1e verjaardagsfeestje zoontje 5 jaar: hoe & wat? Heel graag tips/ideeën/ervaringen!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door hanna76, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    2,5 uur is op die leeftijd lang zat.

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Grappig.. hier noemen we dat 'kraaltjes'.... 't versiersel voor op de cake.
    Verschillende dingetjes in schaaltjes doen.
    * smarties,
    * discodip
    * hagelslag
    * vruchtenhagel
    * zilveren kraaltjes ;)

Wat kids ook leuk vinden is met de handen eten ( voor 't avondeten )

Wegwerptafellaken.. frietjes, knakworstjes of iets anders .. incl mayo, ketchup en appelmoes gewoon op de tafel! Lekker dippen! :) En hierna opvouwen en in de prullenbak!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat laatste wou ik ook doen, maar de helft had voedselallergieën, die mocht geen gluten, die mocht weer geen melkproducten, de volgende mocht geen suiker, schoot niet op. Dus ik zou wel even navragen voor je zo'n smikkelfestijn hebt of ze alles mogen eten.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Idd het avondeten met de handen eten. Vroeg laatst aan mijn nichtje van 10 wat het leukste feestje was waar ze geweest was. En dat zijn er veel inmiddels (van een modellenfeestje met professionele makeup en fotoshoot tot dierentuin). Maar het spaghetti eten met de handen was het leukste van allemaal! :) Ik heb de tip opgeslagen voor over een jaar als mijn zoon zijn eerste feestje gaat vieren!

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik neem ff abbo dec word onze oudste ook 5 en nog geen feestjes mee gemaakt ;) ik heb al wel gezegd je word 5 jr dus 5 kindjes mag je uitnodigen.. ga straks even het hele topic lezen ;)

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe & wat wij gaan doen. Hier ook zoontje die in dec. 5 jaar wordt. Eind dec. dus ik heb nog even de tijd.
    Maar áls er een feestje komt, dan 2, 3 of 4 kinderen. Cake(je) versieren en misschien zo'n vliegtuigje met elkaar maken. Zo'n simpel vliegtuigje met zo'n propellertje. En verder weet ik het nog niet.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Onze oudste is 20 dec jarig net voor de kerst(vakantie) dus.
    Donderdag 19 dec is laatste schooldag. of ik doe het gelijk smiddags of echt vrijdag op zijn verjaardag..
    in de vakantie is toch vaak iedereen weg.
    het is wel een hele drukke periode dus ik denk dat ik niet te veel moet organiseren.. nu dit en over 15 min dit.. denk niet dat dit handig is ;)

Oh ja en ik hoop dat er sneeuw ligt! :D dan is het idd cakejes versieren en cadeautjes uitpakken en dan lekker naar buiten ;)

Voor binnen moet ik nog wat verzinnen. Ik denk ook 2,5 uur lang zat is!

Vind het lastig heb altijd met 0-4 gewerkt (nu nog trouwens) en ik merk dat ik gauw te kinderachtig denk.. :)

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Trouwens wat trakteren jullie op school in groep 1/2?
    Ik zie nl veel chips snoep, lollys e.d. voorbij komen
    zelf vind ik het niet heel nodig en school pleit ook voor gezond.. anderzijds ach het is feest ;)
    merk wel dat veel kinds niets moeten hebben van worst/ kaas of fruit op een stokkie

zat te denken aan eierkoek muizen maar is dat niet heel kinderachtig?

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Daar ben ik ook nog niet over uit. Er zijn nog maar 2 kinderen jarig geweest bij D. in de groep. Hij is de eerstvolgende. En die kinderen hebben getrakteerd om bakje popcorn en die andere op van die popcakepop-lollies - of hoe noem je die dingen?
    Ik zit gewoon te denken aan smartie-doosje ofzo. Weet nog niet. Ik ga het iig. niet te ingewikkeld maken, want 2 weken later moet ik weer traktatie klaar hebben voor dochterlief. ;)
    Eerlijk gezegd houd ik ook helemaal niet van al dat gesnoep, maar ja, ik ga niet op een appel trakteren ofzo.. dat dan ook weer niet..

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Toen onze oudste 5 werd hebben we ook thuis een feestje gegeven (eind november), direct na schooltijd op woensdagmiddag.
    We gingen eerst cadeautjes uitpakken en broodjes knakworst eten. Daarna hadden we een hindernisbaan uitgezet in de tuin. Ze moesten door hoepels lopen, over een glijbaan, door een tunnel, met een ei lopen, op een trampoline springen. En dan wie het het snelste kon. We waren er veel te snel klaar mee, maar ze vonden het zo leuk dat we het wel 3x gedaan hebben. De winnaar won een echte troffeebeker, en rara, ze hadden toevallig allemaal dezelfde tijd, echt knap he! gelukkig maar dat we zoveel bekers hadden, haha.

Daarna nog spelletjes in de tuin: koekhappen, snoephappen, nog een paar keer met die eieren lopen, stoepkrijten. Daarna wilden ze gewoon binnen spelen, met het speelgoed van onze kinderen. Tenslotte nog stoelendans gedaan en toen werden ze alweer opgehaald.
    Het was best leuk, maar ik was helemaal kapot, haha. Het duurde van 12.15-15.30. Er kwamen 5 kinderen + de jarige zelf uiteraard.

Op school trakteren heeft hij tot nu toe gedaan:
    - stoepstengelhengel, met dropveter en snoepvisje eraan
    - dropveterketting met van die chippies eraan geregen
    - cakejes met smarties versierd

11. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier al aan het voorbereiden voor het brandweerfeestje van mijn zoontje over een paar weken. Ik vind feestjes in elkaar zetten heel erg leuk maar dit wordt mijn eerste jongensfeest :) dus dat is toch ook weer nieuw. Vind het heerlijk om te neuzen op sites als pinterest ed, voor leuke spelletjes en dergelijke. Zo gaan we bv op het brandweerfeestje sterretjes uit blussen, dat is toch super!

Zoals hierboven al gezegd, lopen de dingen soms anders en vinden kinderen het ook leuk om gewoon met elkaar te spelen. Ik weet nog goed op het eerste feestje van mijn dochter, dat ze met zn allen een kwartier met de kruimeldief hebben gespeeld haha..

Ik doe het van 1330 tot 1730 en dat beviel hier voor de meisjesfeestjes prima haha. Gelukkig heeft zoon ook veel vriendinnen en wordt het een gemengd feestje dus komt vast goed!

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Goede tips!! Mijn dochter is 7 december jarig en ik twijfel heel erg wat te doen. Ze heeft drie hele goede vriendinnetjes uit haar klas, die komen ook regelmatig spelen. Ik vind dat ook wel genoeg als ze zo klein zijn. Wilde eigenlijk gewoon naar Ballorig gaan (onder het mom van lekker makkelijk en geen troep :)) Maar twijfel na het lezen van al die leuke spelletjes toch wel.

Ik ga met de traktatie wel voor iets redelijk gezonds. Ik merk dat er heeeeel veel snoep wordt uitgedeeld, echt zakken vol. Dus ik zit te denken aan van die knijpfruitjes of knijp´danoontjes en die dan leuk versieren. Zit ook suiker in, maar vast niet zo slecht als een zak voor spekken :)

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh nog een tip kijk eens op Lobbes.nl daar staan ook hele leuke dingen op om te versieren bijv keukenschortjes, vogehuisjes enz enz

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.451
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje wordt 26 december 5 jaar dus voor hem ook zijn eerste feestje, ook voor de kindjes in zijn klas was hij is bijna de oudste in zijn klas. Hij mag van mij ook 5 vriendjes uitnodigen en ik weet ook nog niet wat ik ga organiseren.

Ik lees dus ook mee.

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Onze zoon heeft binnenkort zn eerste feestje hoorde ik gistermiddag van de moeder van een klasgenootje
    ben benieuwd wat zij gaat doen ;) misschien kan ik afkijken haha

Ze had trouwens fluitjes getrakteerd en een doosje rozijntjes :)

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Fluitjes. Zal de juf blij mee zijn! :D

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha ze kwamen allemaal fluitend naar buiten rennen dus denk dat juf ze eind van de dag pas heeft uitgedeeld ;) hahaha

18. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Aankomende zondag het 1e verjaardagsfeestje van m'n zoontje!
    erg spannend en benieuwd hoe het zal gaan.
    We hebben 5 kindjes uitgenodigd, dus in totaal 6 (broertje gaat naar opa en oma)

Het wordt een Dino-thema feestje, ben nu ff snel wat aankleding aan het verzinnen/maken om het wat mooier te maken in huis :)

Het zal van 14:00 tot 18:00 zijn, incl. taartjes versieren, spelletjes, minidisco, avondeten

ik laat na afloop wel even weten hoe het gegaan is :D

19. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Succes, veel plezier! En goed idee om na afloop te laten weten hoe het gegaan is! :)

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Interessant om te lezen! Hier duurt het nog wel even. maar had stiekem het idee gewoon naar zo' n indoor speelparadijs te gaan. Lekker makkelijk en ze kunnen zich lekker uitleven!
    maar lees nu dat iedereen vooral " van de binnen spelletjes is" ...
    Ik ben bang dat mn huis wordt afgebroken?!
    Even wat praktische vragen: met hoeveel volwassenen organiseer en begeleid je dit? Als ik deze feestjes hoor denk ik dat het fijn is als er een vriendin of mn man bij is?
    En dan het volgende punt: mn zoon is in een vakantie jarig: vier je het dan op de dag zelf? Of ervoor of erna?
    Zoon is ook niet echt van de georganiseerde spelletjes geloof ik... Het lijkt me voor een jongen ook moeilijker dan voor een meisje? Hij houdt niet van verkleden, niet van knutselen... Niet van bakken, wel van op eten ;) volgens mij maak je hem vooral blij met gewoon vrij spelen of naar Ballorig.. Maar wil ook weer niet te makkeljk overkomen :p
    Ik lees dus mee voor tips!

Deel Deze Pagina