Hallo meiden, Weten jullie wanneer ongeveer ik mijn ovulatie kan verwachten? HCG is gedaald naar 19 inmiddels, bijna negatief dus. Twee dagen geleden is het bloeden opgehouden. Hoe ging dat bij jullie? Wil nl. graag verder met IVF en dan moet ik exact 7 dagen na ei weer beginnen te spuiten! (hopelijk wil mijn gyn niet dat ik een cyclus afwacht, want we gaan daarna op vakantie en dan wordt het pas april of zo , moet nog maar even overleggen)
Kan je gyn geen echo maken om te zien hoe ver je bent? Het is namelijk niet echt makkelijk om te zeggen wanneer je je eisprong kan verwachten.. de één is gelijk weer regelmatig en de ander is door de miskraam ontregeld. (ik kreeg zelf ineens geen eisprong na de miskraam..)
Net de gyn gesproken. Die denkt dat het nog wel een week of 2 duurt... Over 10 dagen beginnen met ovu-testen. Maar hoop eigenlijk dat 'ie eerder komt! Heb nu al wel een 2e streepje op de ovu-test (niet heel donker), maar dat kan nog van de HCG zijn denk ik...
Ik ben nu een beetje verward Ik heb sowieso een wat rare miskraam gehad, zie http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/318349-menstruatie-voor-miskraam.html. Het rare eraan was dat ik tussentijds een negatieve (bloed)test heb gehad en dat ik een week tussendoor niet gebloed heb. Dus dat was al verwarrend. Nu heb ik van verschillende gynaecologen gehoord dat het nadat je HCG gezakt is het minstens een week of twee duurt voordat ovu zich weer aandient. Nou heb ik 3 dagen nadat ik mijn laatste HCG test heb gedaan (HCG was toen nog maar 19) een ovu-test gedaan (toen wist ik dat nog niet dat het zo lang duurt meestal). En... een streepje zo goed als even donker als de teststreep. En nu al 4 dagen achter elkaar hoge temperaturen (normaal voor na eisprong). Het bloeden ging trouwens direct over in wat ik herken als vruchtbaar slijm (doorzichtig, kon er hele lange draden van trekken). Heb maar afspraak gemaakt met dr. voor maandag. Maar intussen: zou dat misschien toch kunnen, 3 dagen nadat HCG 19 was alweer eisprong? Wanneer ik het vruchtje ben verloren geen idee, ergens in de drie weken ervoor, behalve in de week dat ik geen bloedverlies had. Ik mag een week na eisprong weer beginnen met hormonen voor nieuwe IVF, dus dat is wel mooi nieuws. Hoop dat iemand wil reageren...!
Hey meid ik had 3,5 week na curretage mn ei, ik weet dat omdat ik op die dag een positieve zw.schapstest had, dacht in eerste instantie dat ik weer zwanger was, maar had 2 dagen later de nacontrole en toen zag de gyn dat mn ei net was gesprongen en dat verklaarde die positieve test. Veel succes met zwanger worden meid!!!
Thanks Minnie! Hoop het ook voor jou! Misschien wel heel snel tegelijk, zou mooi zijn En dan in het najaar een kindje... Nou, het is hier helemaal gek! Allereerst natuurlijk dat ik tussendoor negatief had getest, en dat daarna het HCG weer steeg, wat 'onmogelijk' zou zijn En nu 4 (!) dagen na de laatste HCG-meting (was 19) ovulatie gehad (nav ovu-test, temp, vruchtbaar slijm (het bloed ging hier direct in over!) en progesterontest). De dokter stond echt te kijken van 'huh' In feite is het zo dat de hormonen die je eicellen laat rijpen blijkbaar stil worden gelegd ten tijde dat je HCG 5 of hoger is. Waarschijnlijk is mijn ei gaan rijpen in de tijd dat het HCG negatief was, even 'on hold' gezet tijdens de 'zwangerschap' en zodra het HCG eruit was baf eisprong! Wilde dit toch even delen dat zo'n snelle eisprong dus wél kan, al komt het dus niet vaak voor. Ik vraag me nog wel af wat er nou gebeurd is in mijn lijf... Nu op naar de volgende uitdaging, eerste spuit voor nieuwe IVF mag er in! Wel fijn dat ik nu zo snel weer door kan, blij nieuws voor mij in dit topic
ovutest reageert ook op hcg...dus vandaar dat je ovutest zo donker was. Eisprong krijg doorgaans pas als je hcg gezakt is onder de 5. Bij mij was dat na precies 14 dagen. succes!
Dat is dus het rare, achteraf (na progesterontest) bleek ovu-test onverwacht correct (werd ook donkerder). Ik heb direct nadat het HCG weg was een eisprong gehad (week nadat het bloeden was gestopt). En meestal duurt dat dus nog minstens een week of 2 of langer. Thanks, Panter!