Tips gevraagd baby 9 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pantoffelheldin, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik heb even een vraag over het volgende

Mijn zoontje is nu 9 weken.
    Hij kreegt op dit moment 5 flessen van 180/6
    Nou gaat dat overdag prima, hij komt om de 4 uur voor voeding .
    Na de fles van 7 uur gaat hij naar bed en slaapt als we hem niet wakker maken door tot een uurtje of 2.
    Echter als ik hem wel wakker maak om hem de fles te doen om 11 uur/ half 12 dan word hij na 4 uur weer wakker.
    Soms helpt de speen dan en valt hij weer in slaap maar dit is niet altijd het geval.
    Maar ik wil hem ook geen fles geven want dan krijgt hij teveel voeding.

Wat zouden jullie doen ?? Hebben jullie tips?

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.377
    113
    Herkenbaar! Was bij onze zoon net zo. Ik bleef dus op 6 voedingen steken... Op een gegeven moment hebben we hem niet meer wakker gemaakt om 23u en accepteerden we dat we die navhtvoeding om 2 u hadden, anders hadden we hem immers om 3 of 4u. Alleen... Na 1 week zo sliep hij opeens tot in de ochtend door. Eigenlijk nog te vroeg. Iom cb en zkh blijven we dit doen, wel houden we zijn groei goed in de gaten. Laatste paar dagen komt hij s nachts opeens weer, dan krijgt hij dus alsnog zijn 5e fles. Anders zit hij op 4 flessen. Hij is nu 14 weken en doen dit nu zo'n 4 weken ongeveer...

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou hem ook niet meer wakker maken voor de fles van 23u.
    In de hoop dat hij elke keer die tijd verlengd. ;)

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hij is pas 9 weekjes. Doorslapen is iets wat volgens mij vanzelf komt. Mijn zoontje kreeg met 9 weken (toen op de +2lijn) 6x 150, omdat de kinderarts 180 teveel vond.

Uiteindelijk is het me gelukt om hem overdag voldoende verzadigd te houden (meer eten en iets dichter op elkaar) zodat hij snachts doorsliep. Dat werkt overigens nu met 9 mnd nog steeds zo hier

5. Pantoffelheldin

Het gaat me absoluut niet om het doorslapen want ik heb er totaal geen problemen mee dat ik er 1 keer uit moet s'nachts.
    Ging mij er meer om dat ik geen 6 flessen wil geven omdat dat teveel is ;)
    Dacht misschien dat jullie tips hadden over de tijden van voeden.
    ik ga sowieso eens proberen hoe het gaat als ik hem niet meer wakker maak voor de fles van 23 u

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Oke, hij krijgt dus al een liter per dag. Wat de max is. Je moet het hiermee doen totdat hij minimaal 4 maanden oud is (17 weken ).
    Je gaat het waarschijnlijk niet doen, maar ik zou de flessen (veel) kleiner maken en vaker voeden. Dat is ook veel beter voor het maagje.
    Mijn zoontje is een half jaar en weegt 9kg. Hij drinkt, als hij een fles krijgt, tussen de 80 en 120 ml per keer.

7. Pantoffelheldin

Mijn zoontje groeit erg hard en heeft echt niet genoeg aan kleinere flessen.
    Begint dan ontzettend te huilen , net zo lang hij weer wat krijgt ( en een speen helpt dan echt niet ).Hij krijgt forte voeding omdat hij gewoon niet verzadigd is.
    Mijn zoontje gaat al richting de 7 kilo.

Mijn vriend had dit al baby ook dus hij zal het wel niet van een vreemde hebben :D;)

8. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Dat zijn wel erg grote hoeveelheden voor z'n kleintje:$. Zeker als hij nog een 6e fles krijgt dan zit je over 1 liter per dag dat is veelste veel. En zoals gezegd moet hij daar nog weken mee doen.

Hoe zwaar is je kindje? De regel is 150 ml x per kilo lichaamsgewicht / het aantal voedingen per 24 uur maar dit weet je wellicht al. Dus terug naar kleinere hoeveelheden zou ik zeggen en anders misschien voeding voor hongerige baby's zodat hij meer verzadigd is. En anders even contact opnemen met het cb.

Mijn zoontje is 10 weken weegt 5,5 kilo drinkt 6 voedingen per dag en krijgt max 140 ml per keer bv en kv is een flesje.

9. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ik lees net deze reactie...

Je hebt dus al forte voeding.. Ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is zoveel voeding. Misschien kan het Cb je wat tips en adviezen geven. Hij groeit inderdaad wel erg hard wat een beer voor 9 weken.

10. Pantoffelheldin

#10 Pantoffelheldin, 27 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2016
    Mijn zoontje weegt 6.8 kilo
    Het is inderdaad een flinke vent maar hij is dan ook al 65 cm lang.
    Hij zit boven de lijn met lengte en gewicht maar het sluit wel bij elkaar aan volgens het CB.
    Het is dus niet zo dat hij te dik is

Deze hoeveelheden krijgt hij juist op advies van het CB

11. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Hoe snel heeft hij een fles op? Want net als bij ons duurt het 20 min voordat de hersenen doorhebben dat je verzadigd bent. Mijn kindje is een enorme schrokop en ramt zo'n flesje gewoon naar binnen. Hij zit ook qua groeilijn op de +1 en is dus niet echt klein. Wat we dus doen is na een paar slokjes steeds even de fles uit z'n mond halen (wel de speen in de buurt van zijn lippen houden, anders wordt hij ongeduldig) en op die manier de tijd van het drinken echt rekken. Ik geef nu met 12 weken 7x per dag 120 ml, omdat ik flessen van 180 echt te groot vind en af en toe laat hij nu zelfs beetjes staan.

12. Pantoffelheldin

Hij doet 20 -25 minuten over de fles

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb in die tijd best wel eens een half of heel flesje extra gegeven, dus bovenop de liter.
    Ik hoor iedereen idd roepen over een liter is de max, maar als je het verschillende artsen vraagt dan zeggen ze of dat het zo is , of dat het achterhaald is en dat ze best wel iets meer mogen.

Mijn kind had honger uiteindelijk, en veel ook. Ik heb een tijdje 5x180 gegeven en dan vaak nog een extra fles snachts, dus feitelijk 6x180 . Als ze tot de bodem leeg gaan is dat meestal wel een teken vind ik.
    Mijn zoontje kreeg met 9/10 weken dus 6x150 en dat is gelijk in hoeveelheid aan 5x180.
    Ik vind 4u ertussen voor zo'n kleintje zo lang klinken

14. Pantoffelheldin

Het maakt niet uit wat ik in de fles doe alles gaat tot de laatste druppel op :D;)
    Hij komt zelf om de 4 uur , heel af en toe zelfs eerder
    Ik geef hem wat als hij honger heeft
    En als hij honger heeft dan laat hij dat weten ook hahaha

15. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Even terug naar de oorspronkelijke vraag ;) Ik zou hem niet wakker maken en afwachten wanneer hij komt 's avonds laat en/of 's nachts. Hier werkte het het beste om dochter zelf te laten bepalen wanneer ze wilde drinken, ze liet dan vanzelf een fles vallen.

16. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Niet meer wakker maken voor de fles van 23.00, je verstoort zijn eigen ritme.
    Hier altijd laten slapen en vanaf vroege avondfles hem gevolgd.
    Werkte erg goed :)!

Succes,

Deel Deze Pagina