1e x bv niet gelukt , 2ex wel ???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happymama, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

ik zit eigenlijk ergens mee .
    we hebben een dochtertje die ik bv heb gegeven dat liep niet echt soepel en ze huilde veel . vond t heel erg om mee te stoppen .

nu wil ik dadelijk in de toekomst bij een volgende toch weer proberen om bv te geven ... maaaaaar zal t dan weer zo'n drama worden of kan t zijn dat dat t heel anders verloopt ?

wie heeft er ervaring mee dat t de 1e x drama was en daarna bij een 2e dat t wel lukt ?

2. happymama

niemand ???

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.425
    113
    Ja hoor, hier. Bij de eerste keer 'niet gelukt'. Bij de 2e begon het weer dramatisch, maar haar heb ik nu al 14 maand aan de borst, dus het kan zeker hoor.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee, maar de dochter van mijn man heeft destijds geen BV gehad omdat het helemaal niet lukte en bij zijn zoon ging het zonder enig gedoe helemaal vlekkeloos.
    En bij hun moeder hebben ze nu twee zusjes nog, die beiden zelfs langer dan een jaar BV hebben (gehad). Dus: hoe het bij het ene kind gaat, zegt niets over hoe het bij een ander kindje gaat ;)
    Ik zou het dus zelf zeker weer proberen, je merkt vanzelf hoe het loopt en of je evt nu wel door problemen heen kunt/wilt, of dat dat niet mogelijk is en je toch weer KV gaat geven.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Gelukkig heb ik nooit drama gehad met voeden, maar wel twee heel verschillende ervaringen.

Bij de eerste ging het niet meteen lekker; in de kraamweek kreeg ik gelijk al kloven. Hij kreeg wel melk binnen, maar eigenlijk niet genoeg, hij is behoorlijk afgevallen (nog net binnen de marges) en duurde even voor hij weer op gewicht was. Ik heb een paar dagen moeten kolven om de tepels te laten herstellen en heb daarna hulp van een lactatiekundige gehad om écht goed aan te leggen.
    Daarna ging het goed.

Bij de tweede ging het zóveel makkelijker! Zij had meteen door wat ze moest doen, ongeveer 20 minuten na haar geboorte lag ze al heerlijk bij me te drinken. Het scheelt wel dat ik zelf al ervaring had, maar ik merkte ook echt dat zij het gelijk goed kon. Zoals ze eigenlijk met alles wat met eten en drinken te maken heeft, makkelijker/sneller is dan haar broer.

Mijn advies: laat je goed voorlichten, bijvoorbeeld met een cursus voor de geboorte. En schakel zo gauw als nodig een lactatiekundige in; in één enkel consult kunnen ze je zo goed helpen! Veel verzekeringen vergoeden zo'n consult ook nog.
    Je zou misschien een kraambureau kunnen kiezen dat zélf ook een lactatiekundige in dienst heeft, als die bij jou in de regio zit. Maar ook 'losse' lk'en zijn goed in te schakelen. Wacht daar niet te lang mee, maar bijvoorbeeld al in de kraamweek als het niet meteen goed gaat.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

1e ongeveer 4 weken...
    1e nu al 10.5 mnd!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb het wel geregeld gehoord ja. En ik weet vanuit m'n werk als kraamverzorgende, dat het begin vaak bij een 2e ook makkelijker gaat. De meeste vrouwen stappen er toch wat relaxter in. Zo van... als het niet lukt, jammer dan. Terwijl ze bij een 1e het gevoel hebben dat het moet lukken.

Overigens verliep het hier ook niet gelijk vlekkeloos en m'n dochter huilde ook veel, maar dat had achteraf andere oorzaken.

Ik hoop voor je dat je straks een lange tijd mag voeden!

8. happymama

thnx allemaal .

@redd 88 nou ik had eigenlijk bij de 1e al zoeits van nou als t niet likt dan maar niet , maar heb echt gejankt dat t niet meer ging na 4 maanden vond t erg om te stoppen , maar ze huilde constant. hoop echt dat t volgende x betergaat, heb me wel voor genomen om bij de 2e niet jan en alleman erbij te laten staan om te kijken ......

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.425
    113
    Ik was juist bij de tweede nog meer gefocust op het laten slagen van de bv, omdat ik het zo erg vond dat het de eerste niet goed was gegaan.

Deel Deze Pagina