Oké ik ben een fanatieke cupcake en cakepop bakster maar een taart durfde ik me niet aan te wagen.. Mijn vriend wordt morgen 30 dus heb het er toch op gewaagd. Biscuit staat nu in de oven, slagroom met mascarpone (of hoe je het ook schrijft) staat op te stijven. Heeft iemand tips voor de rolfondant? Wil de taart wel helemaal bekleden
Goed kneden en dan pas uitrollen ... En je taart omkeren en op n rooster zetten als hij uit de oven komt. Zo heb je n gelijke bovenkant.... Ohja en na het afsmeren eerst ff in de koelkast laten opstijven voor je m bekleed
Dankje voor je tips. Ik had natuurlijk weer wat in mijn hoofd om met fondant groen gele strepen te maken omdat mn vriend een sjonnie is haha.. Denk dat ik daar maar wel van af zie
Puzzelen is ook niet zo moeilijk hoor... Kleurplaat uitprinten en lijntjes overtrekken op de juiste kleur fondant en dan uitsnijden en in elkaar gaan leggen anders groene slagroom en gele botercreme?
Of maak n bier dop.... Hoef je ook niet strak te bekleden en dan is hij vast ook wel gek op bier [HOW TO] bierdop (Pagina 1) - Sjablonen, Patronen & Howto's - Het "DeLeuksteTaarten" - forum
Die is wel erg gaaf!! Ben alleen bang dat ik een nieuwe biscuit moet maken shit... Hij is zojuist voor een groot deel door de midden gescheurd. Echt typisch wat voor mij.
Daar kan je mooi cake pops van maken haha en als je geen mix meer heb En in echte nood zit.. De Appie verkoopt ook kant en klare bodems.. Zijn alleen wat taai en droog
Heb toevallig eergister een 5kg zak gekocht bij de makro. Was 25% korting op. Nieuwe gaat er zo in.. Van deze maak ik mini taartjes denk ik voor de kleintjes. Kan ik ook lekker lieve taartjes maken met roze.
Je gaat toch wel een foto plaatsen? Zou je dat recept misschien willen delen? Luchtige cake die voor taart wordt gebruikt. Ik heb het eens geprobeerd te maken met een normaal cakerecept, en toen was de cake (ofcourse) veel te stevig/hard voor hoe het bij taart hoort te zijn.
Het is biscuitmix voor fun cakes. Heb net een stukje geproeft van de mislukte haha, nou jammie. Precies zoals je bv bij een slagroomtaart hebt. Hier ook een recept voor taartbodems; De Leukste Taarten Maak Je Zelf! op deze website kan je echt alles vinden.
Ben niet zo'n held met rolfondant merk ik. We gaan gewoon stug door, de aamhouder wint! Funcake mix kan je kopen bij oa Jamin en Pipoo's Ga maar weer verder...
Ben ook wel benieuwd naar het resultaat straks! Ikzelf maak taarten altijd met marsepein. Ik vind het prettiger werken en lekkerder smaken. Fondant gebruik ik alleen om dingen te maken die hard moeten worden, Ik heb wel geleerd een taart een dag van te voren te maken. Ik ben bang dat hij niet goed afkoelt nu.
De fondant ligt al in de prullenbak. Morgenvroeg maar marsepein halen. Fondant is ideaal voor een cupcake maar dus niet voor een taart
Balen zeg!! Succes morgen hoe laat moet hij af zijn? Al een idee wat je gaat maken? Ik moet volgende week zaterdag aan de slag, zondag wordt onze oudste 10. Ik weet nog niet wat ik moet maken. Hij is gek van Feyenoord maarja..... Heb wel zin in iets leuks hihihi
Moet om 11.30 af zijn. Wilde een groen gele taart maken ADO kleuren haha. Rood/wit is ten strengste verboden bij ons thuis door mn vriend als ik het niet red heb ik ook nog 50cakepops staan. Cupcakejes zijn ook binnen een half uur klaar. Wish me luck.. Hoewel ik nu al voel dat het een ramp gaat worden
Als je vandaag de taart met marsepein wil gaan bekleden dan kun je het beste eerst goed je tafelblad insmeren met crisco (vet zodat het niet gaat plakken aan je tafel) of met poedersuiker. Dan goed uitrollen en als de plak marsepein dun genoeg is dan even je deegroller tot bijna bovenaan je marsepein doen (zie foto) en dan kun je hem heel makkelijk over je taart heenleggen en dan goed met de smoother eroverheen en de taart gladstrijken aan de zijkant. Ook is het fijn om de taart als je hem gevuld hebt en dan met botercreme hebt gesmeerd om hem minimaal een uur in de koelkast te zetten zodat de taart lekker stevig is om te bekleden. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo! Heb even een foto bjgevoegd over hoe ik het bedoelde met de deegroller.
grappig ik kan juist geen taart bekleden met marsepijn zonder dat het scheurt, ik doe juist alles met fondant. maar als het te warm is, wil geen van beide goed.