Hallo allemaal!! Wij gaan morgenmiddag naar vrienden toe en blijven daar eten. Aangezien ik wat mee wil nemen, heb ik aangegeven voor het toetje te zorgen. Nu kan ik natuurlijk googlen op iets leuks/lekkers, maar wellicht hebben jullie tijd en zin om jullie zelfgemaakte toetjes aan mij voor te stellen...... Groetjes Syl
wat is zelf lekker vind en makkelijk, want ik maak het niet zelf. bavarois (te koop bij de jumbo/vriesvak) op een schaal en daar om heen zomer fruit. aardbei/kiwi/ananas etc. eventueel wat toefjes slagroom. heerlijk om uit 1 schaal te eten of op te scheppen.
2 lekker en makkelijke opties; -doosje zomerfruit van de ah in de blender met vanille vla. Kun je ook makkelijk meenemen, blijft lang lekker! -vers fruit onder in een glas/coupe met wat (verse) jus, daaroverheen yoghurt, weer een laagje fruit, daaroverheen weer yoghurt en daar bovenop nog wat jus. Ziet er geweldig uit, is makkelijk en super lekker!
Een van mijn favorieten, heel makkelijk en net wat bijzonderder dan iets kant en klaars Apple crumble 4 appels 150 gram suiker 200 gram boter 300 gram meel 1 zakje vanillesuiker 1 theelepel kaneel snufje zout Appels schillen en in kleine blokjes snijden. Appels in ingevette bakvorm doen. Van alle overige ingedrienten een kruimeldeeg kneden. Over de appels verdelen. Tot afbakken in de koelkast zetten (of bij meteen bakken eerst 10 minuten in de vriezer). Gaar bakken in ongeveer 35 minuten op 180 graden. Superlekker met vanillevla of een bolletje vanille- of kaneelijs
Een trifle! Erg lekker en in verschillende varianten te maken. Nagerecht trifle recepten | Smulweb.nl
Oeps zie nu pas dat je gisteren gepost had...gaat je niet meer lukken voor vanmiddag! Misschien een idee voor een andere keer?
Deze is ook echt super! Recept - Frambozentrifle - Albert Heijn Of heel makkelijk: Pak een aantal hoge glazen. Vul ze met: - 2 vingers vanillevla - dun laagje siroop - 2 vingers yoghurt - dun laagje cacaopoeder of nesquik - 2 vingers vanillevla - muntblaadje bovenop Laagjes kun je wisselen enzo... Maar zorg ervoor dat je de dunne laagjes goed tegen het glas aan ziet. Ziet er echt leuk uit, is verder simpel en bijna iedereen lust het.
Deze witte chocolade ijstaart is echt goddelijk en super simpel! Hij is overigens niet echt verantwoord.... maar dat is nergens voor nodig toch? Benodigdheden: 1 pak chocolate cookies 75 gram boter, gesmolten 300 gram witte chocolade, in stukjes gebroken 250 ml blanke vla 250 ml slagroom 2 eetlepels cacaopoeder naar wens: chocolaatjes voor garnering springvorm van ca. 20 cm bakpapier Verkruimel de koekjes met een keukenmachine of met de deegroller Roer de gesmolten boter erdoor Bekleed de springvorm met bakpapier Verdeel de kruimels over de bodem en druk ze iets aan Doe de witte chocolade in een kleine pan Zet deze in een grotere pan, die je voor de helft gevuld hebt met water en breng dit water aan de kook. Zet als het water kookt het gas laag, en laat de chocolade smelten. Neem de pan met gesmolten chocolade uit de grote pan met water en roer de blanke vla door de chocolade. Klop de slagroom stijf en spatel dit door het chocolade mengsel Schenk dit over de koekkruimelbodem en strijk de bovenkant glad Zet de taart in het vriesvak en bevries in ongeveer 4 uur Zet de taart 20 minuten voor het aansnijden in de koelkast en haal de vorm en het bakpapier er omheen weg Doe de cacaopoeder in een zeef en strooi hiervan een dikke laag over de taart Garneer de taart eventueel met chocolaatjes
Dames bedankt voor jullie reacties! Het hoeft idd niet verantwoord te zijn nee, de BBQ is tenslotte ook niet super verantwoord met al zijn sausjes... Ik heb gekozen voor de laagjes vla en yoghurt met siroop en blaadje munt! De panna cotta ga ik ook zeker een keer maken, maar daar had ik nu idd geen tijd meer voor.. THNX allemaal!!