Hallo allemaal, Ik ben erg benieuwd of er onder ons mensen zijn die zeggen : DIT moet je absoluut niet doen op de eerste verjaardag van je kleintje.... of DIT is echt een gouden tip/idee... Alles is welkom...op alle fronten, erg benieuwd of sommigen het anders gedaan zouden hebben of juist niet? qua taart/bezoek enz? En dan ook bijvoorbeeld leuke originele ideeen voor een 1e verjaardag? dank jullie wel!
Persoonlijk vind ik nodig niet teveel mensen uit, het is al een indrukwekkende dag.. ( dus geen achterneven die je nooit ziet, ik weet neit hoe close je familie en vriendenkring zijn) Geef aan welke tijd je kindje slaapt en tot hoe laat je het viert... Bijv. uitnodigingen met ik slaap van 12.00 tot 14.00 ofzo en om 19.00 is het feest voorbij. Dat rond dit tijd iedereen weer naar huis gaat, vond ik wel net zo fijn. Ehhh verder niet teveel stressen en lekker genieten, een moment wat maar een keer voorkomt!! En voor je t weet is het voorbij! Wij hebben zelf een driewieler kado gedaan, verder duplo, voorleesboekjes gevraagd en gekregen en verder een popje en zandbak (schelp)gekregen Ook leuk is zo'n luxe stoelje van bijv, nijntje of woezel en pip ofzo
Hier een paar goede vrienden uit de vriendengroep en familie. Niet te druk. Van 15-18u gedaan. De kleine zijn gang laten gaan, is zo overweldigend allemaal!
Ik heb juist iedereen die wou uitgrnodigd. Mijn fam. Smorgens, smiddags wat vrienden vanaf 3 uur en savonds de rest. Als ze moe was kon ze naar bed en daar deed niemand moeilijk om, zij zelf ook niet gewoon lkker genieten!! Qua kado's speelt ze het meest met little people, ballenbaan en activity tafel. Ik had té veel taart besteld, dat was wel zonde.. Huis heb ik binnen en buiten versierd bij de deur. Wegwerp borden met princessen waren een uitkomst zonder vaatwasser Verder weet ik het zo gauw niet
Wij hebben vooral zijn normale dagritme aangehouden. En dat werkte hier echt goed. Iedereen was ontspannen en het was gezellig. Verder alleen naaste familie over de vloer. Mensen die wat verder van ons af staan kwamen in de dagen erna een kopje koffie drinken.
Hier de naaste familie, beste vrienden en wat buurtjes uitgenodigd...in totaal iets van 25 man. Ze waren welkom tussen 11-17 uur, dat werd 18.00 uur, en hij heeft van 14.30-16.30 geslapen...had ook op de uitnodiging geschreven dat ie misschien niet iedereen kon zien vanwege z'n slaapje. We hadden taarten laten maken en het meptaartje hadden we de dag ervoor op z'n echte verjaardag gedaan, gewoon met z'n drietjes en de grote taart op z'n feestje aangesneden. Verder gewoon wat chips, komkommer en wraps als snacks en voor de lunchvisite van die kleine saucijzen-worsten- en kaasbroodjes. Het was een geweldige dag maar wel vermoeiend, ook emotioneel
Laat iemand de foto's maken. Ik was te druk en heb bijna geen foto's van zijn 1e verjaardag. Vriend houd er niet van om foto's te maken en had beter even iemand anders de camera kunnen geven. En verder niet te druk en anders over 2 dagen verdelen. Ik heb de ene dag familie gedaan en de andere dag vriendjes. Alleen wij hebben geen kleine kinderen in de familie dus de familiedag draaide echt alleen maar om hem. Dat was niet leuk. Als er meer kindjes zijn dan speelt het lekker door elkaar en nu was het zo dat als Thomas op zijn billen viel dan reageerde iedereen want iedereen was gefocust op hem. Dat werd op een gegeven moment echt drama en huilen. Hij heeft deze dag er ook echt niet van genoten. De dag erna waren er veel kindjes (vrienden van ons hebben allemaal kleine kindjes) en het was een kei leuk feestje. Het speelde allemaal lekker door elkaar en had leuke en verantwoorden traktaties dus Thomas heeft van deze dag echt genoten. De cadeautjes boeide hem nog niet zo maar het was de visite die de dag maakte.
Onze dochter werd afgelopen woensdag 1 jaar. Hier hebben we het klein en intiem gehouden. Tussen 2 en 5 uur en om 3 uur de taart aangesneden. Naaste familie,mijn beste vriendin en de buurvrouw met haar kinderen. Was goed op deze manier. Eva is ons derde kind en van ons heeft ze de Ark van Noach gekregen en van de andere visite heb ik kado bonnen voor kleding gekregen.Hier had ik om gevraagd. Het was een heerlijke dag. Bij onze oudste was het indertijd enorm druk en heb ik er zelf nauwelijks iets van meegekregen. Was alleen maar bezig met mensen ontvangen en rennen in de keuken en was bekaf aan het einde van de dag. Het was een mooie dag.
Bij ons duurd het nog 4 maanden maar wij hebben een zaaltje gehuurd. We hebben een ERG grote familie en wilde dat niet thuis doen. Hij is in dezelfde week jarig als een neefje die dan 3 wordt dus doen we het samen. We hebben de locatie gehuurd van 12 tot 18 dus later kan het niet worden Als we thuis een verjaardag vieren werken die tijden NOOIT .......................... Ik vraag denk ik voornamelijk zomer buitenspeelgoed voor Vigo. Hij is in december jarig en in de zomer van 2014 is hij dus 1,5 en kan hij heerlijk in de tuin spelen
Onze zoon is twee weken geleden één jaar geworden en dat hebben we gevierd met voornamelijk familie (ouders, broers/zussen met aanhang en kinderen). Kaartjes gestuurd als uitnodiging met een vanaf-tijd en aangegeven dat we op een bepaald tijdstip de taart aansnijden. Het is wel leuk om de kaars (mits je dat gaat doen) met elkaar uit te blazen en het is ook leuker om met elkaar te zingen en niet met slechts twee personen. Cadeautjes hebben we eerst op tafel gezet en dan telkens een paar uit laten pakken omdat het anders te overweldigend is en voor de gevers vonden we het ook leuker. Anders pak je iets uit en vervolgens wordt het gelijk weggelegd omdat het volgende cadeautje alweer voor je neus staat. Qua hapjes gekeken naar wat onze zoon kan eten en het daarop aangepast. Zo had ik stokjes met fruit gemaakt en hartige sticks, knakworstjes in bladerdeeg, etc. Dat kon hij ook mee-eten. Vooral ook foto's en filmpjes maken. Altijd leuk om terug te zien en/of te horen. Ik heb het zingen op video vastgelegd, het taart eten (lees: kneden) op foto. Leuk voor in zijn album. Oh ja, om te voorkomen dat onze zoon drie dezelfde dingen zou krijgen, heb ik een lijstje aangemaakt op lijstje.nl. Daar kan je diverse soorten speelgoed opzetten, van goedkoop tot wat duurder. Je stuurt dit lijstje door naar de genodigde en zo kunnen zij zien wat jij in gedachten hebt en het afstrepen als ze iets kopen. Iets zelf bedenken mag natuurlijk ook maar dan is het risico wel op hetzelfde speelgoed. Ik vond het ideaal. Verder heel veel plezier op de dag zelf. Geniet, geniet en geniet.
Ik ben er toevallig net een beetje mee bezig. Ik laat morgen een kaartje afdrukken die iemand zelf ontworpen heeft. Daar plak ik een tekst achterop en verstuur ze dan. De visite is hier welkom vanaf 14:00-15:00 dan kan hij nog even slapen. Ze blijven hier wel eten, want onze familie komt van ver weg. Dan kan je het niet maken om na 1 of 2 uurtjes alweer te zeggen tot de volgende keer. Als iedereen er is doen we de taart, krijgt hij gewoon een stuk en mag zijn gang gaan ^^ Ik leg er zelf een enorm kleed onder, want mijn oudste had er zo in zitten smeren dat we maanden later nog spetters tegen kwamen haha Ik heb zelf ook een lijstje gemaakt op lijstje.nl. Dit staat ook op de uitnodiging, maar mensen mogen dit zelf bepalen. Het is wel een goed idee idd om eerst de cadeautjes op een tafel te zetten idd, want mijn oudste wist van gekkigheid niet meer wat hij moest doen met al die cadeautjes. Ik maak zelf een Nijntje taart en we vieren het op 2 dagen, anders zijn er gewoon teveel mensen. Nu zijn er op beide dagen ongeveer 14 mensen. Ook veel, maar nog te overzien.
Wij hebben het alleen gevierd met opa's en oma's en ooms en tantes maar dat is al een aardige groep (12 man). Door omstandigheden in 2 keer maar de bedoeling was op een dag. Verder weinig poeha, dochter vond de kadootjes, de taart en de aandacht even leuk maar verder begreep ze nog niet veel van het concept verjaardag vieren. Dat was trouwens bij haar tweede verjaardag al anders, toen is er ook een vriendinnetje geweest.
Misschien ook leuk om foto´s van je kleintje samen met papa en/of mama te maken.. Op de verjaardag van Emma heb ik alle foto's gemaakt, maar heb geen 1 foto van ons 2 er bij, vind ik eigenlijk wel jammer. Verder hier gewoon vanaf 12 tot.... gedaan ( doen we elke verjaardag, dus vrienden van mij en m'n moeder, zwager + vriendin) waren er tot 12 uur En Emma sliep gewoon van half 12 tot 1. De gene die vroeg waren moesten gewoon lekker wachten, maar was geen probleem.
Ik wil alleen opa's en oma's en beide zussen met aanhang, mijn oma, verder niemand vind ik druk genoeg voor haar, want twee dagen later ben ik jarig en dan weer hetzelfde liedje. Beetje drukke maand dus wil het rustig houden dan voor haar (en voor ons) 5-12 Sinterklaas 21-12 is ons meisje jarig 23-12 is mama jarig 25 en 26 kerst dus ook weer mensen over de vloer of op visite. 28-12 schoonbroer jarig 31-12oud en nieuw Wil net dus allemaal niet te gek maken, en bovendien zal ze er zelf ook nog niets van begrijpen
ik heb de kaarten net op de post gedaan en vieren het 28 september!! heb echt zin in die dag! op de kaart heb ik van 13.00 tot 18.00 gezet en mocht hij dan in de middag nog even een dutje doen, is dat pech voor het bezoek zullen ze niet erg vinden! ik heb een lijstje gemaakt op www.lijstje.nl werkt echt geweldig! kunnen de mensen het afstrepen als ze een cadeau gekocht hebben en zo krijg je niks dubbel en ook niet steeds de vraag wat wil hij hebben?
Niet teveel mensen en niet langer dan 4 uurtjes. Sylvano was helemaal van slag van al die mensen stuk of 10 waren er.