Onze kleine van man van 16 maanden is een echt aapje, hij kan ontzettende goed klimmen en klauteren. Hij kan nu dus al bijna uit zijn ledikant klimmen, via de hoeken van het ledikant trekt hij zich op en gooit hij al 1 beentje op de rand. Nu vraag ik mij af wat wijsheid is. Het is een actief en ondernemend mannetje en ik vraag mij oprecht af of hij wel in bed blijft als hij er zelf uit kan. Graag tips en ideeën voor actieve klauter dreumesen....
Slaapzak aandoen. Onze jongste klom met net een jaar bijna zijn ledikant uit. Sindsdien draagt hij in bed altijd een slaapzak, ongeacht de temperatuur, dan lukt het hem niet. Zijn broer klom er met ruim 1,5 jaar uit met slaapzak en al. Maar die kreeg pas met 2,5 een 1 persoonsbed, ik vind een ledikant nog zo lekker veilig voelen voor zo'n uk. En of ik hem nou honderd keer terug legden in zijn ledikant of in zijn grote bed, dat maakt niet uit, dus leerden we hem ook wel dat hij in zijn ledikant moest blijven.
Herkenbaar. Onze oudste lag in een ledikantje tot ver na haar 3e maar onze 2e en 3e kleine bleken aapjes te zijn en klommen met 1,5 hun bedje al uit. Heb eerst gekeken naar alle mogelijke oplossingen ter voorkoming van een gebruiken nek/arm/etc. maar heb het opgegeven en met 1,5 lagen ze beide gewoon in een peuterbedje. Uiteindelijk kwam deze er toch dus waarom dan nog voor een half jaartje de hele trucjes doos uitpakken en er een godsvermogen aan uitgeven?