Wat zou het zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tascha, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi moeders,

Even een vraagje. Ik heb een zoontje van ruim 18 maanden en over hem gaat natuurlijk de vraag. Wij zijn de hele dag naar een verjaardag geweest en hij was heel gezellig. Heeft lekker geslapen en toen die uit bed kwam was ie wat warmer maar oogde niet ziek, dus dacht dat het van de moeheid kwam. Hij heeft de hele middag heerlijk zitten spelen en ook heeft hij heel goed zijn boterham gegeten en lekker gedronken. Totaal niet het idee dat ie ziek was. We hebben daar ook 's avonds gegeten en daarna zijn we naar huis gegaan om mijn zoontje lekker naar bed te brengen. Eenmaal thuis aangekomen, ging ik hem omkleden en vond ik zijn buik zo warm. Ook zijn hoofdje was wel wat warmer, dus wilde voor de zekerheid even zijn temp meten. Deze gaf 39.3 aan :confused: . Dit klopte naar onze mening totaal niet met hoe hij was. Niet ziek en zo. Wel wat verkouden, maar meer ook niet. Ook in de auto terug nog erg vrolijk. We hebben de termometer af laten koelen en nog een paar keer gemeten. Maar de temp bleef hetzelfde. Uiteindelijk heb ik bij mij me temp gemeten omdat ik wilde weten of de thermometer niet gewoon stuk is, maar bij mij gaf ie 37,7 aan. Ik ben zwanger dus mijn temp kan wat hoger zijn. Maar daar lag het probleem ook niet. Wat denken jullie dat het is. Hij oogde niet ziek, was wel warmer, maar voor ons gevoel niet zo'n hoge temp. Ik heb werkelijk geen idee. Vind het wel beangstigend dat zijn temp zo hoog is, maar hij niet ziek oogt. Wat denken jullie. Tips en ideeen zijn erg welkom.

2. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Kun je niet (bij een bekende) een thermometer lenen? Want het lijkt erop dat de thermometer niet goed werkt. Zelfs voor een zwangere dame lijkt mij 37.7 wat hoog.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik kan er bij mijn schoonouders een lenen. Hij slaapt nu heerlijk, dus ik ga af en toe even bij hem kijken en laat hem even slapen, kijken hoe dat gaat. Ik vind 39.3 ook erg hoog, lijkt mij ook sterk. Het zal wel goed komen, ik hou hem even goed in de gaten.

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Had hier van de week ook 37,7....... was mn oorthermometer aan t testen..... dus dat kan wel hoor...!
    Nu zit ik altijd wel in de 37.....

Mijn huisarts vertelde dat koorts bij kinderen op zich niet erg is.... indien het niet belachelijk hoog is....

Misschien is er iets aan t broeien bij hem... en is zijn afweersysteem gewoon in de afweer....
    Gewoon goed in de gaten houden....! en opletten of je niet iets vreemds ziet... dat hij elke keer naar zijn oor pakt ofzo...

Mocht je het niet vertrouwen kun je de HA bellen.... (al denk ik niet dat deze nu veel doet), maar voor je eigen gevoel is dat misschien beter!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik maak me niet erg zorgen, maar vind het raar dat ie 39.3 heeft terwijl die in onze ogen, niet ziek is. Ik hou hem even heel goed in de gaten en mocht er iets veranderen, hang ik zo bij de dokter aan de telefoon.

6. ramona0309

Tuurlijk....!
    Zou ik ook doen....

Heb je in zn mondje gekeken? en hoe is zn ontlasting...?
    Mijn zoontje had een tijdje geleden ook ruim 39 koorts... en toen bleek dat er kiezen doorkwamen...
    Het gekke was toen die door waren... was het ook gelijk weg.... (?!)...

is soms zo vreemd bij kinderen....
    ik schijn vroeger eens koortstuipen gehad te hebben.... en toen de HA een kwartier later kwam, was ik druk aan t spelen en was er niets meer aan de hand......
    pfff moet je als volwassenen toch niet aan denken...

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hij heeft alle tanden al op de laatste 4 kiezen na, maar die komen meestal pas op latere leeftijd, dus die verwacht ik eigenlijk nog niet. Mijn man heeft net bij hem gekeken en hij ligt heel rustig te slapen. Heeft een rustige ademhaling en ligtr niet te woelen of zo. Kijk het nog even aan.

8. ramona0309

Nou iig succes ermee en beterschap!

9. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik heb wel eens begrepen dat een oorthermometer niet erg nauwkeurig is. Tenminste, toen ik zwanger wilde worden en mijn temp wilde bijhouden leek me dat wel handig. Maar het werd mij afgeraden.

En het lijkt mij hoog, 37.7, omdat ik zelf altijd een lage temp heb. Als ik 37.7 heb gaat het echt niet goed met me, zwanger of niet :D!

Belangrijkste is is dat je kindje zich niet ziek gedraagt. Hou het in de gaten, dat is alles wat ik kan zeggen. En koop een nieuwe thermometer ;).

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het is geen oorthermometer. Ik heb bedacht dat ik hem om half 11 even wakker maak en dan met een andere meter zijn temp opmeet en even kijk wat er dan gebeurd. Heb even gezocht, maar het kunnen toch wel zijn laatste 4 kiezen zijn. Als ik wat weet horen jullie het wel.

11. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik ben benieuwd, enne dat van die oorthermometer was tegen Ramona!

Sterkte!

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Sorry, dacht dat je mij bedoelde :D

13. ramona0309

Dat van die oorthermometer heb ik ook vaker gehoord.
    ik gebruik hem eigenlijk ook nooit.....

Al vraag ik me trouwens af of dat tegenwoordig nog zo is... aangezien ze ook in ziekenhuizen oorthermometers gebruiken.....

Maar dat de lichaamstemperatuur van een zwanger zo hoog kan zijn.. dat weet ik echt zeker.... ik had namelijk in het begin van de zwangerschap "de tik"... om mezelf nog regelmatig te temperaturen... aangezien ik de maand ervoor een vroege mk had gehad...
    ja weet t klinkt absurd..... maarja.. uit onzekerheid doe je rare dingen... net als 7 keer testen! :)

14. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Herkenbaar hoor, en daarom dacht ik dat 37.7 zelfs voor een zwangere erg hoog was, ik kwam nooit boven de 37.1 uit.

En testen, ik ken het....

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Kinderen zijn met koorts toch anders dan volwassenen.

Kijk vooral naar je kindje hoe hij zich voelt. Kinderen kunnen inderdaad met hoge koorts nog steeds vrolijk rond huppelen hoor!
    Zolang je kindje zichzelf nog goed voelt (dus niet hangerig/huilerig/extreem moe/niet willen eten en drinken) zou ik me niet te druk maken. Maar hou het in de gaten!

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Nou ik heb hem net wakker gemaakt en met een andere meter gemeten. Het was nu 38.8. Onze eigen meter gaf dat ook aan. We laten hem nu dus even slapen en kijken straks nog even bij hem en zien dan morgen verder. BEn in ieder geval blij dat de slaap geholpen heeft en de koorts iets lager heeft gekregen.

17. ramona0309

Tja ze zeggen niets voor niets... "slapen is het beste medicijn"....

gelukkig maar.....

18. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    normale lichaamsthemperatuur is 37.5 en in de zwangerschap kan dat tot 0.5 hoger zijn dus 37.7 is niet te hoog hoor

(ik heb de opleiding verpleging gedaan)

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn dochtertje kan soms ook met koorts nog best wel spelen enzo hoor..
    ze wordt wel huiliger en lamlendiger..

Deel Deze Pagina