Ik moet het even kwijt (zoonlief gedrag)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Daydreamy, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik weet het even niet meer, voel me slecht, schuldig en enorm verdrietig..
    Ons 5-jarig zoontje doet alles behalve luisteren/lief zijn, kan echt veranderen in een monster/tiran, waarbij hij scheldt, tiert, met spullen gooit en heel hard schreeuwt/gilt en terwijl ik dit typ lopen de tranen over m’n wangen.. :(

Bijna elke dag hebben we wel ruzie (ik met zoontje) om niets..
    We gebruiken al tijden de trap als time-out plek en dit heeft altijd gewerkt, maar lijkt nu alsof dit het alleen maar erger maakt.
    Man en ik weten het niet meer, zoontje kan ook heel lief zijn en dan vergeten we wel hoe hij ook kan zijn, al hoeven we daar meestal niet lang op te wachten..

Vanmorgen weer zo’n aanvaring en manlief heeft em aangepakt (op de trap gezet etc.) maar het liep enorm hoog op bij mij, waardoor ik m’n geduld verloor en tegen m’n man tekeer ging :(
    Uiteraard geheel onterecht en voel me er ook echt rot door..

Uiteindelijk (nadat we allemaal wat rustiger waren) heb ik zoontje gedag gezegd en ben ik met de jongste weggegaan (moest naar het werk).
    In de auto brak ik en kon ik niet meer stoppen met huilen…

Nu een paar uur later op het werk voel ik me nog steeds rot en voel ik mezelf overstuur zijn van binnen..
    Gelukkig kan ik goed een masker op zetten en hebben m’n collega’s niets door..

Ik weet dat dit gedrag bij z’n leeftijd hoort en met al die spannende tijden (sinterklaas/verjaardag etc) te maken heeft, maar ik trek het niet meer… ik ben elke dag bezig met hem te waarschuwen, op de maandag haal ik em op van school en tijdens het ophalen is ie vrolijk enz, maar zodra we thuis gaat de knop weer om :(
    Ik ben zo bang dat we iets verkeerd doen waardoor hij zo is.. op school is het een lief, luisterend en stil jongetje, maar thuis… pfff…
    Ik mis gewoon m'n oude jochie...

Ik vraag niet specifiek om advies (altijd welkom natuurlijk) maar wilde gewoon even van me afschrijven..

2. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Als ik je verhaal zo lees doen jullie niets verkeerd hoor. Ik kan me wel voorstellen dat je met je handen in het haar zit. Thuis een bengel en op school een engel. Het geeft aan dat ie zich thuis veilig voelt om dit gedrag te tonen. Hierdoor zitten jullie in een negatieve spiraal en dat wordt van kwaad tot erger.
    Ik kijk dan altijd naar the Nanny op YouTube, door haar krijg ik weer wat vertrouwen in mezelf en kan ik er een positieve draai aan geven.
    Succes en jullie zijn goede ouders hoor, veel ouders maken dit ook mee.

Hier zijn ze ook allemaal druk en veel ruzie aan het maken met elkaar, ik ontplof dan ook met achteraf spijt. Ben blij dat het volgende week 5 december is en des int en pieten weer vertrekken.

3. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad na de sint nog even en dan hebben ze vakantie en daar zijn ze hier nu al aan toe. Ik wens je veel sterkte en probeer positief te blijven, je doet het echt wel goed.

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Bedankt voor de lieve berichtjes :) doet me goed.
    Ik hoop idd dat het na het vertrek van de goedheiligman weer wat rustiger wordt in huis..

Misschien wel een goed idee om even the Nanny filmpjes te kijken ;)

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou iig wel blijven vol houden in jullie manier van handelen en straffen.
    en misschien als hij rustig is een x gesprekje met hem aangaan, wat vind hij van jullie, wat zou hij graag willen. misschien ook frustraties bij hem.
    of iedere dag even aan het einde van de dag de dag doornemen met hem, wat was leuk ( thuis, op school bij vriendjes, opvang) en wat minder leuk en wat kunnen we er dan de volgende keer aan doen dat het wel leuk word en geen ruzie en strijd.

en positief blijven als hij wel lief is, niet alleen negatieve aandacht.

6. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Doorgaan met waarschuwen en 'straffen' maar beloon ook vooral de dingen die hij wel goed doet! Geef veel complimentjes en aandacht..!

Na de kerstvakantie komt alles hopelijk weer wat tot rust!

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook een jongetje van zes wat nu veel slechter luisterd dan anders. Ik denk echt dat het hier nu vooral met de Sint te maken heeft. Maar goed dan nog kan het niet zo zijn dat ze niet luisteren.
    Ik kan je geen tips meegeven omdat het hier ook niet altijd heel gezellig eraan toe gaat. Maar hier kan ik soms ook echt wel eens verdrietig worden waar hij bij is, als ik het echt niet meer weet is het wel eens voorgekomen dat ik in tranen was. Dat kwam dan best wel aan bij hem en heb ik hem duidelijk maar ook eerlijk met hem gepraat dat mama het niet zo leuk vindt dat we zo boos doen tegen elkaar. Ik moet zeggen dat komt dan wel eens aan....

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja is idd seizoensgebonden ;) Vooral consequent blijven in manier van straffen, zodat hij weet wat hij kan verwachten en verder heul vaak tot 10 tellen en hopen dat het gauw 7 december is....

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    bedankt voor de tips! idd benoemen we ook zeker de positieve dingen en het gaat alweer iets beter.
    We merken wel dat het echt met de Sint te maken heeft.. hij vindt (net als alle andere kinderen ;) ) het heel erg spannend allemaal (dat zegt ie ook).
    Ik tel nu wat vaker tot 10 (of 20) of loop even naar de keuken, dan laat ik em even gaan (tenzij hij natuurlijk echt over de grens gaat)

Nog ff en dan gaat de beste man het land weer uit :)

Deel Deze Pagina