1e verkoudheid 15 weken.. tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamavanTroy, Nov 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanTroy

Oct 15, 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Ons lieve baasje is wat ziekjes. Een aantal dagen eet hij erg slecht. Hebben al speen gewisseld maar dat was het niet. Is echt aan het trutten want normaal moet ik zelfs remmen met de flesjes qua snelheid. Heeft geen koorts maar is voor zijn doen bijna wel warmer. Heeft rossige wangetjes, snotterig en niest veel een verkoudheid dus..... maar.. wat werkt een beetje? Las ergens dat ze extra moeten drinken maar hoe dan?? Hij doet al zo moeilijk nu. We hadden al beetje 'gestoomd' onder de douche. Maar tips????

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,023
    286
    83
    Female
    Het Hoofdeinde van het bed wat omhoog zetten en evt wat zoutoplossing in zijn neusje druppelen. Ik maak het vaak zelf, zout met gekookt water. Laten afkoelen en dan vind ik het het makkelijkst om een wattenschijfje vochtig te maken en het dan op te laten snuiven, in de neus te druppelen. Ik deed dit meestal vlak voor het geven van de fles, dan kunnen ze het makkelijker doorslikken met drinken. Evt kun je 's nachts nog een gesneden ui bij het bedje neerzetten tegen de neusverkoudheid.

Succes en beterschap!

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Die ui werkte hier echt goed (stonk verschrikkelijk) om slijm dum te houden en luchtweg open. Hoofdje omhoog met iets onder matras.
    Geregeld wat drinken aanbieden

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Ik had, en heb:D deze:
    Nesivine Sine Cons. Baby 0,01% 5 ml druppels

Ik gebruikte het toen hij nog maar zo klein was allen als het echt nodig was, en vooral dan ook voor de nacht. Werkt echt super goed.
    Het is idd zo zielig zo'n verkouden kleintje.
    Hoofdeind omhoog werkt idd ook prima.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Neusje goed schoonmaken (paar keer per dag) met fysiologisch water, ook al heeft hij geen loopneus.
    Volgens onze kinderarts was dat het belangrijkste. Verder proberen te laten drinken, indien hij niet wil met een spuitje in de mond spuiten maar dat is enkel wanneer de baby echt helemaal niets drinkt. Verder hoofdeinde van bedje omhoog zetten en stomen.

Share This Page