1e woordje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jade11, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik hoor vaak dat het eerste woordje bijna altijd papa is, maar vroeg me af of er bij jullie misschien wel andere eerste woordjes zijn geweest, en wat dan?

en wanneer was dat?

heb zelf het vermoeden dat Mila´s eerste woordje weleens: ´hebben´ zou kunnen worden ;)

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Bah was hier het eerste woordje. Hij zegt nu ook mama en aai. Papa nog niet.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, hier ook "hebben", daarna "papa", toen "mama" en toen "bahbah". Dat was 't tot nu toe.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier was het "Aai" en 2e woordje "poes"
    Ongeveer rond een jaar/13 mnd geloof ik

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Echt goed actief gebruiken was Hap.. En Hebbuh.
    Hij begint nu echt zijn taal goed te ontwikkelen. En komt papa/mama er echt actief uit. Daarvoor wel soms, maar nooit echt gericht om ons te roepen.

6. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    hier is het mama en toe kwam daisy dat is onze hond met gevolg dat alle honden nu daisys zijn.
    toen kwam papa en nu zijn we bij aaiii en deze en oma en sette dat is ons nichtje en heet eigelijk lisette.
    en yuri word 29 juni een jaar.

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris was / is snel met praten; rond 7 a 8 maanden zei ze Eppe (Jeppe de hond van oma) en daarna papa.
    Nu mama, bobo (dombo), bah, die, bal, nee, ja, aai, tsiep (tsjilp), andere dierengeluiden (voor hond, poes, paard, koe, schaap), nijn. Dat was t wel zo'n beetje..best veel dus voor haar leeftijd.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    jij zegt hebben, ik denk dat het hier wordt 'die!' ze wijst nu telkens zo met haar vingertje, naar onze telefoons, naar de lichtknopjes, naar de afstandbediening etc... alles wat geen speelgoed is eigenlijk haha

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Eten! Dat was haar eerste woordje. Hoe bedenk je het.. ;)

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    mama was hier het eerst. En nu is het voornamelijk kijke! (= ik wil eraan zitten) naar ieder interessant voorwerp.

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    bij mijn dochter was dat :) koe! hoe verzin je het! weet niet meer precies wanneer, ze is nu 4 en kletst de oren van mijn hoofd!
    mijn zoon van 7 maanden zegt dada, brrr, ;) (dada is vast engels voor pappa, we hebben erg slimme zoon:D)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje (nu 10 mnd) zegt al een hele tijd mamamamama... en soms gericht maar volgens mij vindt hij het vooral een mooi geluid. Sinds een weekje zegt hij ook JA maar ook dat slaat nog nergens op en een heel enkel keertje is het WAWA (en dat is zeker weten papa)... Ik ben benieuwd wanneer we echt woordjes gaan horen.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ze heeft ooit 1 keer mama gezegd en nu is het veel : hebben, opa, papa, bah

Veel B - P woordjes of iets wat erop lijkt ;)

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het eerste woordje was hier "die" wijzend naar een voorwerp. Daarna bewust papa en sinds een week bewust mama.

15. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai zn eerste woordje was mama, toen oma en papa, aai, lekker, poes, zus hij gebruikt aai ook voor Kai ow en ajax.. en ja en nee die en hebben en sinds een paar dagen zegt ie truste als ie gaat slapen en gaatje (er zit een gaatje in de muur waar de comode staat en die wijst ie steeds aan dus ik zeg steeds datd at een gaatje is...en nu issie dus als ik m verschoon de hele tijd gaatje aan t roepen...en ik vergeet daddy (ierse papa)

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier nog steeds niets. wel hoor ik afen toe mama in het turks dan. maar niet altijd

17. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    hij begon met mammammammmammmaammmammmm en toen kwam HAM (als hij een hapje wil of honger heeft) en bah! Nu ook mama en papa.

18. 4days

4days Niet meer actief

Hier eerst mama, en toen koekoek...

19. Cinn

Cinn Lid

16 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier: mama, aaien en hebben

20. Alita

Alita Niet meer actief

mama mama mama als ze s`morgens wakker wordt of als ze uit de box wilt....
    papa zegt ze nu ook langzaam en ja ja ja, want dat zegt mama weleens als zij weer aan het kletsen is hahaha, maar ze klets me nu al de oren van de kop af wat moet dat worden?!

Deel Deze Pagina