Floradix ipv Ferro

Discussie in 'Prematuur' gestart door Annebe, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Linge heeft inmiddels 3 bloedtransfusie's gekregen, bij de eerste 2 had ik minder moeite dan de laatste en er word verwacht dat ze er misschien nog wel 1 of 2 gaat krijgen.

We hebben al eengesprek gehad over het gebruik van floradix, maar wat de arts niet kent gebruikt tie niet.
    Wij vinden dit erg jammer!
    Ons meisje gaat binnenkort aan de ferro en wij willen graag dat ze aan de floradix gaat. (Dit zal ze zo wie zo gaan op het moment dat ze thuis komt, ik wil er geen synthetische rotzooi of zware metalen in hebben)

Wie heeft er ervaring met floradix aan premature baby's?
    ps.. ik hoe geen discussies over of een arts het wel/niet weet, dit is onze mening en persoonlijk vind ik veel artsen erg kortzichtig betreft dit vlak. (homeopathie, fytotherapie en noem het maar op)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb geen ervaring met Floradix, wel met Ferro. Ik denk dat de arts misschien niet persé tegen het gebruik van Floradix is, maar het is voor een arts natuurlijk moeilijk in te schatten hoeveel Linge daarvan nodig heeft als hij het product niet kent.
    Zelf ben ik erg pro-homeopathie, toch zou ik in dit geval uitgaan van wat de artsen voorschrijven. Ik heb Ferro nooit ervaren als synthetische rotzooi (maar ik heb me er verder ook nooit in verdiept), omdat ik zag hoe onze jongens er van opknapten. Ook vonden ze het een traktatie als ze het toegediend kregen... ;):D
    Natuurlijk moet je luisteren naar je eigen gevoel, dus nogmaals het gesprek aangaan is vast een goed idee. Veel succes, hopelijk komen jullie tot een besluit waar iedereen achter kan staan.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben; waarom heb je moeite met de bloedtransfusies?

3. adi

adi Niet meer actief

Melisa had ook een laag ijzergehalte toen ze naar huis mocht. Maar zij kreeg gewoon een ijzerdrankje van de apotheek, geen sapje zeg maar, gewoon een medicijn. Dit werkte als een trein, na een week was het al niet meer nodig.

Ik vond het ook een beetje een raar idee om een baby van -4 weken (36 wkn) aan rocevicee te zetten.

4. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Is Floradix dan niet gewoon Ferrochlorine met toegevoegde vitaminen, kruiden, vruchten en groente? Ik ben er eigenlijk niet zo bekend mee maar dat idee krijg ik wel naar aanleiding van deze link: http://www.salus.nl/default.asp/id,168/index.html
    Hier staat ook dat het geschikt is voor kinderen vanaf 3 jaar.

Mijn tweeling (geboren met 27 weken) is ook met Ferro thuisgekomen. Vooral mijn zoon had veel moeite zijn Hb op pijl te houden. Voordeel van de Ferro is dat de dosering constant kon worden aangepast aan zijn gewicht en Hb waarde. Dus op de ml nauwkeurig. Hij had er veel baad bij, mijn dochter trouwens ook.

Zelf zou ik nooit kiezen voor Floradix, omdat volgens mij de effecten van het gebruik bij zuigelingen niet onderzocht zijn. (Of wel? Dan heb ik me er niet genoeg in verdiept...) Ferro is veilig om te gebruiken.

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochtertje heeft 6 transfusies gehad. Op de zorgen van eventuele bijwerkingen van een tranfusie na hab ik er geen moeite mee gehad. Ik zag zo duidelijk dat ze er zoveel baat bij had! Van een heel klein wit gapend meisje veranderde ze weer in een kindje wat er een stuk minder moe uitzag en een lekker kleurtje op der wangetjes.
    Ze kreeg ook ferro toen ze naar huis ging. Daarvoor kreeg ze het nog niet. Maar haar HB was bij naar huis gaan wat aan de lage kant maar nog niet laag genoeg voor een transfusie. Wij hebben dit een maand aan haar gegeven en zijn er toen zelf mee gestopt zonder doktersadvies omdat ze erg veel moeite had met haar ontlasting en door de ferro werd het nog erger (heeft de 1e 6 maanden niet zelf gepoept). We zijn toen wat vaker naar de HA gegaan en zelf gekeken naar haar of ze het miste. Maar dat was niet zo.
    Ik zou zelf wel ook voor ferro kiezen. En dan met dezelfde redenen die hierboven al genoemd zijn. Zelf hebben wij ook meerdere malen met een dokter te maken had die enorm kortzichtig was en niet open stond voor de gedachten van ouders. Heel jammer is dat en erg lastig om mee om te gaan. Succes ermee!!
    Groetjes

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie nog tot een overeenstemming zijn kunnen komen.
    En hoe gaat het nu met Linge?

7. Loe

Loe Niet meer actief

Ik zou zeker ferro doen en dan de ferrogradumet (met vertraagde afgifte) en niet de ferrofumaraat.
    De floradix is geweldig, maar is ook gecombineerd met andere vitamines. Zijn die wel afgestemd op baby's uberhaupt?
    Volgens mij zit er ook in floradix minder ijzer dan ferro.

Deel Deze Pagina