Wanneer zonnebrand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,915
    3,937
    113
    Het mooie weer komt eraan, we mochten er afgelopen weekend al even van genieten en dus gingen we voor het eerst fietsen met onze grote meid!:)
    Ze vond het prachtig dus dat gaan we zeker vaker doen. Maar nou vroeg ik me af we niet al aan zonnebrand moeten denken omdat ze dan toch een tijd met haar gezichtje in de zon zit!

Wanneer smeren jullie zonnebrandcreme en welke hebben jullie? (Merk en factor)

2. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Zodra mijn zoon in de zoon komt begin ik gelijk met smeren, factor 50 speciaal voor kinderen van loreal heb ik.

Verder onder het jaar zoveel mogelijk uit de zon houden, die kleintjes verbranden razendsnel.

3. Lineke81

Lineke81 Lid

Nov 24, 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn helaas al weer druk aan het smeren. Met zijn gevoelige huidje is onze boef binnen no time hardstikke rood.

Wij gebruiken ivm zijn overgevoeligheid op aanraden van de dermatoloog Louis Widmer Kids. Best prijzig maar hij lijkt er redelijk tegen te kunnen. De Dermatoloog gaf aan het beste factor 50 te gebruiken voor alle kindjes.

Ik vind het smeren wel een drama, alles plakt aan hem vast. In de zandbak is het een stuk minder aangenaam als alles blijft plakken..... Hij blijft ook bewegen tijdens het smeren, heb atijd het idee dat ik stukken gemist heb.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik smeer meteen als ik de zon in ga met de kleine. Voor ik naar buiten ga smeren dus. Ik had van etos eigen merk zonnecreme maar dit is echt rot spul. Veel te vet, smeert stroef uit en laat een witte waas achter. Dus ik ben andere gaan halen. Ik weet even het merk niet meer maar het is van die "once a day" creme. Een keer per dag smeren zou voldoende zijn en dat lijkt me heeeerlijk. Anders loop ik de godganze dag te smeren. Als t echt warm is en hij langer in de zon is zal ik best nog een keer smeren hoor maar dan blijft het in ieder geval beperkt.

5. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Ik doe het eigenlijk altijd voordat ik naar buiten ga, sinds een paar weken nu. Als de zon behoorlijk schijnt, dan krijgt ze af en toe een top-up. Ik heb ook een klein potje met zonnebrandcreme in mijn luiertas.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Natuurlijk moet je aan zonnebrandcreme doen! Een babyhuidje is erg kwetsbaar. Ik smeer met factor 50. Merk weet ik even niet, maar eentje speciaal voor baby's/jonge kinderen. Onze peuter smeren we in met een spray, ook factor 50. Dit omdat dit supersnel gaat en ze niet lang wil stilstaan ;)

Wij gebruiken ook zonnehoedjes om het hoofdje te beschermen en tussen 12 en 3 ga ik niet met ze in de volle zon. Alleen schaduw.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Once a day creme bestaat niet. Er is geen enkele creme die zolang kan beschermen. Je moet blijven smeren...

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Er bestaat hele makkelijke spray die niet plakt! Van die doorzichtige spray is dat. Heel handig bij peuters die niet stil zitten! Maar weet niet of ze dit ook hebben van een merk wat geschikt is voor zulke gevoelige huidjes. Denk het haast wel. Er bestaan meer van dat soort merken. Vriendin van mij heeft kindjes met hele gevoelige huidjes die overal op reageren. Weet even niet meer wat ze smeert, maar geen Louis Widmer.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,204
    16,540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik smeer nu iedere keer wanneer we naar buiten gaan.Factor 50+ voor baby's van nivea.Ze ligt wel in de wagen maar de zon schijnt toch regelmatig in de wagen en ik wil niet dat ze rood wordt van de zon en het geeft me ook een gerust gevoel dat ze voldoende is beschermd.

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begin ik ook snel met smeren. Factor 50 voor kids van de Etos.

Maar liever nog voorkomen van de zon op de huid. Dus hoedje/petje op en romper met lange mouwen. En lekker veel in de schaduw (uit de wind). En parasol op de kinderwagen en op balkon. En doordat het in de schaduw weer niet zo warm is, zijn de lange mouwen ook weer niet erg :)

11. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Vision factor 50 voor de baby. En idd met deze zonnestralen al.
    Factor 30 voor de grotere jongens.

12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Tip:p20 is echt heel goede zonnebrandcreme. Mijn zusje gebruikt die voor mijn neefje en smeert inderdaad een keer goed in (en an eventueel zwemmen natuurlijk weer) en werkt de hele dag!
    Ik heb het ook maar aangeschaft. Smeert ook goed.!

13. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik gebruik zwitsal factor 50 voor Samuël
    En voor de 2ling (zijn 4) gebruik ik ook factor 50 maar dan van de Nivea.

Share This Page