Iemand leuke ideetjes voor traktatie op KDV. Rozijntjes vind ik niet zo origineel, maar ja iets anders weet ik ook niet. Hij is over 8 weken jarig dus ik heb nog even de tijd. Mijn zoontje zit in een verticale groep ( leeftijd tot 3 jr) dus het moet wel iets zijn wat voor allemaal leuk is. Ben best creatief, althans niet met bedenken, maar uitvoeren is geen probleem ( hoop ik)
Ik heb die luchtballonnen gemaakt (is op traktatiesites te vinden); ballon vastgemaakt aan rietjes aan een bekertje. Daarin heb ik rozijntjes en een peperkoekje gedaab (zag in de supermarkt van die kleine peperkoekjes, de papiertjes eromheen moesten een telefoontje voorstellen). Was voor een verticale groep; groot succes!! Bedenk dat voor kindjes een doosje rozijntjes echt wel een traktatie is!! Ik ben zelf niet zo van de snoep en al helemaal niet van de kleine cadeautjes bij een traktatie. (lijkt wel steeds gekker te worden)
Wij hebben uitdeelboekjes van Dikke Dik gehaald en leuk ingepakt. Je hebt ook een serie met miniboekjes van Bob de Bouwer, maar voor onze dochter was Dikkie Dik het leukst
Ons zoontje zit in een babygroep en we vonden het wel leuk om iets te geven waar de allerkleinsten ook nog iets mee "kunnen". Dus we hebben bij Ikea kleine knuffeltjes gekocht (0.30 cent per stuk) en die leuk ingepakt met een kaartje erbij met Hoera, .... 1 jaar! Het duurt nog iets meer dan een maandje, maar het ligt dus al klaar
hmmz leuke ideen al ik zelf ben ok hard aan eht denken maar dan voro bij d egastouder heb nog 3 maandjes te gaan dus heb nog even de tijd!
Als je de zoekfunctie gebruikt dan kom je ongetwijfeld heel veel ideetjes tegen. Alvast gefeliciteerd!
ja dat weet ik heb al heel veel rond gekeken maar nog neit iest bijzonders appart gevonden wat mij aanspreekt!
Ik werk op een kdv en ook op een verticale groep. Twee weken terug was ik zelf jarig en heb ik het volgende getrakteerd. (je moet het wel op de dag zelf en het liefst direct na het klaar maken geven). Ik heb allerlei fruit gekocht (kiwi, aarbei, banaan, appel, peer etc en een meloen. De meloen heb ik door de helft gedaan en om één helft alluminium folie. De rest van het fruit + helft meloen in stukjes gesneden en aan lange saté prikkers geregen. De prikkers in de meloen gestopt. Ziet er erg leuk uit en het is een hele verantwoordelijke tractatie! Of een mandarijntje en daarvan een visje maken. Van papier oogjes en vinnetjes en die er opplakken!
ik ben ook al aan het denken want ik vind steeds meer dingen in mijn zoons bakje en denk dan: oh jee, wat moet ik nu doen? hij krijgt voornamelijk speelgoedjes, heeft al 2 dieren voor in bad gekregen. weet niet of ik beter wat te eten kan geven (zo ja, wat?) of ook een speelgoedje. in zijn groep zitten kindjes van 4 maanden tot 4 jaar. dus ik kan ze dan ook niet hetzelfde te eten geve, toch?