Slecht kunnen poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diddlmouses, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Weten jullie of je ook iets kan geven als ze moeilijk kunnen poepen?
    Lisa poepte eerst een paar x per dag, toen werd dat 1x per dag en nu lukt het soms nieteens elke dag en dan lijkt het of ze daar echt last van heeft. (veel poepjes laten, huilen)

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat extra water door haar voeding (als je tenminste fv geeft) of een beetje olie er bij.

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Extra water kan niet want dan komt ze over de liter heen (klein vreetzakkie :) )
    Ik geef idd flesvoeding, gedeeltelijk tegen darmkrampjes en verstoppingen!, maar ook gedeeltelijk voor hongerige babys.

Maar olie, wat voor olie dan?

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Extra water mag volgens mij wel. Niet over een liter heen gaan heeft meer te maken met het aantal schepjes voeding. Want die belasten de nieren. Water niet.

Qua olie zou je zonnebloem oflijnzaadolie kunnen proberen. Klein beetje maar.

Wat ook wil helpen als ze wat aan het persen is, is temperaturen. Hier moet je wel mee oppassen. Als je dit nl. langdurig elke keer doet, bestaat de kans dat ze niet meer gaat poepen zonder dat je temperatuurt.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou niet de thermometer onnodig (dus voor andere redenen dan tempen) gebruiken, kan ook beschadigen namelijk ...

En extra water mag gewoon, extra schepjes niet.

Verder zou ik het CB of je HA even bellen. Olie is een veelgegeven advies, maar ik hoorde laatst ook weer dat dat niet goed zou zijn.

Sterkte!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook veel problemen gehad met poepen (soms wel 3 a 4 dagen niet). Alles gebprobeerd: extra water, maiskiemolie door de fles, tomatensap (Yek!), fruit in de fles geven) Sinds we jbpm gebruiken tegen het spugen, is ook de ontlasting beter geworden (ong 1 x per dag)! Ook sinds we aan de fruit/groentehapjes zijn gaat het stukken beter (maar daar is jou kindje nog wat jong voor)

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje krijgt nu 1 keer per dag roosvisee laxo, en elke fles 20 cc extra water erbij. Extra water kan geen kwaad extra schepjes wel.

8. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    meid wat echt ontzettend snel en goed helpt is Kindicol van VSM.

Mijn dochter heeft (had) altijd last van hele dikke harde keutels waarbij ik haar vaak genoeg moest helpen. Toen heb ik bovenstaande bij de apotheek gehaald, daar moet je in principe elk uur 3 druppels van geven, ik heb het precies 2x gedaan en toen poepte ze hartstikke mooi.

niet dun, maar gewoon tja ehm goed gewoon.

ik heb het haar niet meer gegeven tot na een week de ontlasting weer dikker leek te worden. en ook toen weer gestopt omdat nog diezelfde dag de ontlasting goed was.

kortgezegd 1-2x die 3 druppels gegeven en dan poept ze ruim een week normaal (tenminste zo ging het bij die van mij)

dus tja ik zou zeggen probeer het meid, denk dat je kleine er ontzettend mee geholpen is.

succes

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh ja, dat hebben we ook nog geprobeerd... ;) vergeten, hihi

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Thx allemaal!

Als ze poept zijn het trouwens nooit harde keutels, dat zou je dan idd denken, maar dat is juist absoluut niet zo bij haar.

11. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Dit heeft mijn dochtertje ook heel erg gehad toen ze zo klein was, ik heb op advies van de kinderarts versgeperste sinaasappelsap in haar flesje gedaan. Verder ook Roosvicee laxo, dit werkte er goed.
    En anders even langs de huisarts gaan, bij mijn meisje werkte alles namelijk maar tijdelijk en zij heeft uiteindelijk laxtulose en daarna Movicolon gekregen. Maar zij poepte op het laatst 1 keer in de 10 dagen.
    Zij poepte trouwens ook nooit harde keutels hoor, ze had gewoon hele luie darmen.

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ kyara: hier werkte alles idd ook maar tijdelijk. Alleen dus de jbpm in combi met de fruit en groentehapjes werkt wel al langer!

13. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Jbpm werkte bij mij ook redelijk heb ik ook nog een hele tijd gebruikt. Volgens de kinderarts is dit een veel voorkomend probleem bij die kleintjes. En groeien ze er overheen als ze overstappen op vast voedsel.
    Mijn dochtertje is er rond een maand of tien redelijk overheen gegroeid en krijgt nu alleen 1x per dag roosvicee laxo. En als het echt niet gaat een beetje Movicolon.

14. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Glycerine zetpillen, werkten (en werken) super! Is eigenlijk gewoon glijmiddel, verder geen medicijn.

15. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik zie dat je kleine pas 3 maanden is! Want toen ik ging bijvoeden met 5 maanden, heb ik haar pruimen hapje gegeven! En dat werkt eigenlijk nog het beste! Zelfs als ze nu een keer verstopt is geef ik haar pruimenprakje en ze poept weer normaal!

Toen laura jonger was heb ik alles geprobeerd, maar niets leek echt te helpen! Of voor een keertje! Maar die kindicol van vsm klinkt goed! Dat weet ik dan iig voor de volgende!

16. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook voorgekomen. Ze werd helemaal rood en trok zulke gekke bekken dat je dacht dat het de pijpen van haar luier uit zou komen. En dan keek je ... 1 harde erwt! Idd meer water geven of bij de voeding of zo uit een flesje / bekertje. Ik ben ook al eerder met fruithapje begonnen. Na een hoop gedoe ben ik naar de huisarts gegaan en heb lactulose gekregen. Ik heb het maar een paar dagen hoeven geven en het was over! Nu heeft ze er helemaal geen last meer van. Gelukkig ...

17. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Nathan heeft hier ook een tijdje last van gehad. Dan zat hij te drukken, kreeg een rood hoofd en zat te kreunen of het lieve lust was. Maar helaas, geen poep.

Ik heb inderdaad dan ook getemperatuurd, kan me niet voorstellen dat dat kwaad kan als je niet gaat zitten rondpoeren.

En extra water, heb ik ook gegeven.

Op een gegeven moment was het over en ik weet niet goed waardoor dat kwam. Wat ik wel ben gaan doen, is vooral zijn ochtend flesje iets meer verwarmen dan ik tot dan toe deed, hopende dat dat misschien iets laxerend werkt, zoals een kop thee op de nuchtere maag bij mij.

Deel Deze Pagina