Baby 4 maanden slaapt op de buik

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nadia77, Jun 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Timo kan al een paar weken van zijn rug naar zijn buik omrollen, (nog niet van buik naar rug) maar deed het in het begin alleen als hij wakker aan het spelen was. Nu doet ie het ook telkens als hij slaapt :(... hij slaapt op zich rustig met zijn hoofdje opzij, maar ik vind het zo eng! Kan sinds ik het heb gemerkt zelf niet meer rustig slapen (terwijl hij gewoon doorslaapt zoals altijd ;))... hij slaapt in een slaapzakje en er ligt verder niets in zijn bed, maar door alle berichten over wiegendood ben ik er niet gerust op. Ik blijf hem omdraaien, elke keer als ik het zie, maar binnen 1 uur ligt ie weer op zijn buik... grrrrrr... kan iemand mij een beetje geruststellen?

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Weet niet of ik je kan geruststellen, maar misschien dat je zo'n matje kan kopen, een nannycare ofzo. dat geeft een alarm geluid af als er geen ademhalingsbeweging wordt gevoeld. Of een aerosleepmatje waar je kindje als ie toch op zn gezichtje komt te liggen door heen kan ademen.
    Kost wel wat maar je voelt je dan wel zekerder en kun je hopelijk voorkomen dat er iets gebeurd.
    Sterkte en succes! (en geniet van die kleine man die zo lekker beweeglijk is!)
    liefs go4baby

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ik kan je alleen vertellen dat ik als baby altijd op mijn buik heb geslapen. Toen werd het zelfs aangeraden. Maar ik denk dat je het niet echt tegen kunt houden. Je kan moeilijk de hele nacht bij zijn bed gaan zitten. Ik weet niet hoe gevaarlijk het is, maar lees hier op het forum vaker dat baby's op hun buikslapen. Anders aan CB vragen.

Wij hebben ook zo aerosleap ideaal!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn neefje heeft vanaf dag 1 op zijn buik geslapen (inmiddels 7,5 jaar en doet het nog steeds ;)
    Je kunt er niets aan doen en het is ook helemaal niet erg. Je kindje doet het zelf en rolt dus vanzelf wel weer goed. Weet je wel hoe vervelend het is om op je neus te slapen. De kans dat hij dat gaat doen is dus heel klein.
    Ik begrijp de angst voor wiegendood wel maar realiseer je wel dat het heeeeeel weinig voorkomt (in 2007, 14 gevallen) en dat op de buik slapen (uit zichzelf) daar nooit de aanwijsbare reden voor was (WEL: roken tijdens en na zwangerschap, de hoge temperatuur in de kamer etc)

Je kindje ligt lekker zo.. laat 'm lekker z'n eigen plekje vinden... dan slaapt hij het beste en van slapen wordt hij groot!

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als hij eenmaal zo sterk is dat hij zichzelf kan draaien kan het buikslapen geen kwaad. Zijn spieren zijn dan sterk genoeg zijn koppie op te tillen wanneer hij met zijn gezicht in het matras zou komen.
    Dean deed het ook met 4 maanden.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik begrijp je erg goed! Ik leg Milan sinds deze week bewust op de buik, omdat het slapen overdag anders een groot drama is.
    Ik blijf er bewust bij om gewoon te zien wat hij doet en hoe hij zijn hoofdje draait enzo.
    Wij willen als ik er vertrouwen in heb een aerosleep dekmatrasje kopen en een angelcare. Gewoon voor mijn eigen gevoel.
    Ik denk je er niet veel aan doet als hij zelf omrolt. En ze zijn ook al behoorlijk sterk in het nekje! Succes!!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier twee buikslapertjes.
    Bij Fay bleef ik er in het begin bij zodat ik zeker wist dat ze haar hoofd opzij draaide. En nu, tja.. nu "vertrouw" ik het wel een beetje. Ik had op een gegeven moment echt het gevoel "liever lekker slapen op de buik, dan uren wakker huilend in bed".

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

OP deze leeftijd kan dat echt geen kwaad meer, hij is groot genoeg om zijn koppie op te tillen. Thirza heeft het eerder een tijdje gedaan en doet het de laatste tijd ook weer regelmatig, voorals als ze voor het slapen gaan nog even gespeeld heeft, (dan draait ze eigenlijk automatisch op haar buik en ze draait nog niet terug).
    Toen ze dus nog zo klein was, (1-2 mnd) hebben wij een aerosleepmatrasje gekocht, dat ligt nu gewoon nog steeds op bed, (maar ik zou haar nu ook rustig zonder dat ding durven laten slapen). Maar dat matrasje heeft zo'n structuur dat je kind ook als het druk uitoefent met z'n koppie, nog steeds door kan blijven ademen. Zijn goed via marktplaats te krijgen, (wasbaar in de wasmachine :)).

9. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties! Blij te lezen dat ik niet de enige ben ;). Timo is heel sterk, ook in zijn nek (hij kan zijn hoofd sowieso heel goed zelf ondersteunen als hij op zijn buik ligt en naar links en rechts draaien met spelen). Ik denk dat ik voorlopig wat vaker zal gaan kijken om mezelf ervan te overtuigen dat het goed blijft gaan, op een gegeven moment zal dat vast gebeuren :).

10. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem

whaha, zou het aan de naam liggen??

Milan slaapt hier al vanaf 8 weken op de buik

11. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Bas slaapt al vanaf week 9 op zijn buik. We hebben een aerrosleep dus ik was er wel gerust op. Nu kan hij van zijn buik naar zijn rug rollen en slaapt hij regelmatig op zijn zij, omdat hij dan tegen zijn bedrand aan ligt en niet verder kan rollen. Helaas valt hierdoor weer eerder zijn speentje uit, maar goed. Vertrouw er gewoon op dat het goed gaat. De eerste nachten sliep ik ook niet zo goed hoor, maar toen ik zag dat Bas heerlijk sliep ben ik dat ook maar gaan doen

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    lekker op zijn buikje laten slapen. de kans dat het mis gaat is heel klein. zorg er gewoon voor dat er geen voorwerpen in zijn bedje liggen, geen doekjes of beertjes ofzo. die kunnen namelijk in zijn gezichtje komen liggen als hij zich beweegt. ik had ergens gelezen dat bij de meeste gevallen van wiegedood er inderdaad veel gerookt werd, warme temperaturen of te warm ondergedekt of voorwerpen in het ledikantje...

13. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Als je het heel eng vind, kan je ook wat langs zijn lijfje leggen waardoor hij niet kan omrollen. Opgerolde hydrofiele luiers bijvoorbeeld. Hij kan dan overdag als je erbij bent oefenen met terugrollen. Misschien helpt het.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit wordt met 4 maanden weer afgeraden omdat ze kunnen gaan spelen met de hydrofiel waardoor het weer risico's geeft tot verstrengeling. Met heel kleine babies die nog niet draaien kan dit wel.

Gewoon lekker laten liggen. Liggen op je neus is namelijk niet fijn en een baby van 4 maanden is sterk genoeg om dan het hoofdje opzij te leggen!

Share This Page