1e woordje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jade11, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

HIHIHI om je te bescheuren.:);)

Hier was het eerste woordje ma,ma. toen bha, en bhu. (dat is hier een versie van kiekeboe) en daarna pa,pa

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa zegt sinds een week constant jaja
    nog niet echt bewust maar het is wel constant jaja
    en als je het zelf ook zegt dat zegt zij het ook weer
    best komisch
    toen ze ong 6 maanden was was het ineens papa alleen heeft ze het daarna niet meer gezegd
    heel afentoe nog papapapa

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier ook ETTE!!! Eten dus. En haar tweede woordje AIS ETTE! IJs eten.
    Opeens dacht ik dat ze mama zei. Dat zei ze ook maar dan niet met de bedoeling om mij te roepen. Je neemt heel veel speeksel in je mond en als je dan MA zegt dan trek je een bel tussen je lippen...en dat is gaaf!!! Dus MAMAMAMAMA. Helaas voor mij ;)

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hap was het eerste en dat werd snel gevolgd door mama en papa.
    Daarna kwam wawa ( als de honden blaffen) en aai.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    'dikje'.. Met een maand of 8 geloof ik. Was bedoelt naar de hond die we toen nog hadden, die heet Dirkje:D

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier eerst papa, toen mama en bah en dat begon met 10 maanden ongeveer en daar blijft het nog steeds bij...

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee haar eerste woordje was mama, hoe oud ze was geen idee.
    onder tussen praat ze al heel wat woordjes en begint ze al zinnetjes van 2 a 3 woordjes te maken zoals, mama drinken maken, doei papa, kom poes , eten koken.

ik was een lijstje aan het maken wat ze allemaal kon zeggen maar ben er nu mee opgehouden want het werd al een hele lange lijst.

zijn er nog meer kinderen die al zo heel veel zeggen?
    vraag het me namelijk af, want vaak hoor ik dat kinderen nog maar een paar woordjes zeggen en dat ze ook nog niet zo veel woordjes hoeven te kennen.
    (esmee zat met 18 maanden al op bijna 100 woordjes)

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle zijn eerste woordje was heite (Heit fries =>papa)

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mamamamamamama! Als ze ergens was waar ze weg wilde ofzo.
    Gevolgd door bahbah (papa), aaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjj (aai...alleen dan knijpt ze ;)) Au (dat zegt ze doorgaans na aai... :D) babit is ondertussen al baptik (patrick zn kleine grote broer), hap bij elke hap en ondertussen als ze honger heeft) vikhuh (visje...sinds de dierentuin is ze er gek op) Als wij Kara! zeggen (is onze hond) dan zegt zij Paatst! (plaats) En dat zegt ze nu soms ook achter babtik aan...wat ze daar nou mee bedoeld...ben er nog niet helemaal uit. Opt als iets op is. uth (uit als ze ergens uit wil, dr handje uit dr mouw moet, dr blokje uit t bakje moet, etc)
    Ik vermoed dat ik soms makik hoor en dat ze daar dr grote broer Michael die we miky noemen mee bedoeld en vooot als ze floortje bedoeld (dat is onze kleine hond). Saapttt (slapen aka bedje slapen als ze naar bed gaat)
    Ze is ERG geintereseerd in communiceren en je ziet dr soms echt op je mond letten als je wat zegt. Soms zegt ze ineens een woord na alsof ze al jaren gewoon kan praten maar dat zijn dan van die toevals treffers want daarna hoor je het nooit meer.
    Oja en khap khap khap en beh beh beh (klap klap klap en blij blij blij...arm kind is gebrainwashed met klap eens in je handjes en dat doet ze dus ook de hele dag... it wasnt my fault! hmmja ok it was... :))
    Oh en "dattt" omdat ik de hele tijd als ze wat nieuws ofzo ziet zeg "watis dat?" En dan de naam noem van wat ze ziet.
    Ook heeft ze al een keer "shep" gezegd en gewezen op de schep van nijntje (in het boekje van nijntje gaat naar de zee of hoe het ook heet) maar daarna nooit meer.
    En neubs, neus en nadat ze n weekie verkouden is geweest "bah" want dan is je neubs bah :D

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

HAHA hier ook.... :D

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

rare vraagt misschien
    hier heeft ie al een paar woorden gezegd: ja nee en mijn naam, maar dit ging perongeluk. het is niet zo dat hij het herhaald of dat hij snapt wat hij eruit gooit. Is dit dan wel het eerste woordje?
    groetjes

12. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hier was mama ook het eerste woordje, mijn dochtertje zei het rond de 8 maanden, nu is ze bijna 9 maanden en kan ze al een beetje pappa zeggen of dadda, maar daar bedoelt ze wel pappa mee :) :)

13. Trotsemama1

waaaaahhh
    Mijn dochter zegt papa
    vind het zo lief
    als ik papa zeg dan zegt ze me na
    en ook roept ze constant jaja

14. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hier nog geen woordjes, maar wel al lekker veel verschillende geluidjes. :D
    Ze kan zo lekker liggen brabbelen.

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    mijn dochter zit nu in de papa, dada, bah fase (is 9 maanden), wanneer komt de volgende klets fase???
    Weet iemand dat?

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Daaag zei ze als eerste haha

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hier ook papa....
    Ik wa pislink hahaha!:D

18. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hier was mama het eerste woordje :) +/ 7 mnd. Daarna een poos niks en nu kletst ze ons de oren van het hoofd.. Vaak onverstaanbaar maar ook veel woordjes.

19. Trotsemama1

snap dat je pislink was
    maar bedenk ook wat positief
    dat ze straks als eerste papa roept als ze er uit wil
    dan kan jij blijven liggen
    ja jammer schat ze roept jou :p:p:p

Deel Deze Pagina