Heej hallo allemaal!, Ik ben nu 10+4 weken zwanger, maar ineens heel erg veel puisten, op gezicht op mn borst en rug echt veel! Het is ontzettend lelijk en schaam me echt! Want zijn er niet een paar... Neee allemaal kleine bultjes bij elkaar voorhoofd is het ergste.. Is hier iemand bekend mee? En weet wat ik kan doen om het te verminderen !??? Moet nog zolang over straat gaan, dat wil ik echt niet op deze manier hihi... Wie o wie heeft er GOEDE tips !? Thanks!!
Komt door de hormonale veranderingen. Ik heb nu nog steeds veel meer last van puistjes. het ergste vind ik nog dat de psoriasis aan mijn handen geëxplodeerd Is (bij mij vorige zwangerschap Was het bijna helemaal weg) Mij werd Door de huisarts vertelt dat je er weinig aan kunt doen helaas.
Ik heb het ook, 2e trimester nog erger. Ik scrub met gezicht scrub en m'n buik en heupen tegen de jeuk en bultjes. Bij mijn rug kan ik helaas niet haha. Verder weet ik er niks voor.
Pff wat een ellende he!dat daar nou nog niets voor uitgevonden is.... Naja we zullen het zien haha Succes meiden
Ik zou puistjes juist niet scrubben, maar zachtjes behandelen (lotion, wasgel, ...). Door te scrubben, beschadig je de ontsteking nog meer (bovenste laagje kapotwrijven, irriteren) en wordt het roder / meer verspreid denk ik. Hier zijn de puistjes maar terug verdwenen toen ik enkele weken terug dé pil nam (en specifiek een soort die gekend is om puistjes tegen te gaan). Dus 1,5 jaar ermee geleden (van stoppen pil tot terug beginnen pil).
Klopt scrubben is dan juist niet goed, met je eens!. Ik gebruikte voordat we een kinderwens hadden ook een pil die goed tegen puistjes was, had er toen af en toe maar 1.. Maarja nu zwanger dus even geen pil haha.. Komt vast wel weer goed!
Ik had ook ineens last van puistjes in het eerste trimester van m'n zwangerschap, terwijl ik hier normaal gesproken nooit last van had. Vond het echt vervelend. Tijdens de helft van de tweede trimester is dit ineens weggegaan en heb nu weer een egaal huidje. Ik heb er niks tegengedaan, volgens mij kan je er niet veel tegen doen. Maar hopelijk gaat het bij jou ook redelijk snel weg!
Pff gelukkig maar zeg!! Ik hoop het ook!! Dit is lelijk!, als het er nou eens een paar zou zijn.. Neee gelijk masaal aaarghhh
Ha de welbekende "grindtegel" tijdens de zwangerschap. Hier de eerste keer ook gehad, de tweede nu weer. Het wordt vanzelf minder (bij mij op het moment dat de placenta het werk overnam). Niet te druk over maken, en als mensen er wat van zeggen, je bent zwanger dus je hebt het ideale excuus Vooral niet te veel aan lopen pulken, knijpen etc. Als je het al doet bij voorkeur zo steriel mogelijk om ontstekingen en lelijke littekens te voorkomen!
Heeej centurtchild! Haha jaa blijkbaar hebben vele dames dit probleem! Ik heb hoop dat het straks beter wordt dat het weg trekt! Thabks! Haha nee ik zit er zo min mogelijk aan!, aleen als het jeukt dan ist laatig dan krap ik niet maar meer ff drukken wil niets open krabben weet je haha..
Ik ben daar zeker bekend mee. Ik had geen puistjes maar gewone kleine huidkleurige bultjes. Inmiddels ben ik 16 weken zwanger en ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!
Lekker laten zitten, ze gaan vanzelf weer weg. Ik had met 13 weken ongeveer weer een mooi glad huidje
ik had ze van mijn eerste en tweede zwangerschap, eerste trimester dacht ik wat is dit dan? later werd het minder maar heb na mijn zwangerschap nog veel last van gehad. Ik ben bevallen van meiden.. nu was ik zwanger van een jongen, en mijn puisten verdwenen als sneeuw voor de zon! nu na de bevalling ook geen last meer van.... dus
Hahaha wij roepen ook hele tijd dit wordt een meisje. Ze zeggen meiden halen de schoonheid weg van de moeder, dus nou in dat geval kan dat zomaar kloppen hahaha😂.. Ben errug benieuwd naar de echo vd geslachts bepaling, duurd nog 6 weken
Als het toch blijvend is (ik had het helaas in extreme mate de hele zwangerschap) dan zou ik een huidtherapeut raadplegen
Hier ook last van hoor, allemaal van die kleine puistjes bij elkaar en ook op mijn rug en borst. Soms ook van die grote onderhuidse. Gelukkig valt het op mijn hoofd mee! En ik zit toch al op ruim 14 weken zwangerschap maar het wordt echt niet minder, het is nog erger geworden juist! FIJN!!!!!!!!!!!!!! NIET
Jup heel bekent mee ... sowieso erg vette huid/haar (volgens de bakerpraatjes zou je dan een meisje krijgen hihi). Gewoon je huid goed schoon houden en geen make up er op heeft hier geholpen. Trim 2 ging stukje beter maar nu speelt het toch weer op. Helaas.