1E VERJAARDAG! Ideeën? Groot? Klein?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Selcan, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze zoon is bijna 1 yeey! We willen graag een feestje geven...

Ik vraag mij alleen af wat we zoal kunnen doen op dit feestje? Hij is maar 1 jaar, slaapt nog 2 keer over dag, en gaat om 7/8uur naar bed... Het is wel een bijzonder moment dus we willen het wel graag vieren, maar het word meer een feestje voor ons dan voor het kind en of we het groot of klein willen doen is de vraag...

(Een aantal dagen voor zijn verjaardag hebben we een smashcake fotoshoot geplant die fotos gaan we ophangen waarschijnlijk met zijn verjaardag aan een "party" tafel, decoratie en taart is al geregeld.)

Hebben jullie nog leuke ideeën?
    Heb al op pinterest gekeken maar meer dan leuke decoratie ideeën kom ik niet.

Ook is er wat onenigheid of we nou wel een groot feestje willen of niet. We kunnen ook een klein zaaltje huren en dan alle familie en vrienden uitnodigen die dus ook wat verder weg wonen, dan zou het aardig druk worden. Maar of dit wel handig is voor een eerste verjaardag vraag ik mij af... Hij krijgt er denk ik toch niet zo veel van mee, straks vind hij de drukte niet leuk en zitten we met een huilende jarige ...
    Dit idee schuif ik liever naar volgend jaar, wanneer hij twee is kan hij lekker rond rennen en spelen en snapt hij het iets beter.
    Echter vind mijn man dat juist niet, hij vind een eerste verjaardag bijzonder en wil dit groots vieren, en voor een tweede verjaardag wilt hij het juist niet met alle poespas...

Pff, wat vinden jullie, eerste verjaardag groots of klein en knus?
    Leuke ideeën om te doen op zijn eerste verjaardag? Spelletjes endergelijke
    Ohja! En leuke geschikte cadeau ideeën?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier lekker thuis gevierd, van 14-17. Tussendoor heeft ze zelfs nog geslapen, dus fijn dat we thuis waren. Alleen naaste familie en beste vrienden en toch zaten we al aan 30 gasten (inclusief kids).

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien vind je meer tips in het juiste forumonderdeel.
    Baby en dreumes.

Spelletjes gaan doen vind ik een beetje raar voor een 1e verjaardag. Groot of klein komt beide voor. Vergeet niet, dat een kind op zo'n dag snel overprikkeld kan raken.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Als onze dochter 1 word houden wij een rustig feestje. Ze heeft er toch niks aan en zo kan ik alles mooi om haar slaapjes doen. Lekker samen zijn en eten en klaar. Wel met een eigen taartje enz en slingers maar meer niet.

5. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wij hebben het wel thuis gevierd maar niet klein of alleen overdag. Ook vooraf een smashcake shoot en een super gave taart laten maken. Bijna iedereen is blijven eten en hij vond het super leuk.
    Vind de eerste verjaardag ook speciaal dus wilde er wel wat van maken, maar vind het sowieso leuk om de kinderen een grote verjaardagfeest te geven. Maar geen spelletjes ofzo wil wel als hij drie word en de jongste 1 een springkussen huren.
    Heb dan wel weer de mazzel dat ik rond om zijn verjaardag uitgerekend ben.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Thuis gevierd en klein. Ze snappen er werkelijk niks van dat ze jarig zijn. Natuurlijk de belangstelling en cadeautjes zijn leuk. Hier kon ze ook lekker op bed en tussen de slaapjes door het gevierd. Ze was kapot van alle gezelligheid en drukte.

7. xxdooxx

xxdooxx Actief lid

30 jan 2015
    363
    223
    43
    Friesland
    Hier ook haar 1e verjaardag thuis gevierd en alleen voor de familie en hele goede vrienden. Van 10.00 uur tot 12.00 uur en van 15.30 uur tot 17.30 uur.
    Zo was het mooi gespreid op een dag en niet te druk.

Ons meisje heeft een loopauto gekregen. Daar is ze erg blij mee! Zoef zoef dieren doet het hier ook goed!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dit is heel persoonlijk voor iedereen. Ik hou niet van grootse verjaardagen omdat de kindjes daar naar mijn mening niks aan hebben. Met 1 jaar niet, maar met 2 jaar ook niet. Hier dus alleen opa's, oma's, ooms en tante's en 2 stellen vrienden (degenen die ook echt iets met onze kinderen hebben)
    Maar aan de andere kant krijg ik ook altijd jeuk van die verjaardagen waar een "tot" tijd op staat. Zeker als het 2 uurtjes in de ochtend en/of in de middag is. Ik heb het idee dat je dan je cadeautje mag afgeven, thee naar binnen klokken en wegwezen. Ik krijg er iig geen gastvrij gevoel van.
    Hier doen we het vanaf s middags 14 uur of 15 uur...net wat uitkomt en dan met eten s avonds. Iedereen mag blijven tot hij/zij wil. De kinderen legden we gewoon op bed wanneer zij daar behoefte aan hadden.

9. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Hier vieren we het altijd thuis.

De eerste jaren nodigden we best veel mensen uit op de 1e, 2e en 3e verjaardag van onze oudste. Maar bij zijn 3e verjaardag was dat meteen de laatste keer. Sindsdien komen alleen de naaste familie en naaste vrienden en bekenden die onze kinderen ook goed kennen. Dat zijn bijelkaar ook nog zo'n 30-35 man.

Op de derde verjaardag van onze zoon kwamen namelijk ook nog vrienden van ons, die wij vooral savonds weleens zien waar onze oudste niet bij was. Hij kende hen allemaal niet. Gevolg was dat hij op zijn verjaardag alleen handjes gaf en kadootjes aannam van de mensen die hij kon. De andere "vreemde" mensen wilde hij niet aankijken en een kado aannemen wilde hij ook echt niet. Ook als papa of mama het aannam wilde hij ze niet openmake. Echt beschamend vond ik het. We hebben al die kadootjes op een tafel moeten leggen en pas de volgende dag wilde hij ze uitpakken.

Ik vind het bij kleine kinderen veel fijner om het thuis te vieren. Ze zijn door alle drukte wat uit hun doen. Dan kun je ze gewoon in hun eigen bedje leggen als ze moe zijn.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daar ben ik het wel mee eens.

Ik weet het niet meer, maar volgens mij hebben wij onze zoon toen gewoon op bed gelegd en hebben we zelf nog gezellig gekletst met het bezoek.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    wij doen het ook zo.
    Geen grote groepen, hebben die kinderen niets aan en jij zelf waarschijnlijk ook niet. (onze oudste was altijd erg gevoelig voor prikkels, dus die hebben we ook na 3 uurtjes feest weer huilend op bed kunnen leggen)
    geen van tot tijd, want de vrienden met kinderen blijven vaak ook geen uren hangen, en de rest mag altijd blijven eten.

12. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Voor de 1ste verjaardag van onze oudste hebben we ouders/schoonouders/stiefouders en broers en zussen met partners en kinderen uitgenodigd.
    Geloof me, dat was voor ons en vooral voor de kleine al meer dan genoeg! Ze houdt niet van drukte en gedoe. Dat maakt ze ook meer dan duidelijk door post te vatten op mama's schoot en te verstijven... Dat is gelukkig nu al heel erg gebeterd maar ze heeft wat tijd nodig om te 'ontdooien'. Helaas zijn sommige mensen hier wat hardleers in en hebben ze dat nog altijd niet door... zucht... Maar goed, back on topic.

Dus een feestje bij ons thuis en ze lag te dutten terwijl de gasten aankwamen. Een aantal cadeautjes heeft ze zelf uitgepakt, een aantal andere pas de dag nadien.

We hebben lekker taart gegeten en koffie gedronken en zij kreeg haar eigen mini taartje dat ze helemaal zelf mocht aanvallen met haar handjes :D! En wat heeft ze daarvan genoten zeg... en hoewel ze toen nog geen grote held was, ook lekker mee dansen en zingen met haar verjaardagslied ;) en wij hebben zelfs een applausje van haar gekregen!

Doordat ze echt heel vroeg in het jaar verjaart, waren we nogal beperkt in mogelijkheden en moest het feestje sowieso binnenshuis plaatsvinden. Als het beter weer was en warmer, hadden we voor een tuinfeestje of een feestje in het park gekozen. Maar dan heb je weer het nadeel, zeker als ze nog zo klein zijn, dat de dutjes niet zo gemakkelijk lopen.

Verjaardagscadeautjes die ze o.a. kreeg:
    puzzels (met nopjes)
    kledingssetjes
    toet toet en zoef zoef
    buitenspeelgoed
    een draagbare dvd-speler (van mijn ouders)
    duplo
    en van ons de 3-in-1 fiets van little tikes
    en nog wat centjes voor haar spaarrekening

13. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Mijn dochter werd vorige week 1. Gewoon op de woensdag zelf gevierd en dan wel van 2 tot 5. Ik heb namelijk niet zo heel veel met sommige familieleden, dus als ik zoiets niet neer zou zetten blijven ze gerust heel awkward de hele dag zitten. Daar hadden ik echt geen zin in..
    Het was druk genoeg met al het bezoek +/- 20 man.
    Ze vond haar loopfietsje veel interessanter en alle ballonnen en versieringen, dan de mensen en de cadeautjes zelf.
    Ze snapte er helemaal niets van!
    Ze heeft een loopfietsje gehad van ons en van de anderen het Nijntje kerstboom en Otje.

14. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Dochter is gedoopt en tegelijk haar 1e verjaardag gevierd. We hebben het thuis gehouden, ze werd een beetje huilerig van de aandacht dus schoonmoeder is nog ff met haar wezen wandelen en erna is ze gaan slapen.

Wij hebben heel veel van zoef zoef dieren gegeven, alleen speelt ze met de boomhut en de dieren. De rest heb ik weggezet want ze snapt er niks van. Ook een little tikes fietsje gekregen dat is een hit, ideaal als we even een snelle boodschap moeten doen. En we hebben geld gevraagd gewoon omdat ze al zoveel had en wij zoiets hadden van we vragen we, geld en dan kopen we daar wel iets leuks voor. En dat hebben we gedaan, ze krijgt een keukentje voor kerst met alle toebehoren

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben het met de 1ste verjaardag klein gehouden, zijn ook maar een kleine familie. Waren met 10 man denk ik.

Iedereen kwam na haar 2de dutje (Rond 15u denk 'k). Eerst was er taart, erna broodjes.
    Cadeautjes. Maar ze snappen er idd totaal niks van en zijn 's avonds nogal overprikkeld, die van mij toch ;)

Hier bleef het bezoek niet plakken, dochter slaapt in de kamer boven de living en wij hebben enorm dunne plafonds waardoor ze alles heel goed hoort. Mss niet gezellig, maar de slaap van mijn dochter gaat voor :)

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben geprobeerd het klein te houden. 's Morgens naar mijn opa en oma geweest, want die kunnen zelf niet met komen. Toen was de bedoeling om thuis te slapen, maar dat lukte al niet. Waarschijnlijk merkte ze toch al spanning door de ballonnen, slingers en cadeaus.

's Middags kwamen de opa's en oma's en de ooms en tantes met neefjes en nichtjes (toch wel zo'n 20 man). Gewoon lekker cadeautjes uitgepakt en taart gegeten en rond etenstijd Is iedereen weer naar huis gegaan. Dat was hier al meer dan genoeg, want ze was toen ook echt wel moe. Dus ze is lekker op tijd naar bed gegaan.

Jullie weten hoe jullie kindje is, maar als ik naar mijn dochter reken zou ik het gewoon klein houden. Ze doen best veel indrukken op hoor.

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben vorige week de eerste verjaardag gevierd.

Vanaf 14.30 uur kwamen de eersten en de laatsten gingen rond 18.30 uur de deur uit.
    Nu slaapt onze dochter sowieso nog maar 1x dus dit was ideaal qua tijden.

Hebben het thuis gevierd, en er waren een man of 30 (waaronder 10 kinderen)
    Alleen de opa's en oma's, de twee oom en tantes en aantal goede vrienden (met eventuele kinderen) waren er.

Spelletjes hebben we niet gedaan. Daar hou ik zelf totaal niet van en op deze leeftijd hoeft dat natuurlijk ook niet.

We hadden gewoon slingers hangen, taart en hapjes en dat was het.
    Super gezellige dag gehad en dochter had de dag van haar leven :D

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij hadden op de uitnodiging gezet dat iedereen de hele dag welkom was, maar dat na 11 en na 15 uur de meeste kans was om de jarige wakker aan te treffen. Uiteindelijk komen ze toch voor de jarige. Gewoon thuis gevierd met naaste familie/vrienden, dat zijn al best heel veel mensen.
    Ik vond de eerste verjaardag ook erg bijzonder, maar die kleintjes snappen er natuurlijk niks van dus ik zou het grote feest inderdaad niet doen, want het draait om de jarige.

19. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Uitgangspunt moet zijn dat het voor de kleine en voor jullie een fijne, speciale dag wordt. Iedereen is daar anders in.

Hier zit de eerste verjaardag er ook aan te komen. Wij hebben het bezoek in 2en gedeeld: familie eind van de ochtend (aansnijden taart, liedje zingen etc). Dan begin van de middag even rust en ruimte voor een dutje (en voor ons om de boel op orde te krijgen). En dan eind van de middag de 2e lichting (buren met kindjes). In totaal zo'n 20 man bezoek die dag, incl kinderen.

Als mijn zoontje hartje zomer jarig was, dan had ik wel wat meer mensen uitgenodigd. Maar in december en iedereen in onze woonkamer staat het al gauw vol.

20. gontje

gontje Nieuw lid

25 nov 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een leuk verjaardagskado voor de 1ste verjaardag?
    Stoere Sokkoo's (sokken) voor de Tripp Trapp stoel. Je kunt kiezen uit 7 kleuren. Je kunt ze kopen bij Kidsidee.nl.
    Erg handig en hip kadootje!

Deel Deze Pagina