advies doorslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maryam27, Dec 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    hi dames,

het zal vast de zoveelste topic zijn. maar ik ben echt de kluts kwijt en heb nu echt advies nodig. mijn dochterje is nu 4,5 maand nu, maar ik ben er nog steeds niet achter, hoe ze wil slapen.
    als ze moe is, gaat ze huilen, ik heb echt van alles geprobeerd, op haar rug, op haar zij en op haar buikje, inbakeren, niks is goed. het lijkt wel dat ze nu gewend is dat ze huilend in slaap valt.
    er is ook totaal geen ritme in haar slaap. ze slaapt super laat, en overdag echt van die korte slaapjes. en 's avonds pas om half 12 uur, en dan komt ze om 4 of 5 uur voor haar flesje, consultatiebureau gaf mij laast het advies, om het nachtflesje af te bouwen. ze moet nu in principe doorslapen.
    mijn vraag is hebben jullie tips? hoe ik haar rustig kan laten slapen? en tips voor eerder naar bed ipv half 12.
    en mijn vraag is hebben jullie een ritme?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Hier blijft het in slaap vallen ook lastig. Overdag gaat het wel, maar 's avonds zit ik soms uren met hem op de arm. Vanavond ook weer. Hij heeft van zes tot half acht op mijn arm geslapen. Daarna gespeeld en gevoed en om negen uur viel hij weer in slaap. Heb hem heel zachtjes geprobeerd om op bed te leggen, maar zodra zijn ogen open gaan weet ik al dat de poging mislukt is:) Uiteindelijk kon ik hem om half elf slapend op bed leggen. Valt je meisje wel op je arm in slaap?

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen advies, maar wel een vraag: zou het niet kunnen dat ze elke keer te laat in bed wordt gelegd? Dat ze dus eigenlijk enorm overprikkeld is en daarom zo moeilijk slaapt?

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    kwam ook als eerste in mij op...mogelijk slaapt ze te weinig en is ze gewoon enorm overprikkeld waardoor ze dus flink moet huilen om alles kwijt te kunnen en in slaap kan vallen.....

5. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    tara: soms wel, maar ik weiger haar dat aan te leren, dan ben ik nog verder van huis. dan maar zo, zelf huilend in slaap vallen, ik hoopte dat ze het vanzelf wel overgaat.
    ik moet zeggen vanaf haar geboorte had ze huiluurtjes, vaste tijden tussen 19 uur tot 21 uur, gewoon huilen en dan sliep ze. en nu is het alleen als ze moe is. denk dat ze het echt gewoon gewend is.

6. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    juudje en antaras, dat kan, maar als ik haar om 9 uur op bed leg, dan gaat ze ook weer huilen. en wordt ze na een uurtje weer wakker.
    of moet ik haar gewoon laten liggen dan?

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik begrijp wel dat je het zegt, maar het scheelt mij enorm veel frustratie en mijn zoontje veel verdriet door hem gewoon bij me te houden tot hij in slaap valt. Het lukt hem gewoon niet om 's avonds zelf in slaap te vallen. En ze zijn nog zo klein... Ik denk zelf dat ik hem eerder leer dat mama er gewoon voor hem is als hij het moeilijk heeft. Niet aanvallend bedoeld hoor, je moet doen wat goed voor jou voelt. Maar kennelijk werkt deze manier toch ook niet goed voor je meisje, want ze blijft het moeilijk hebben. Volgens mij hebben de meeste baby's het 's avonds wat moeilijker. Geen echte tip hier dus, ik begrijp hoe vermoeiend het kan zijn. Blijf gewoon je gevoel volgen want jij kent je meisje het beste. En er komen vast betere tijden aan!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mja, ik zou liever hebben dat ze op de arm in slaap valt dan dat ze maar blijft huilen. Je wil haar dat niet aanleren, maar kennelijk werkt het aanleren zelf in slaap te vallen in eigen bed ook niet? Waarom niet kiezen voor geruststelling en troost (op schoot/de arm) en zodra ze dat heeft, het langzaam verplaatsen naar geruststelling en troost in eigen bed om haar zo te helpen leren lekker in haar eigen bed te slapen?

9. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    dames voordat jullie verder gaan betreft het laten huilen, ik loop om de 5 min. naar haar toe om gerust te stellen, ik laat haar heys niet huilen de hele avond ( staat ook nergens) het duurt gewwon zeker een kwartier voordat ze slaapt.
    ik heb het de eerste 3 maanden gedaan, in slaap wiegen, vanwege haar huiluurtjes.
    graag advies dames, zoals gevraagd:)

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik denk dat ze de gehele dag te weinig slaapt en daardoor idd overprikkeld is. Alleen om 9 uur in bed leggen is niet voldoende om dit op te lossen... Zeker niet laten huilen, want idd kennelijk werkt het niet?

Is ze de hele dag onrustig?
    Kan ze wel rustig liggen in de box oid?

Hoe ziet een standaarddag eruit qua slaapjes en voedingen? Hoe lang is ze wakker tussen 2 slaapjes?

Ken je haar vroege moeheidssignalen?

11. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    zeggen we toch ook niet :p Ik zei, dat ze het huilen miss nodig heeft! Is toch niets mis mee?

Ik laat die van mij ook wel eens huilen hoor.....vooral als hij wakker is geworden snachts, dan is het troosten en dan terug leggen hoor..tis niet de hele nacht feest....

maar ik hoor het aan het huiltje...hij huilt anders als hij zich niet goed voelt of eng gedroomd ofzo...als dat hij gewoon aandacht wil of geen zin heeft....heeeel anders huiltje! dus dan alat ik hem ook wel eens gewoon liggen....:)

12. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    in de box is ze rustig, en overdag slaapt ze ook wel goed, ze laat me weten dat ze moe is en als ik haar in de box leg, slaapt ze op haar zij, alleen soms wil ze niet, het zijn korte slaapjes, soms een uur, soms korter, maar niet langer.
    ze is ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker, en dan weer een korte slaapje

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Had je CB geen advies mbt het slaapritme?
    Flesje zomaar afbouwen vind ik zo'n bot advies met een verstoord ritme... Denk dat je het ritme eerst moet fixen en dan komt dat flesje vanzelf.

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Heeft ze een speentje of knuffeldoekje? Doekje hielp onze jongste heel erg met het in slaap vallen en weer verder slapen als ze tussendoor wakker werd. Slaapt ze op een plek dat ze jou kan zien als ze na 3kwartier/een uur wakker wordt?

Maar ze kan dus wel zonder problemen rustig op haar rug liggen (tijdens spelen)? En haar buik?

15. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    dat ritme heeft mijn zoontje ook heel lang gehad hoor, sinds kort slaapt hij nu 2 soms 1 keer per dag....en dan nog maar 2 uurtjes per keer....lijkt me niets verkeerd aan toch?

enkel vraag je je nu dus af voor de avond? Of wat? wat is het probleem nu eigenlijk, want word me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.....slaapt ze te weinig of slaapt ze teveel en te kort? Het huilen voor het in slaap vallen is juist fijn voor kindjes soms en is niet verkeerd, zolang jij haar niet 1 uur laat huilen :p En dat doe je niet zeg je net zelf....als ze ook zo lang zou huilen is een teken dat ze geen slaap heeft, of dorst of honger of vuile luier (tenmisnte voor mij, en dan mag mijn zoontje er gewoon nog even uit..meestal na 30 minuten geefft hij toch weer aan dat hij slaap heeft en dan slaapt hij wel gewoon weer in)

16. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    dat dacht ik dus ook, eerst een ritme en dan pas afbouwen.

17. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    ze slaapt nog steeds mij mij op de kamer idd. ik ben van plan om het doekje nu aan te leren, het is een soort knuffel die vast zit aan haar speen, zodat ze een veilig gevoel krijgt.
    ik heb soms ook het idee dat ze gewend is aan me, als ik maar wegloop bij haar box of van haar bedje en ze ziet me niet, hoor ik haar al huilen.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    ik kan 's avonds ook echt niet weglopen als hij wakker is. Even laten huilen is hier echt geen optie, want dat gaat altijd over in krijsen. Enige manier om hem weer rustig te krijgen is hem bij me pakken. Ik blijf het ook lastig vinden hoor. Mijn vriendin heeft een zoontje van vier weken ouder en die legt ze om zeven uur op bed en hij slaapt om vijf over zeven!! Als ik met mijn zoontje bij haar op bezoek ben ligt hij lekker te slapen en mijn zoontje pas zo'n vier uur later.... maar goed, ieder kindje is weer anders. Ik begrijp dat je advies vraagt, dat doe ik soms ook. Maar uiteindelijk is ieder kind anders en heeft andere behoeftes. Er is helaas niet een manier om haar in slaap te krijgen. Hoop dat je hier nog wat nuttige tips krijgt!

19. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    dat noemen ze verlatings angst :) heel erg normaal ook..mama is er altijd en dan ineens ligt ze in bed en weg is mama!

Misschien helpt het om uitgebreid gedag te zeggen...dus ook echt te zwaaien en te knuffelen, weg te lopen van bed, als ze huilt even terug komen aaien enz...(maar je gaf net aan dat je dat al deed met 5 min interval) Maar in het begin niet meteen 5 min ertussen laten maar heel kort...en dat steeds langer weg blijven.....

Dus niet ineens zomaar niet terug komen (5 min is op deze leefijt enorm lang!!) maar hooguit 30 seconden, en dan 1 min...en dan 1,5 min..enz enz..totdat ze of niet meer huilt of dat je het om de 5 minuten doet met maximaal 30 minuten terug komen...daarna moet je echt kijken of er niet iets ander is (geen slaap bijvoorbeeld)

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    flesje zou ik nu in ieder geval ook zeker nog niet afbouwen!

Share This Page