Vraag over krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Onze kleine vent heeft het vaak moeilijk direct na de fles en 2 uur later. Hij huilt niet meer (sinds we Infacol gebruiken), maar strekt nog wel zn hele lichaam, tilt zijn hoofdje op (1 week en 5 dagen oud!), trekt moeilijke gezichtjes en gromt. Het zit hem allemaal niet lekker.
    Hij spuugt kleine mondjes, maar ik heb het idee dat hij ook veel weg slikt. Hij ruikt dan erg zuur.

Ik heb geen idee wat ik er verder mee aan moet, maar het is zo zielig om te zien.
    Johannesbroodpitmeel, osteopaat, andere voeding???
    Waar doe ik goed aan?

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Klinkt als (verborgen) reflux! Ik zou eerst eens johbroodpitmeel gebruiken en kijken of dit verlichting geeft. Anders eens naar de huisarts. Mijn beide kids hebben/hadden verborgen reflux. Dochter had genoeg aan nutriton door de fles en bij zoon hielp alleen Nutrilon AR. Gelukkig geen medicijnen nodig. Naar mijn idee (als het reflux betreft) zou jbpm al gelijk (iets) verbetering moeten geven dus kan je goed uitproberen.
    Succes!

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hij is overigens nog wel heel klein...het zou goed 'alleen' maar krampjes kunnen zijn (infacol helpt niet altijd). Ik ben van mening dat een bezoek aan een osteopaat altijd goed is voor een pasgeboren baby. Maar alles op zn tijd. Enne overstappen van voeding; niet te gauw doen..dit zorgt voor nog meer onrustigheid en je moet eigenlijk de voeding 2 weken gebruiken om te kunnen oordelen of iets werkt.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Helemaal mee eens!
    Het klinkt alsof je het over ons zoontje hebt toen hij zo klein was!
    Wij zijn naar de HA geweest (3 keer) en die zei maar steeds dat het krampjes waren...tot ik er op stond dat we naar de KA mochten...en nu heeft hij dus verborgen reflux en KMA...
    Dus mijn advies is ook vooral: Luister naar je gevoel!

Ik zou kijken hoe het gaat met JBPM of nutriton..je hebt best kans dat dat al genoeg helpt! Hier ook! Hij heeft 3 maandjes medicijnen gehad...mar is nu alweer bijna een maand zonder!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voordat je allemaal extra 'zooi' erin gaat proppen, zou ik zelf eerst een bezoekje aan de osteopaat brengen... heeft hier enorm geholpen tegen het spugen en de krampjes :) Misschien is al het andere dan helemaal niet meer nodig.
    Vraag me nog wel even af: krijgt hij niet gewoon te grote flessen dan? Wat als je iets minder geeft? (Weet natuurlijk niet hoeveel hij krijgt).
    Klinkt trouwens eerder als krampjes dan als reflux. Bij reflux golft het er echt uit of moeten ze echt enorm wegslikken, (en verslikken ze zich ook vaak heel veel). Het geven van andere voeding of nutriton erdoor zou ik niet doen zonder overleg met je CB: die kunnen beter inschatten wat wel en niet nodig is dan wij hier op een forum...

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Oh, wat lastig toch... je weet nooit waar je goed aan doet.
    Ga nu eerst een osteopaat bellen en het cb. Missch toch jbpm.
    Het spugen was vannacht en vanmorgen meer dan normaal en het kwam er ook echt met een golf/straal uit.
    Alle tips en ideeen blijven welkom!!!

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Meid probeer toch johbroodpitmeel. Het kan geen kwaad, voegt qua voedingswaarde niks toe..het maakt de voeding alleen maar dikker en het zakt sneller in het maagje. De huisarts stelt dat ook meestal voor want de echte onderzoeken naar reflux doen ze niet snel. Dit lijkt me het gemakkelijkste en goedkoopste/veiligste om eerst te proberen. HA kan altijd deze week nog en osteopaat als dit alles nog niet helpt.
    Succes!!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier dezelfde problemen die alsmaar erger werden naarmate de weken vorderden. Ook Danique kon met 4 dagen oud al haar hoofd optillen.
    Ik ben eerst bij de HA geweest, die adviseerde alleen maar voeding veranderen, maar het zat me toch niet lekker en ben toen zelf naar een chiropractor geweest, inmiddels heeft ze daar behandelingen vanwege KISS syndroom, en na de 2de behandeling merkte ik al heel veel verschil. Op advies van de chiro ook naar de KA gestapt en via de KA heb ik nu medicatie tegen verborgen reflux (Danique slkt ook veel, en rook ook steeds zuur, daarbij blaasde ze bellen speeksel en stak continue de tong uit, ging keihard krijsen als ze de hik kreeg en op een gegeven moment na elke voeding heel erg huilen en overstrekken)
    Mijn advies: idd ga naar een osteopaat of chiropractor, en start met jhbpm.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

We hebben het hier ook over verborgen reflux heh! Dan golft het er dus niet allemaal uit maar blijft het in de keel steken.

En je mag toch ook beslissingen maken zonder het CB? Het zou een beetje gek zijn als je dat zelf niet mag doen...

@Ts...heb cb zegt waarschijnlijk helemaal niets! Hier iig niet! Moesten zelf maar kijken...of HA of verdikken...
    Het is ook geen zooi of iets chemisch ofzo...
    We zijn nooit naar een osteopaat geweest en toch is het onder controle nu....met nutriton (oftewel Johannesbroodpitmeel)
    En het klinkt dus niet eerder dan krampjes hoor! Wat ik al zei...dat zei iedereen hier ook...en hij heeft dus duidelijk verborgen reflux en KMA!

Deel Deze Pagina