Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Adrianna, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb een aantal vragen over Pregnyl.

Het zit zo dat mijn hormoonwaarden goed zijn, elke maand groeit er een follikel die ook rijp wordt, maar hij springt niet waardoor hij doorgroeit tot rond de 3mm en daarna wordt het een persisterende cyste.
    Rond de 20mm (waar hij ook had moeten springen) krijg ik last van mijn borsten en alle andere pms achtige dingen.
    Twee weken erna heb ik altijd netjes een bloeding...heel apart dus allemaal.
    Nu is er besloten dat ik in een natuurlijke cyclus een Pregnyl injectie krijg als mijn follikel(S) rond de 18/20mm zijn.
    Nu is het zo dat ik me afvraag of de klachten na die injectie zullen verergeren...ik had immers al pms achtige klachten met geen eisprong. Hoe wordt dat dan als ik straks wel een eisprong heb?
    Wat kan ik verwachten?
    Sowieso ben ik al gevoelig voor hormoonschommelingen. De kleinste schommeling doet als iets met mijn lichaam.
    Ook is het zo dat ik dus elke maand een bloeding kreeg die vrij licht was. Heb ik met een eisprong dan ook een zwaardere bloeding?

2. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Geen idee. Ik had niet veel last van de pregnyl. Wel iets vermoeider, maar geen extreme dingen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je kan last krijgen van zwangerschapskwaaltjes. Dit komt omdat er hcg (= pregnyl) in je lichaam gespoten wordt.
    Wel iets om rekening mee te houden ;)
    Ik had daar nooit last van, maar jij zegt gevoelig te zijn voor hormonen dus wellicht krijg jij hier wel last van.

Tevens zorgt pregnyl er voor dat je baarmoederslijmvlies wat dikker wordt. Als dit wordt afgestoten (wanneer je niet zwanger bent en dus ongi wordt) kan de bloeding wel wat zwaarder zijn dan je gewend bent.

Succes!

4. Adrianna

Bedankt voor jullie antwoorden dames.
    Vooral de heftigere bloeding is iets waar ik dan maar rekening mee ga houden, zal wel even wennen zijn.

5. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe zijn ze er achter gekomen dat jouw eitje niet springt Adrianna? En verdwijnt die cyste vanzelf weer of moet ie steeds worden weggezogen?

6. Adrianna

Door middel van echo's en bloedtesten.
    De cyste verdwijnt ergens in mijn 'lf' want als er een nieuwe cyclus aanbreekt is de cyste weg en groeien er weer nieuwe eiblaasjes

7. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje ik schrik me helemaal te pletter, want dit is precies wat ik ook heb. Heb gister Pregnyl gespoten en morgen is de eerste IUI, maar ze hebben bij mij nog geen reden gevonden waarom het niet lukt.. Wat is er in jouw bloed te zien? Heeft het met progesteron te maken oid? En denken ze dat het opgelost wordt door pregnyl? Sorry hoor veel vragen, maar m'n hart zit in mijn keel! Ik voel die cystes elke maand maar de artsen zeiden dat dat niets bijzonders kon zijn!

8. Adrianna

Het heeft waarschijnlijk ermee te maken dat de LH piek niet hoog genoeg is om de follikel te laten springen.
    Daardoor blijft het progesteron niveau ook laag inderdaad.
    Bij mij komt het nooit boven de 2 uit.
    Een persisterende cyste is niet erg, maar je voelt het inderdaad wel....het gevoel wat je hebt als een follikel groeit duurt dan net zolang tot de cyste weer krimpt.
    Op deze manier komt het niet vaak voor, omdat je zonder eisprong meestal geen pms klachten hebt en bloedingen na 14 dagen, maar het kan wel degelijk dus.
    Met Pregnyl denken ze het te kunnen oplossen, omdat dat een LH piek veroorzaakt waardoor de follikel die gewoon vruchtbaar is dan wel springt.

Ik zou het nog eens navragen bij je gyn en vragen over persisterende cystes.

9. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je antwoorden!! Ik heb morgen de IUI (dus ik zit dan al op de goede weg met de hormonen die ik krijg) en zal het dan zeker aan de arts gaan vragen. Misschien kan ik deze maand nog een progesteron test krijgen of iig een echo om naar een evt cyste te kijken. Ja die pijn heb ik en ik kan ook voelen in welke eierstok ie gesprongen is want die is opgezwollen.. Alleen heb ik wel altijd een paar uur ovulatiepijn en ik dacht altijd dat dat het moment aanduidt waarop het eitje er uit springt.. Of heb jij dat ook? Ik ga je iig een beetje proberen te volgen op dit forum want ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan! Heb inmiddels veel gelezen over LUF en begrijp dat het vrij goed te behandelen is.... Heel veel succes!!

10. Adrianna

Ja alles erop en eraan.
    Ovulatiepijn, maar blijkt dat dat groeipijn is.
    Volgende week heb ik waarschijnlijk mijn eerste Pregnyl injectie en za dan wel voelen hoe een echte eisprong voelt en of dat lijkt op wat ik altijd voelde.
    Als je hetzelfde hebt dan ben je inderdaad op de goede weg.
    Pregnyl zorgt ervoor dat je eitje gewoon springt, dus je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken.

Jij heel veel veel succes morgen!

11. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Als je te veel last hebt van de Pregnyl, dan kun je ook vragen of je een injectie Decapeptyl mag zetten. Dat is de synthetische variant van Pregnyl en hier zit geen HCG in.

Ik heb het zelf gespoten om tijdens mijn ICSI behandeling de eisprong op te wekken. Pregnyl was toen niet handig, omdat ik heel veel vocht vasthield. Met Decapeptyl had ik geen extra bijwerkingen.

12. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Decadeptyl zorgt er toch voor om je cyclus stil te leggen?
    Tijdens de icsi pogingen ook decadeptyl gebruikt, vanaf cyclus dag 1, bij cyclus dag 3 menopur erbij om te stimuleren.
    Ovitrelle is wel een synthetische variant van pregnyl.

13. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @ schorpioen: dat plat leggende effect heeft decapeptyl pas als je het langere tijd achter elkaar gebruikt. Met 1 injectie kun je ook de eisprong opwekken.

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oké, weer wat geleerd :D

15. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    Hallo Adrianna,

ik heb exact het zelfde! Bij mij ook doorgroeiende follikels, soms wel tot 7 cm en vervolgens ook gewoon ongesteld.

Ik heb geen last van de pregnyl, maar je denkt inderdaad wel elke ronde dat je zwanger bent ja. Ik krijg het dan nog in combi met clomid om mn eitjes te laten groeien omdat mijn cyclus ook vrij onregelmatig is.
    Overigens heb ik niet meer bloedverlies door de pregnyl.

Ik hoop dat het t gewenste effect bij je heeft!

16. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welke dosis pregnyl krijgen jullie? Ik had 5000 maar heeft niet geholpen, voel al weer dat de eierstok waar de follikel in zit, heel erg opgezwollen is (2dpo). Verschrikkelijk pijnlijke borsten maar de upside is dat mijn stemming beter is dan normaal na de ovulatie :)

17. Adrianna

Hallo Mirte,

fijn om te weten dat ik niet alleen ben....begon al te twijfelen aan mijn lichaam.
    Heeft Pregnyl bij jou geholpen toen?

18. Adrianna

Sheveloper ik krijg inderdaad 5000.
    Mogelijk moet ik vrijdag of maandag prikken, dus over een kleine twee weken weet ik of het werkt of niet.

19. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ja, pregnyl zorgt voor de eisprong bij mij. Teminste, dat is 1x gecontroleerd en ik heb vorige maand nog een echo gehad toen ik ongi werd om te kijken of er geen cystes waren en die waren er gelukkig niet. Ik wil het deze maand nog een keer gecontroleerd hebben, omdat ik me afvraag of mijn eisprong wel binnen 2 dagen is. Ik krijg die spuit namelijk steeds eerder (eerst dag 12, nu dag 11) met de zelfde grootte qua eicel en ik wordt later ongesteld (eerst dag 28 nu dag 29) dus dat lijkt me niet echt kloppen.
    Ik krijg ook 5000.
    Maandag alweer voor een echo

20. Adrianna

Toen ik ben gaan googelen voor ervaringen met Pregnyl las ik wel dat er zelfs meiden zijn die pas na 4 dagen een eisprong krijgen na Pregnyl.
    Nu weet ik niet hoe betrouwbaar internet is natuurlijk, maar het is wel een goed iets om na te vragen. Je kent je eigen lichaam het best namelijk.

Deel Deze Pagina