Hoi dames, Mijn dochter is over een weekje 3 maanden oud. Van 3 weken tot 8/9 weken had ze erg veel last van krampjes. Dat is daarna minder geworden. Nu is ze sinds een weekje weer onrustig. Elke avond vanaf 19:00 uur is ze huilerig. Ze valt moeilijk in slaap. Alleen op de arm bij papa en mama. Als we haar dan in haar bedje leggen wordt ze wakker en huilt (soms krijst) ze. Dat duurt tot ongeveer 21:00 uur en dan slaapt ze door. Is het niet zo dat de krampjes nu voorbij moeten zijn? Het lijken wel krampjes. Ze strekt zich heel erg tijdens het huilen. Normaal dronk ze ook haar flesje goed op. Nu laat ze bij sommige flesjes 40/50 cc over. Moet ik naar de dokter of is het normaal? Overdag is ze heel lief en heeft ze nergens last van. Ik word er alleen een beetje onzeker van. Wat moet ik doen?
Wat vervelend dat ze zo'n pijn heeft! Hier was t ook echt nog niet over met 3 maanden (wel t allerergste), sterker nog ze heeft nu nog steeds heel af en toe aanvallen van kramp. Bijv als ze iets nieuws eet, of een stuk banaan heeft gehad. Ze krijst dan ook de boel bij elkaar De darmen zijn toch erg gevoelig. Hoor je haar ook slikken? Is t minder als ze rechtop wordt gehouden)? Spuugt ze? dan zou t evt ook terugstromend maagzuur kunnen zijn. Kindjes hebben ook vaak een "huiluurtje" s avonds dat ze veel lastiger zijn dan overdag, dit is een fase wat weer overgaat, maar het krijsen icm strekken lijkt toch meer op pijn. Tips; Ontspannend badje voor het slapen gaan Fles roeren ipv schudden, gekookt water gebruiken Fietsen met de benen, buikje met klok mee masseren evt met wat olie Op de buik laten slapen
Heel normaal hoor. Mijn dochter had dit ook, zat ik elke avond met een kindje op schoot. Maar anders lag ze de hele tijd te huilen dus dat was ook geen optie. Zijn gewoon de bekende huiluurtjes en mamahonger. Lekker bij je houden, het gaat echt over. Bij onze kinderen was het zo dat ze steeds een beetje vroeger gingen slapen en rond 4 maanden sliepen ze vanaf 19.00 uur.
Hier ook zeker tot 4 mnd nog die 'huiluren' 's avonds. Of ja, huiluren waren het hier niet omdat ik lekker met haar op me ging zitten op de bank waardoor ze niet huilde. Rond 22u ging ik dan met haar tegelijk naar bed.