1e zaadtest geen zaadcellen.... 2e test verbetering?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tycuna, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Begin januari hebben we te horen gekregen dat er bij mijn vriend geen zaadcellen zijn gevonden. Nu zijn we doorgestuurd naar het VU (A'dam) Hebben een afspraak staan voor 24 febr. Daar zullen ze voor ons beide onderzoeken. (heb zelf een hele onregelmatige cyclus)

Maar mijn vraag: Wie heeft ervaring met een 2e zaad-test?
    Dus, bij de eerste niets aanwezig en bij de tweede test wel........
    Is dat mogelijk?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tycuna, het is niet onmogelijk dat ze bij de 2e test toch zaadcellen vinden, alleen zullen dat zeer zeker geen grote aantallen zijn.
    Dek jezelf in voor een teleurstelling. Ik wil niet negatief doen, maar als er echt geen zaadcellen (in de zin van geen= 'nul') dan is dat meestal wel een slecht teken.
    Mocht de uitkomst wederom echt slecht zijn dan kan de VU mogelijk nog iets betekening in de vorm van TESE, maar dat is even afwachten...
    Sterkte!

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik begrijp goed wat je bedoeld hoor....

Ze hebben in het 1e onderzoek echt nul zaadcellen gevonden..... Heel erg balen. Maar stel dat er iemand heeft zitten slapen achter zn microscoop??? :$

Ik dek mezelf in, maar hou toch hoop op beter nieuws.....

4. Essie1978

Essie1978 Lid

2 feb 2011
    20
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hai Tycuna,

Wat een naar nieuws! Ons is verteld dat er bij een 1e zaadtest wellicht geen zaadcellen gevonden zijn vanwege een virus. Dus ik weet niet of je vriend toevallig in een periode van 8 weken voor de test ziek geweest is? Dat zou nl de enige reden kunnen zijn.

Helaas hadden wij 2 negatieve testen en zijn wij snel naar Duitsland gegaan (Dr Scholtes in Dusseldorf en dhr Schneider in Mulheim) voor een tese operatie in december. Helaas ook geen succes. Dus nu ons aan het verdiepen in KID.

Kijk vooral ook op de site van freya en word lid. Je kan je via deze site aanmelden op diverse specifieke email lijsten om informatie uit te wisselen met mensen die in het zelfde schuitje zitten.

Sterkte en blijf vooral hoop houden want er zijn gelukkig vele waarbij met tese, pesa of mesa alsnog zaadcellen gevonden worden en dan zou je alsnog met IVF-ICSI samen een kindje kunnen krijgen.

Groetjes
    Esther

5. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Jeetje Essie, voor jullie ook geen fijn nieuws. Hoop dat het met KID gaat lukken, heel veel geluk!!

Mijn vriend is niet ziek geweest in de weken ervoor.....
    Bedankt voor je tip van freya, ik ga me zeker aanmelden!!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    meiden kom anders meepraten in het topic:geen enkele zaadcel gevonden.
    Genoeg lotgenoten daar!

Deel Deze Pagina