Ik zag net dat ons zoontje Rune in zijn mond verschillende witte vlekjes heeft Ik heb naar de kinderarts gebeld, en ze vroeg me om eens te kijken als ik erover wreef of de vlekjes weg waren.. want dan zou het van de melk zijn. Als dat niet het geval was, kan het gaan om spruw , dit is een schimmelinfectie en hij heeft hiervoor medicatie nodig Ik heb het getest en de vlekjes verdwijnen niet als ik erover wrijf, dus zal het waarschijnlijk spruw zijn Heb een afspraak gemaakt , ik mag vrijdagnamiddag gaan morgen was alles al vol Het goede is wel dat hij er geen last van heeft, hij heeft geen koorts, dat heb ik net nagekeken En hij eet goe, dus ik denk niet dat hij pijn heeft in zijn mond Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee? Heeft dit lang geduurd? Groetjes een bezorgde mama
Mijn zoontje is net van de spruw af (gelukkig), maar dat heeft wel even geduurd. Het was eigenlijk precies hetzelfde als bij jou: witte puntjes, maar verder nergens echt last van. Ik ben wel gestopt met borstvoeding (verder gekolfd), want anders blijf je elkaar maar besmetten. Na een kuurtje (Nystatine) was de spruw nog niet over, dus nog een tweede gedaan. Toen heb ik hem weer twee keer bv gegeven en prompt hadden we het allebei weer. Dus nog een derde kuur en nu zijn we ervan af. Ik zou trouwens gewoon vragen of ze je niet nu al een kuurtje kunnen geven. Hoe eerder je begint, hoe sneller je ervan af bent.
Bedankt voor je reactie.. Gelukkig zijn jij en je zoontje er nu vanaf... Heb op internet al aan het zoeken geweest, en het vreemde is, dat meestal baby's het krijgen via de borstvoeding.. en Rune krijgt flesvoeding.. de schimmels worden veroorzaakt door de melk die telang in de baby zijn mondje blijft of doordat de baby het weer opboert, en dit is bij hem ook het geval want hij heeft ook reflux... Blijkbaar zou dit behandeld kunnen worden met Daktarin orale gel...dit heb ik nog liggen,want vorige maand had hij schimmel op zijn tong en had de kinderarts dit voorgeschreven. Heb net al een beetje op zijn tutje gedaan, moest dit toen 4x per dag doen en toen was het snel beter...hopelijk is het in dit geval ook zo..
hey hallo hier ook spruw gehad. nikita krijgt de fles en ook al na de geboorte en met een week of 3 oud kreeg ze spruw. t is een hele hardnekkige schimmel die heel moeilijk te bestrijden is, nikita heeft ook reflux dus wie weet kwam t daarvan. ik weet niet wat je gaat gebruiken maar ik ben van mening dat de daktarin gel beterder is als de nystatine. ik had 2 kuren nystatine en t leek bijna niet minder te worden en met die gel was t met een weekje weg. wel heb ik 3 weken gesmeerd om er zeker van te zijn dat t ook weg bleef. s6 ermee susanne
hoi! noa had dit ook vorige week..ook witte vlekjes in haar wangzakjes en bij dr lip...heb de dokter gebeld voor een afspraak maar ik kreeg gelijk een recept die ze faxte naar de apotheek, ik hoefde niet langs te komen...ik kreeg daktarin orale gel..na 1 dag was het al praktisch verdwenen...dan moet je nog 2 dagen door gaan om te veoorkomen dat het terug komt...ze hebben er meestal niet z last van als je er vroeg bij bent...als je er te lang mee wacht kunnen ze last krijgen met drinken..
Hier nog een kindje met fv die spruw heeft gehad. hij had er wel heel erg last van huilde dagenlang. de nystatine werkte niet elke keer als je dacht dat het weg was kwam het alweer terug. daarna de daktarin gehad en toen was het snel bekeken met die spruw
hallo, goed nieuws, ben gisteren met de daktarin gel begonnen en.... bijna alle witte vlekjes zijn weg! ben super blij... ik ga nu nog enkele dagen blijven verder doen om zeker te zijn dat het wegblijft... groetjes