Wake-up light of idem dito voor kids?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb wel eens gehoord dat er een soort lamp is voor kinderen die op een bepaalde tijd (die je zelf kunt instellen) gaat branden. Je kunt je kind dat leren dat het niet eerder zijn of haar bed uit mag, voordat dit lampje brandt. Lijkt mij ideaal. Weet iemand of dit speciale lampen zijn, zoja waar die te koop zijn en hebben jullie er ervaring mee? Ik ben benieuwd!

2. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
  3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter heeft pas voor haar 1e verjaardag de Nijntje slaaptrainer cadeau gekregen. Voor haar nog een beetje te vroeg, maar het is wel een heel leuk ding.
    Ik overweeg om hem bij haar broer op de kamer te zetten (hij is 3), maar ben bang dat hij hem niet meer wil afstaan ;).

4. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Inderdaad de kidsleep of babyzoo slaaptrainers.
    Ik heb de kidsleep voor mijn zoontje (is nu 2 jaar en 2 maanden). We gaan binnenkort starten met oefenen, heb er dus geen ervaring mee. Er zit wel een gebruiksaanwijzing voor de training bij. Daarin staat ook dat je vanaf ong. 2 jaar kunt gaan oefenen, aar dat het systeem zoals het bedoeld is waarschijnlijk pas vanaf 2,5 jaar goed te begrijpen is.

5. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben gewoon een tijdschakelaar op een leuk lampje gezet. Onze meid weet dat ze ons mag roepen/ uit bed mag als het lampje aan is. Is een stuk goedkoper en werkt net zo goed! Sinds ze een jaar of 2 is gebruiken we dit en ze snapt dat heel goed!

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, zoiets bedoel ik inderdaad. Alleen hoeft hij van mij 's nachts niet aan. Ze slaapt gewoon in het donker en ik wil haar eigenlijk niet wennen aan een nachtlampje.
    @patricia: een gewone tijdschakelaar zit ik ook aan te denken, maar mijn ervaring is dat die dingen zo tikken. Heb jij een geluidsloze?

7. plu

plu Lid

14 jun 2009
    15
    0
    0
    noord holland
    hoi

ik heb ook een tijdschakelaar tussen een lampje die tikt niet als hij in stopcontact zit, hij is in duitsland gemaakt kan er niet echt een merk op vinden. Dus daar heb je niet veel aan.

gr

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Poema, Je moet eendigitale tijdsschakelaar nemen, deze tikken niet.
    Zijn gewoon te koop bij de bouwmarkt.

9. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik heb een vraagje voor iemand die de kidsleep heeft: kan het kind zelf makkelijk de instellingen wijzigen door op knopjes te drukken? Want dan gaat het natuurlijk helemaal mis ;).

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb de kidsleep besteld, maar heb hem nog niet in huis. Heb wel gelezen dat de knopjes verborgen zitten voor nieuwsgierige kindervingertjes ;)

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    O, nee, sorry, ik heb de sleeptrainer van Babyzoo besteld. En daar zitten de knopjes dus verborgen!

12. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Aha, daar is dan goed over na gedacht. Maar wat ik van die dan weer niet snap: hoe zien ze in het donker dat de oogjes open/dicht zijn?

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Er schijnt wel een klein vindbaar knopje op te zitten waarmee ze een lichtje aan kunnen doen. Dat is een nachtlampje en gaat na 30 seconden vanzelf weer uit.

14. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe hij bevalt :). Laat je het nog even weten?

Ik wil zo graag dat ons mannetje niet vanaf half 6 wakker is...

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Doe ik! Ik hoop echt dat hij vanavond bezorgd wordt. Hier is ze dan wel niet om half zes wakker, maar wel om half zeven. Terwijl ze eerst altijd doorsliep tot half acht... Ik hoop echt dat het werkt! Hoe oud is jouw zoontje?

16. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Vanmorgen weer half 6... Mijn zoontje is 2 jaar 3 maanden. Ik heb gekeken naar de (veel duurdere) wekker van kidsleep, maar ze kunnen gewoon zelf aan de knopjes zitten... Ik ga vandaag nog wat verder kijken.

Is jouw wekker gisteren nog gekomen?

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Nee, helaas, hij is hier nog niet binnen. Zit er echt wel op te wachten. Die van mij is 30 euro en heb ik besteld bij Grooviekids.nl Is van Babyzoo met zo'n aapje die zijn ogen open en dicht doet. Welke heb jij naar gekeken?

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    O, onze kindjes zijn dus even oud! Leuk!

19. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben inderdaad ook gewoon een lampje op een tijdschakelaar. Dat kan je zo kopen en hoef je niet op te wachten.... En geen knopjes, verborgen of niet ;). Lampje gaat om 7 uur aan en dan mag ze komen of roepen.

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @angel81: en werkt dat ook echt? Ik ben dan weer bang dat het lampje te vroeg aangaat en dat ze daar dan wakker van wordt... (stel, dat ze langer slaapt ;)) Bij dat aapje gaan alleen de oogjes open namelijk en geen lichtje aan...

Deel Deze Pagina