zodra we onze kleine volgens een vast ritueel op bed leggen en we gaan weg,is ze even stil ,na een kleine 15 min begint het drama,,hysterisch huilen ,stampende voetjes, krijsen,dikke tranen,tot wel 2 uur lang... in het begin liepen we naar boven ,even troosten en weer weg,,weer krijsen,even laten doen,weer naar boven,,,de laatste maand laten we haar huilen,,tot op zekere hoogte natuurlijk,,,nu afgelopen 3dgn geen problemen meer,gelijk slapen!!! tot vanavond nu is het weer zo!!! wat kunnen we doen?!!! wie heeft er tips,,het is nu al 2 maanden zo
hoe oud is je kindje? ik ben er na een hele poos achter dat ze geen rijstenbloem in haar laatste fles wilt! deze drong ze al erg slecht en ik weet nu waarom. en waarom ze dus bleef krijsen in bed, omdat ze te weinig dronk doordat ze die rijstebloem niet lekker vind ws en dus gewoon honger had (schaam me DOOD!)... tis ook allemaal zo zoeken... en dan gaat het een poosje goed en dan is er weer iets anders (verlatingsangst? ziekjes? er kan van alles zijn , zo irritant!
ze is 8 maanden ,,ziek is ze niet,,en der fles 250cc gaat op ,,,vanavond niet alles ze heeft 120 cc op ,maar donna kan op 80cc de nacht door,,en dan huilt ze niet, heel gek ,ik denk mischien te moe,of juist niet!!! maar ik vraag me af,wat de moeders doen met zulke situaties?!
als mijn meisje gewoon jengelt laat ik haar jengelen maar als het huilen wordt of vooral overstuur huilen dan pak ik haar even bij me en loop wat heen en weer met haar, meestal moet ze dan nog even huilen als ik haar terug leg maar gaat het na 5 minuten over in jengelen en slapen. als jij het gevoel hebt dat je kindje hier echt even doorheen moet (haar even laten huilen geef je aan) dan zou ik dat rustig even doen. vaak worden ze alleen maar onrustiger van het uit bed pakken en weer terug leggen.
ja precies dan word ze echt nog hystericher als ik haar troost,ik pak haar eigg nooit uit bed,,ik troost haar door wat te vertellen,aaien over haar bolletjes en kusjes geven,,maar dan word ze echt veeeeeeeeellll hysterischer,maarja niet naartoe gaan is ook zo verdomde moeilijk
mijn zoontje heeft ook fases waarin hij 's avonds slecht in slaap komt. ik troost hem dan altijd 2 x in bed, en daarna haal ik hem er wel uit... leg hem dan over mijn schouder en wieg hem zachtjes. hij valt dan of in slaap of hij wordt weer lekker rustig en dan leg ik hem terug in bed. en soms als ik het idee heb dat hij het warm heeft, pak ik een nat koud washandje en dan wrijf ik daarmee over zijn koppie... hij valt dan echt binnen een paar minuten in slaap.