Dimpel/ spina bifida occulta

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

He Meiden,

Toen onze Julian geboren was zei de verloskundige in het ziekenhuis dat hij een gaatje bij de bovenkant van zijn bilspleet heeft, zij zei dat de kinderarts er ook nog even naar zou kijken, hier hadden we niks meer over gehoord. De verloskundige heeft in mijn kraamweek ook nog even contact gehad met het ziekenhuis en gezegd dat dit geen kwaad kon.

Totdat net het consultatiebureau langs kwam voor de intake en zij zei dat ze dat een dimpel noemen, dus ik googlen en uiteindelijk kom ik uit bij een spina bifida occulta, oftewel een gesloten open rug waarbij de wervels niet volledig zijn dichtgegroeid en dit op latere leeftijd oa rugklachten kan geven.

Zijn er hier meer moeders waarvan hun kindje zo`n dimpel heeft en wat hebben jullie hierover tehoren gekregen?

Groetjes,

Marlous

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    nooit geweten dat dat een dimpel is, maar ons zoontje heeft het ook. Alleen de kraamverzorgster merkte het op, maar dacht dat het erfelijk was. Mijn vriend heeft het namelijk ook, dus vandaar dat ik er verder nooit wat achter heb gezocht. Bij controles van het cb is er in ieder geval nooit wat over gezegd. Bij de geboorte ook niet trouwens. Ga het toch maar eens vragen als ik weer naar het cb moet..

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijnj dochter heeft het ook en moest toen ze klein was in de gaten houden of er geen vocht uitkwam. dit is niet zo en dus was het niks om me zorgen over te maken. als er vocht uit komt is het een open ruggetje en kan het wel een gevaar zijn.

ook zeiden ze me dat het erfelijk was dus iemand in de familie heefthet vaak ok.

ik merkte het op toen ik met me dochter aan het douchen was en der billen wilde wassen. ik was erg verbaast toen ik bij het wassen dit extra gaatje zagen dacht nog die poeperd zit wel erg hoog haha. toen ik dus goed keek was ik nog verbaasder want ze had dus gewoon een extra gaatje. het is echt erg klein maar wel zichtbaar.

rugklachten ziiten hier wel in de familie en heb een oom en zus die nog voor hun 25 zijn geopereerd aan een hernia en mijn moeder slikt al haast heel der leven zware pillen voor der rug. ook ik heb veel last van me rug dus het feit dat de dimpel erfelijk is in combinatie met rugklachten zou zomaar kunnen.

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

het is hier ook dicht, zal het ook nog eens bij het consultatiebureau melden over 2 weken kijken wat de arts er daar over zegt.
    De kinderarts noemde het een geboortekenmerk, wij hebben het allebei niet.
    Ik blijf het ook goed in de gaten houden maar ergens in mijn achterhoofd blijft het toch echt een beetje knagen.

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb het zelf en mijn zusje ook. Wij zijn volwassen en hebben totaal geen last van rugklachten, ook nooit gehad.

Laat het maar goed nakijken, maar maak je niet direct te veel zorgen. Succes!

Deel Deze Pagina