1e verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Afgelopen weekend hebben we de 1e verjaardag van dochter gevierd. Oma was er ook.
    De echte verjaardag was niet in het weekend, maar midden in de week. Oma heeft niets laten horen. Is dat nou normaal? Ik vraag het hier om anderen hun mening te vragen.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Tja wat is normaal? Ik weet natuurlijk niet wat de band is tussen jullie.
    En heb je het over je moeder/schoonmoeder of over je oma?

Maar het is duidelijk dat je verwacht had dat ze even wat had laten horen. Van mijn moeder zou ik dat ook verwachten, van mijn schoonmoeder en mijn oma niet (en dat is ook ok). Dus als mijn moeder niets zou laten horen, dan had ik nog wel even gezegd dat ik het jammer vond niks te horen op dochters verjaardag zelf.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mmm mijn schoonouders hechten heel veel waarde aan data, mijn ouders een stuk minder. Persoonlijk hecht ik er ook geen enorme waarde aan...

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik snap wat je bedoelt, maar zelf doe ik daar nooit zo moeilijk over. Je viert het op een andere dag en dan is ze er gewoon bij. Als het je dwars zit, zou je het eens kunnen aankaarten.

5. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb natuurlijk zelf een mening hierover. Ik vind het wel wat vreemd. Maar ik vraag het eerst eens wat andere mensen vinden. Het is de enige oma, verder geen familie.
    Verder van Veel mensen die er die dag ook bij waren in het weekend op de dag zelf ook nog felicitatie gekregen, heel lief.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Het is jou oma? Of je moeder?

Ik zou me er niet druk om maken, ze is op de verjaardag van je dochter geweest toch? Ik feliciteer mensen vaak ook niet dubbel. Soms met een Appje op de dag zelf als ik er aan denk, maar bellen echt niet.

Als je de dag zelf belangrijk vind , en niet het feestje zou ik het feestje voortaan op de dag zelf organiseren, dan zit je niet met jou verwachting op 2x een felicitatie en iemand die denkt dat 1x voldoende is.

Maar zou je verwachting wel bespreken. Dan kan oma er rekening mee houden volgend jaar dat jij dat graag zo wilt!

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn schoonmoeder zou het waarschijnlijk vergeten.
    Mijn ouders zouden op de dag zelf ook even snel een kus komen geven. Dus groot verschil.

8. cat2

cat2 Niet meer actief

Wat vooral vervelend is, is dat wanneer het andersom zou zijn, dan zouden wij de wind van voren krijgen.

9. Veera

Veera Niet meer actief

Nee ik vind dat persoonlijk echt heel raar

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Aha, er zit meer achter ;)

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja dat vind ik raar.

Hier ook met de verjaardag van de meiden alleen een appje op de groepsapp met een felicitatie voor ons.
    Geen belletje of kaartje voor de jarigen, terwijl ze dat super leuk zouden vinden.:(

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent te doen. Viert oma haar verjaardag ook wel eens op een andere dag, en bel je haar dan? Bij ons is het vrij gebruikelijk om een appje te sturen (gewoon in de groepsapp ;)) en op het feest zelf persoonlijke te feliciteren. Misschien dat mijn moeder of schoonmoeder mij zou bellen, maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet eens herinneren. Kan je nagaan hoe belangrijk ik het vind ;)

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Wij zijn ook vrij makkelijk. Maar als het inderdaad andersom zou zijn wat jij als voorbeeld geeft nacho en we zouden op de dag zelf niks laten horen dan zouden we een groot probleem. Met veel geschreeuw en drama. Dat is heel frustrerend.

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Kennelijk ben je er niet zo makkelijk in, althans niet als het om je kind gaat, want je hebt er nu een topic over geopend. Als je het zelf lastig los kan laten zou ik in een persoonlijk gesprekje laten weten dat je het jammer vindt dat ze niets heeft laten horen, omdat je dat wel van haar had verwacht. Als je zo'n gesprek niet ziet zitten zou ik het laten gaan. Uiteindelijk is het - naar mijn mening - niet zo belangrijk, omdat ze wel op de verjaardag is gekomen.

15. cat2

cat2 Niet meer actief

Mij frustreert het meer dat als het andersom zou zijn en wij zijn in het weekend op verjaardag van oma en laten daarnaast niks horen op de verjaardag van oma dat wij dan wel de wind van voren krijgen. Als we er iets van zouden zeggen zou ze zeggen dat het maar flauw van ons is. Het beste is er niks van te zeggen.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik snap je wel.

Bij ons zijn het niet de data maar de kadotjes.

Mijn moeder komt gerust aanzetten met kleding voor de verjaardag waar de kinderen al uit gegroeid zijn en verwacht dan toch veel dankbaarheid. Maar wat een drama als zij haar cadeau niet leuk vindt.

Het beste is inderdaad er niks van te zeggen.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    waarom dan een topic openen als je toch al weet wat de reactie is als je er in jouw familie iets over zegt?

Het klinkt voor mij in ieder geval allemaal erg onvolwassen bij jou in de familie..

18. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik vind het zelf nogal vreemd dat ze niks heeft laten horen. Zeker haar reactie als zoiets andersom gebeurt. Dus ik peil hier of er meer mensen zijn die het ook vreemd vinden of dat ik de enige ben.

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou er niet eens bij stil staan. Ze is op verjaardag gekomen, wat t belangrijkste is. Leuk als ze daarna nog iets laat horen, maar niet noodzakelijk.

Betreft het feit dat ze t andersom wel wil, tja dat is vreemd. Maar andersom zou ik t ook niet doen. Mocht ze daar dan nu een keer over beginnen dan zou ik hier op terugkomen.

20. cat2

cat2 Niet meer actief

Ja dat klopt, maar dan zegt ze weer dat het flauw en kinderachtig is.

we gaan er niks van zeggen. Ik vroeg het me alleen af.

Deel Deze Pagina