uur temperatuur nemen

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Sunshine1988, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

Feb 9, 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben 2 weken geleden begonnen met temperaturen. Ik heb 2 weken verlof gehad dus telkens laat gaan slapen en later opgestaan (8u-8u30). Sinds deze week terug aan het werk en ik ga vroeger slapen en sta op om half 6. Mijn temperatuur in mijn verlof was rond de 37-37.1, sinds ik ga werken 36.8-36.9

Is de temperatuur aan het zakken voor de menstruatie of kan dit door het verandering van ritme vakantie/werken zijn?

Bedankt!!

2. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

Feb 9, 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt niemand die weet of verandere slaap en uur ritme invloed kan hebben op de temperatuur?

3. dalk

dalk Actief lid

Oct 10, 2014
    425
    0
    16
    Verandering van ritme kan wel degelijk invloed hebben op je temperatuur volgens mij.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,106
    15,650
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat heeft invloed op je temp.
    Aangezien je net voor het eerst begonnen bent met tempen, weet je dus nog niet welke waarde voor ei is en welke na ei.

Vanaf nu elke dag om dezelfde tijd temperaturen, voordat je opstaat, rectaal.
    Ook in het weekend hiervoor je wekker gaan zetten.

Hoe lang is je cyclus ongeveer??

5. Aloly

Aloly Actief lid

Jan 7, 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Hoe veel marge kan er maximaal in zitten, weet iemand dat?
    ik heb er wel eens een uurtje tussen zitten. is dat dan 'te'veel al?

En waarom eigenlijk rectaal? Ik was begonnen onder m'n tong maar las al halverwege dat rectaal beter is, maar nu deze cyclus maar onder m'n tong afmaken dacht ik zo voor het constante. Volgende ronde ga ik wel rectaal meten, maar waarom eigenlijk is dat beter?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,106
    15,650
    113
    Nabij Utrecht
    Rectaal is beter omdat dat veel nauwkeuriger is dan onder je tong.
    Als jij bijvoorbeeld eerst veel gaapt, en daarna onder je tong meet kan er ineens een andere waarde uitkomen.

Er mag maximaal een half uur verschil tussen je metingen zitten, maar dan niet telkens verlaten (eerst 6 uur dan 6.30 dan 7 dan 7.30 enzo), maar wel contant houden (bijv. regulier 6 uur, maar soms eens 5.45 of bijv 6.15 maar wel regelmatig 6 uur).

7. Aloly

Aloly Actief lid

Jan 7, 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    oke helder bedankt!

Share This Page