Misschien staat het in het verkeerde subforum, mijn excuus daarvoor. (Misschien staat het beter bij onderzoeken en echo, maar ik ben niet zwanger voor zover ik weet ) 3 weken terug heb ik een inwendige echo gehad ivm heftige pijn aan de rechterkant van mijn buik. Ik slikte de pil, maar ik heb vele echo's gehad ook zonder zwangerschap en gewoon tijdens pil gebruik. Altijd zagen we eiblaasjes in mijn eierstokken en nu ? Nu niets. Ik weet niet meer of ik tijdens de zwangerschappen ook eiblaasjes had in mijn eierstokken ? Ik maak me nu een beetje zorgen.. je hoort toch gewoon eiblaasjes te zien ?
Dat is wel raar. Eiblaasje wordt ook wel follikels genoemd. Die moeten gaan rijpen totdat er 1 het grootste is en je een eisprong hebt. Heeft de dokter verder niks aan je uitgelegd?
Nee want het ging erom om te kijken of ik misschien cyste of poliepen had daar. Enige wat ze zei was dat het er erg rustig uit zag in de baarmoeder(dun baarmoeder slijmvlies) en in mijn eierstokken niets te zien. Ik dacht pas een week later van dat is vreemd. Moet niet uitmaken dat ik aan de pil zit. Ik heb echt zoveel echo's gehad en mn eierstokken zaten altijd lekker vol met die prachtige follikels.
Tijdens een zwangerschap krijg je logischerwijs geen eisprong en dus groeien er ook geen eitjes! Pilgebruik legt je natuurlijke cyclus plat. Er groeien geen eitjes en er vindt dus ook geen eisprong plaats. Ik moest bijvoorbeeld tijdens de hormoonbehandelingen de pil slikken zodat mijn cyclus plat kwam te liggen. Er werd middels echo's gecontroleerd of er geen eitjes te zien waren zodat er gestart kon worden met de hormonen. Dus kan heel goed dat je tijdens pilgebruik en zwangerschap geen eiblaasjes ziet op een echo!
Ik hoop het dan maar be happy, ik heb meerdere echo's gehad tijdens pil gebruik en er waren altijd veel follikels te zien in beide stokkies. En natuurlijk groeit er tijdens een zwangerschap niets bedoelde meer dat ik niet weet of er dan wel follikels zichtbaar zijn in je eierstokken.