1e verjaardagsfeestje zoontje 5 jaar: hoe & wat? Heel graag tips/ideeën/ervaringen!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door hanna76, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja, ik ben er ook nog steeds niet uit.
    Zoontje is hier in de kerstvakantie jarig. Dus ik denk dat ik dit jaar een paar vriendjes (hooguit 3 ofzo) uitnodig op een middag in de kerstvakantie. Niet voor de kerstvakantie. Iedereen veel te druk met kerst enzo. En ook niet na de kerstvakantie. Dus gewoon in de vakantie.
    Dan... ik ga het alleen maar doen als mijn man ook thuis is.
    En verder ben ik nog niet. :D

Misschien de kinderen mee laten eten: pannenkoeken.

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Nou gisteren was het dan zover: eerste verjaardagsfeestje van zoonlief :D
    We hadden 5 kindjes uitgenodigd (2 meiden en 3 jongens) en ondanks dat het erg druk was, was het een enorm geslaagd feest!

Dit is een beetje hoe de dag eruit zag:

14:00 begon het feest en kwamen ze ook bijna allemaal tegelijk binnen :)
    Als eerste hebben ze even gedanst met manlief op kinderen voor kinderen (zo kon ik vast de cakejes voor bereiden en drinken inschenken)

Toen ze allemaal aan tafel zaten hebben ze hun eigen cakejes versiert (met slagroom, mini marsmallows, vlokken, smarties en vruchtenhagel) en na het toezingen van de jarige hebben ze hun eigen creaties opgegeten.

Hierna hebben we de cadeaus (stonden apart op een cadeautafel) verstopt en mocht zoontje ze zoeken en uitpakken.

Toen hebben we wat spelletjes gedaan (vooral stoelendans en ringwerpen vielen in de smaak) elke winnaar mocht een cadeautje grabbelen en als ze al een cadeautje hadden moesten ze iemand kiezen om te grabbelen, zo hadden ze uiteindelijk allemaal een cadeautje ;)

En toen was het alweer 16:00 ;) en mochten ze zelf spelen en ging ieder z'n eigen weg (paar boven met de playmobil, paar beneden aan het tekenen of met de duplo)
    Even tussendoor chips gegeten met wat drinken en daarna op de wii bowlen, dit was erg leuk! :D om 17:00 nog een mini-disco (en iedereen danste erop los) en daarna broodje knakworst gegeten met een ijsje toe.

En toen was het alweer 18:00 en kwamen de eerste ouders alweer :)

We hebben ze een klein lunchboxje (van de action) meegegeven met een houten dino bouwpakketje, dino-stickers, doosje smarties en een zakje haribo beertjes

Toen iedereen weg was en zoonlief weer op bed lag, was het onze tijd om in te storten op de bank :p we waren helemaal gesloopt! Maar het was het allemaal waard! :D

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat klinkt erg leuk!!! En handig om te lezen, daar kan ik zelf ook wel wat mee!!

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier vandaag het brandweerfeestje achter de rug! Het was echt heel gezellig en liep eigenlijk hartstikke goed en leuk.
    Tijd was van 1400-1730 en dit was precies mooi. Zoon vond het heel even moeilijk dat hij niet meteen met al zijn (superleuke!) cadeautjes mocht spelen. Maar dat was gelukkig gauw weer over.
    Mijn "ongeveer planning" klopte vrij aardig, de tijd vloog!
    Ze hebben tussendoor ook nog heerlijk gespeeld met een losse ballon. We hadden 5 jongens en 3 meiden.
    Nog een tip: niet teveel avondeten bestellen of maken. Wij bakten zelf frietjes en ze hebben allemaaal maar kleine beetjes op eigenlijk.
    Planning bij ons: cadeautjes/taart/kleuren/brandweerspelletjes/poppenkast/knutselen/frietjes

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Wat trakteren jullie op school? (foto`s) :D
    Mijn zoon wil iets trakteren van Cars zijn feestje staat ook beetje in thema van Cars
    denk aan tafelkleed, bordjes, bekers, zakje mee naar huis, enz..

Ik wil iets wat niet te moeilijk is want moet er toch zo`n 25 maken..

ik dacht zelf aan zoeits maar is dat niet kinderachtig voor groep 1 en wat doe je erin?

voor kdv wel traktaties gemaakt en veel voorbij zien komen maar voor school wil ik iets stoers ;)

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Dit vind ik helemaal niet kinderachtig! Leuk juist!

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Erg leuk Dani!

Wij hadden een zakje met dinokoekjes en een lolly, deze verpakt in een bekertje met een dino erop geplakt (helaas foto's vergeten te maken! :( )

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Thanx dames!

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nog een vraagje: vinden jullie het vreemd / verwarrend als je feestje eerder houd dan kind jarig is?
    Manlief wel haha
    Hij is op vrijdag jarig. Donderdag laatste schooldag dus trakteren op school
    ik zat eerst te denken om vrijdag als hij jarig is feestje te houden maar dan heb ik 2 oppaskindjes (kan ik evt afzeggen)
    Nu dacht ik dinsdag ervoor heb ik niks..
    is het gek om het dan te houden?

Graag jullie reactie :)

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Op zich niet gek om het eerder te doen denk ik ( later vind ik vervelender!) ik ga het zelf 1 dag eerder vieren denk ik ( hij is op een zondag jarig en lijkt me wel lekker om de dag erna vrij te zijn voor hem ;)).
    Maar is dinsdag niet een gekke (school)dag? Lijkt me vermoeiend om na een lange schooldag nog een kinderverjaardag te doen voor die kleintjes? Maar ik ben er nog helemaaaaal niet in thuis hoor... misschien is het heel gebruikelijk>? ik zou zelf de voorkeur hebben voor een woensdag of weekend, desnoods vrijdagmiddag.

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hij is op vrijdag 20 dec jarig

vrijdagavond en zaterdag middag vieren we het voor vrienden en familie
    omdat we het in 1x niet kunnen houden :)

Kinderfeestje was eerst vrijdagmiddag maar word dat niet te druk allemaal? smiddags kinderfeestje en dan savonds nog en de volgende dag?
    Ik ben dus gastouder en die dag heb ik ook 2 oppaskids kan verzet worden maar loop wel inkomsten mis :p

Dindag 17 dec heb ik niks.. dan hebben ze tot 12 uur school.
    alleen op ma en do gaan ze hier een hele dag. tot 15:00 daarom wil ik het donderdag middag niet doen..

:D snapt iemand me nog? haha
    lastig hoor!
    in de kerst vakantie vind ik het ook niet echt handig.. ;)

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wij doen het wel in de kerstvakantie: maandag 30 december. Zelf is zoontje op de 31e jarig.
    Als er iemand is die niet kan, nou dan maar niet. In het nieuwe jaar vind ik het ook niet handig. En voor of na de kerstvakantie vind ik ook niet handig.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik twijfel nog! ;)
    zal ouders wel eens polsen.. van wie ik zeker weet dat hij wil uitnodigen..

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontjes verjaardag valt in het laatste weekend van de carnavalsvakantie (of hoe het ook heet) maar ga het wel in de vakantie vieren. Erna vind ik voor hem niet leuk en ervoor zou betekenen dat het 1,5 week eerder wordt gevierd. Bovendien zit ik ook praktisch gezien met werk: man werkt fulltime en vind wat ondersteuning wel prettig. Ik ben ook niet standaard op een woensdag vrij dus dan wordt het sowieso een heel geregeld. En als er iemand in de vakantie dan niet kan: jammer dan! maar acht de kans daarop kleiner dan dat een kindje door de weeks niet kan? Want zitten er veel kinderen ook niet met BSO etc? Of wordt dat gewoon afgezegd als er een kinderfeestje is?!

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nu is de school kalender veranderd en zijn ze niet donderdag maar vrijdag vrij??? word geen woord over gezegd in de nieuwsbrief?? morgen eens klagen bij juf.. maar dit veranderd de zaak wel denk dat ik dan ook maandag in de kerstvakantie feestje vier. :)

16. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    hier feestje op woensdagmiddag en ze is zaterdag jarig.
    dus feestje is ook eerder.

Deel Deze Pagina