex (Agnus Castus), misschien eens over lezen als je aan supplementen bent :)

succes!!

9. liefdevol

liefdevol Lid

30 dec 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik slik alleen foliumzuur en een multivitaminen. Ik zal die vitex eens opzoeken

Deel Deze Pagina