Mijn dochter (20 maanden) is uit haar fietshelmpje gegroeid en heeft dus een nieuwe nodig, namelijk een maat >52cm. Haar oude helmpje was opzich wel okee, maar we zijn er niet 100% tevreden over. Het grootste frustratiepunt was dat ze hem redelijk makkelijk af kon krijgen door hem naar voren te duwen en dan de voorkant naar onderen te kantelen. Nu ben ik dus op zoek naar een helmpje waarbij dat niet makkelijk te doen is. Ik heb hier in de omgeving wel eens helmen gezien waarbij de achterste riempjes op het achterhoofd begint, in plaats van vlak achter het oor. Dat lijkt mij een heel goed middel om ervoor te zorgen dat de helm niet zo makkelijk af komt. Maar ik heb ook wel eens andere vormen helmen gezien, namelijk zoals skaters vaak op hebben (die er een beetje zoals redressiehelmen uitzien). Misschien dat die vorm er ook voor zorgt dat hij beter blijft zitten, geen idee. Heeft iemand ervaring met een of beide soorten helmen? Hoe is deze jou bevallen? En, nog belangrijker, van welk merk was de helm (dan kan ik hem even googlen). Eventueel nog andere tips waar ik rekening mee moet houden bij het uitzoeken van een nieuw hempje? Alvast bedankt!