Het is de laatste weken drama hier! Esmee wil niet zelf spelen. Bij alles wat ik doe volgt ze me en dan gaat ze achter me zitten met de handjes omhoog. Ik kan niet eens de vaatwasser uitpakken zonder een kind met een driftbui achter me te hebben zitten. Ik moet haar nu negeren van mijn man, maar dit helpt niet. Ze gaat steeds harder krijsen en stopt pas als ze aandacht krijgt. Vandaag ben ik steeds bij haar weg gelopen maar het helpt gewoon niet. Ik kan niet eens 5 min rustig op de bank zitten. Ze is alleen stil als ze wat te eten of drinken heeft of als ik een boekje met haar lees. Wie herkent dit en is dit een fase? Soms wou ik dat ik twee kindjes had die elkaar konden vermaken. Als ik op visite ben doet ze het bijna niet. En bij mijn moeder en man ook niet zo erg...
Probeer het eens om haar mee te laten helpen. Kylian was ook altijd heel vervelend als ik bezig was met het huishouden. Ik heb toen de keukenkastjes anders ingedeelt zodat er 1 kastje is waar allemaal spullen van hem en bakjes en schaaltjes in staan die niet kapot kunnen. Als ik dan aan het afdrogen ben en het is iets van 'hem' dan zet hij het zelf in het kastje. Je moet natuurlijk niet kijken hoe het kastje ingepakt is. Sinds dien is hij helemaal tevreden want hij heeft zijn eigen 'taak'. Met stofzuigen helpt hij ook, zet de zuiger aan en uit (ook op momenten waarop ik het niet vraag ), helpt met drukken (ja zo'n ding is natuurlijk veel te zwaar voor mama). Hij helpt met de was in de wasmachine doen, doet het deurtje dicht en zet hem voor me aan als ik alles erin heb gedaan en het heb ingesteld. Op die manier is hij tevreden en kan ik makkelijker het huishouden doen, tja het duurt alleen wat langer. Groetjes Anita
Hééél herkenbaar. Wij noemen ons zoontje momenteel moppersmurf, want bij alles is het mopperen en zeuren en kijken of papa/mama komt helpen. Soms laat ik hem, maar vaak geef ik er gewoon aan toe. Ik denk dat het een fase is. Ik merk dat onze zich zo aan het ontwikkelen is nu en dat zal hem af en toe wel een beetje chagrijnig maken. Groetjes Victoria
Hier idem....Pfffff, wordt soms helemaal knetter van het gedrein En inderdaad ook het meeste bij mij. Maaaarrrr, lang leve de box, die hier dus nog staat te pronken. 's Ochtends zit ze daar gewoon nog in, zodat ik mijn dingen kan doen, pas na haar middagtuk speelt ze lekker op de grond..Ik moet trouwens zeggen dat ze vandaag een goede dag had, ze leek zowaar weer op mijn kleine lieve babymeisje die je bijna nooit hoorde
Hier precies hetzelfde. Bij ons helpt het om ze een poosje in de box te zetten als ik iets moet doen. Je moet dan wel uit beeld verdwijnen en aangeven waar ze mee kan spelen. Dan gaat ze (zolang ze mij niet ziet) gewoon lief spelen. De rest van de dag hangt ze aan mijn of papa's been en speelt ze niet alleen. Je wordt er inderdaad behoorlijk moe van, maar ik denk dat het een fase is.
Zal idd bij de leeftijd horen, want Noa is ook zo mopperig en dreinerig. Alles wat ik in de handen heb, wil zij ook. En o wee, als ze het niet krijgt..... Met eten wil ze ook alles zelluf doen, ik heb haar een plastic vorkje gegeven waarmee ze zelluf kan eten en sindsdien gaat het ietsje beter. Als iets niet lukt, dan krijgt ze een giga driftbui... Ik merk wel dat ze ineens veel meer dingen kan: kruipen, een paar pasjes lopen aan de hand, optrekken in de box, heeft een paar woordjes erbij en geeft heel duidelijk aan wat ze wil. En dit allemaal in twee weken tijd....
Hé zonnestraal, bij ons precies hetzelfde, van tijgeren naar kruipen, optrekken en proberen aan de tafel te lopen. Dingen aanwijzen en dan zeggen 'die', heel doelgericht. En ook in hele korte tijd. Ongelooflijk toch hoe zij dat dan ineens zo kunnen.
Als 1e, gefeliciteerd met je dochter dr 1e verjaardag! Kian kruipt ook altijd achter mij aan als ik iets ga doen. Hij hangt dan ook aan mn broekspijpen. Alleen spelen kan ie wel, maar als ik iets ga doen wil ie daar weer bij zijn