Hallo allemaal, Beetje onwennig nog, schrijf ik hier mijn vraag... Sinds een maand of 6 ben ik gestopt met de pil, mijn vriend en ik hebben samen besloten om ervoor te gaan. Na een aantal maanden wat in het wilde weg geklust te hebben, hebben we de afgelopen 2 mnd toch wat doelbewuster geklust.. Nu mijn vraag... Ik heb een cyclus van 32 dagen, op 10 jan was mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie.. Gisterochtend was mijn afscheiding (slijm) van dat vloeibare rekbare. We hebben geklust, en vandaag lijkt het of ik ergens onder in mijn buik een beetje gevoelige holtes heb.. Omdat ik nog niet helemaal bekend/gewend ben met mijn cycles vroeg ik me af, of iemand misschien weet of dit misschien mijn vruchtbare periode is ? Kan het zo zijn dat het gevoel in mijn onderbuik, net boven de lies, het gevoel is van de eisprong?
hey Zal inderdaad je eisprong kunnen zijn: heb wat informatie Ovulatiepijn Sommigen merken een niet precies te lokaliseren pijn in de onderbuik, pijn die een of meerdere dagen duurt. Bij anderen komt die pijn plotseling op en duurt enkele seconden of minuten, soms ook uren; de pijn kan dan precies in de linker of rechterkant van de onderbuik gelokaliseerd worden. Van regelmatige afwisseling tussen de rechter en de linker zijde is meestal geen sprake. De ovulatiepijn kan ook in de rug of in de benen uitstralen. De oorzaken voor de ovulatiepijn zijn tot vandaag niet precies bekend. Er wordt gedacht dat deze pijn door de inkapselingsspanning van de eierstok, waarin het eiblaasje rijpt wordt veroorzaakt. Maar er kunnen ook andere oorzaken voor zijn, zoals een pijnlijke prikkel van het buikvlies. De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan nooit zoals wel vaak gedaan wordt gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk al enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden. Het is een bijkomend verschijnsel van de vruchtbare periode en kan de overige waarnemingen (cervixslijmpatroon, temperatuurverloop) bevestigen. groetjes
Hai Jolien, Bedankt voor je informatie, Het is voor mij nog allemaal zo nieuw! Als ik hier op het Forum wat heen en weer lees, dan weet ik gewoon niet wat ik zou moeten voelen.. haha.. Ik wacht het allemaal maar even rustig af.. Mijn cyclusbanner zegt echter dat ik pas over 2 dagen een eisprong zou hebben.. Maar die kan er dus ook n paar dagen naast zitten? Weet je ook of het klopt dat je juist moet klussen op de dagen dat het slijm doorzichtig en rekbaar is? Of juist op de dagen ervoor en/of erna?
hallo ik ben hier ook vrij nieuw op ik heb voor die tijd altijd wel zulke verhalen gelezen maar nu heb ik me dan ook echt geregistreerd zoals mijn cyclusbanner zegt ben ik vandaag het meest vruchtbaar maar ik heb sinds gisteren heel erg last van mijn tepels en sinds van middag ook hele lichte krampjes in mijn onderbuik en soms gaat de pijn ook van de linker naar de rechter kant toe ik zou nu toch nog geen eisprong kunnen hebben of wel wie zou mij wat meer over dit kunnen vertelen gr nathalie
Nou Nathalie, jij ook welkom.. Ik heb voorheen ook een beetje heen en weer gelezen.. het toch fijn als je je vragen kunt delen met een aantal ervaringsdeskundigen ; ) Kwaaltjes zijn bij mij niet ter sprake, gewoon dat slijm en nu dat gevoel in mijn onderbuik. Vraag me af of mensen dat herkennen en of dat de vruchtbare periode kan zijn..
hey nomnom: beste is klussen voor de eisprong of de dag zelf. ik begin te klussen altijd een paar dagen voor ik mijn eisprong moet hebben tot een paar dagen erna, je weet nooit of hij iets vroeger of later valt, dan heb ik hem zeker niet gemist. het beste is ook om te 2 dagen. natalie: het zal waarschijnlijk wel je eisprong zijn, ofwel heb je hem voor de pijn gehad ofwel komt hij erna nog groetjes
Thanks Jolien, Ach, we zijn nog maar pas van start gegaan en probeer mijn cyclus te leren kennen.. een beetje herkenning zou wel zo prettig zijn.. Bedankt voor je tips !
ja dankje wel ik heb hier voor ook nooit van die kwaaltjes gehad die ik nu heb maar die krampjes zijn bij mij niet echt pijndelijk nou somige krampjes wel, ik hoop dat er zeker ervaringsdeskundigen zijn die ons van onze vragen af kunnen helpen gr nathalie
jolien1: het zal waarschijnlijk wel je eisprong zijn, ofwel heb je hem voor de pijn gehad ofwel komt hij erna nog ik heb nooit mijn eisprong gevoeld maar zou het dan wel kunnen zijn dat ik hem nu juist wel voel dat ik nu heel erg ga op letten gr nathalie
Idd. Nathalie, Zo zit ik ook... nu je erop gaat letten lijkt het waarschijnlijk dat je het gaat voelen.. Voorheen had ik ook nergens last van.. Hoop dat meer mensen wat info kunnen geven over wat ze voelden...
ja hoop het ook we wachten maar af he, wanneer heb jij je nod weer, ik op 9 feb zoals ik heb uitgerekend met een cyclus van 33 dgn
Ja lastig is dat hè! Dan lees je hier zoveel dat je spontaan alles gaat voelen, of dat ik ineens denk: Oh zou dat de eisprong zijn ipv dat ik dan altijd denk dat mijn darmen spastisch doen... En dan is het ook nog eens bij iedereen zo verschillend. Dus steken in je onderbuik/lies, het kan voor de eisprong of erna zijn, het kan een zwangerschapskwaaltje zijn maar ook pms.... Lastig!
ja heel lastig is dat princi vooral omdat somige mensen nooit de eisprong hebben gevoeld en nu opeens wel dat is heel raar voor die mensen die dat nog nooit hebben mee gemaakt gr nathalie
Hai Princi... Ik denk altijd maar.. Pfffff..... het is zo makkelijk nog niet hoor, zwanger worden... zie het dan ook echt als een geschenk mocht het zover komen.. echt duidelijkheid bestaat er volgens mij niet over de exacte vruchtbare periode.. iedereen beleeft het op zn eigen manier..
Ja en ik heb ookal erg om mezelf moeten lachen... Toen ik klein was en iedereen wel op mijn verjaardag jarig leek te zijn en toen ook nog een neefje geboren werd op dezelfde dag, toen vond ik toch echt dat mijn tante dat wel wat beter had kunnen plannen. HAHA