Gestart met Provera en bloedgeprikt. Hoe nu verder???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kitty17, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zit met een dilemma. Ik ben bij de gynaecoloog geweest, omdat ik al 3 maanden wacht op mijn ongi. Ik heb Provera voorgeschreven gekregen en ik heb bloed laten prikken. Vandaag moet ik mijn laatste pil slikken en hopelijk word ik dan binnen 3 tot 7 dagen ongesteld. Ik moet over 1,5 week terugkomen bij de gynaecoloog. Afhankelijk wat de uitslag is van mijn bloedtest en of ik wel/niet ongesteld ben geworden, gaan we verder kijken. Zelf denk ik dat de kans erg groot is dat ik moet beginnen met Clomid. Ik heb wat gelezen hier en daar en ik heb begrepen dat je moet starten met Clomid op de 3e of 5e dag van je cyclus. Stel nou dat ik eerder ongesteld word en bijv met dag 7 oid bij de gynaecoloog kom, kan hij dan nog zeggen dat ik met de Clomid moet beginnen? Anders moet ik weer een cyclus afwachten en wie zegt dat deze weer normaal wordt?

Wat zal ik doen? Zal ik vandaag bellen met de poli? Zal ik dat doen als ik de 1e dag ongesteld ben geworden, of zal ik de afspraak afwachten? Graag jullie advies/ervaringen. Thanx!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #2 Jippie, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
    Je kunt met Clomid beginnen op cyclusdag 3, 4 of 5. Als je later begint, slaat Clomid niet meer aan. Als je afspraak met de gyn later is dan die cyclusdagen, ben ik bang dat je nog een cyclus moet wachten voordat je met Clomid mag beginnen.

Ik zou de afspraak van de gyn even afwachten. Er zijn nu alleen nog beginnende onderzoeken gedaan, dus er moet eerst een behandelplan opgesteld worden naar aanleiding van de uitslagen. Pas als dat allemaal gedaan is en bekend is, kun je eventueel met Clomid beginnen. Je mag waarschijnlijk niet nu meteen al met Clomid beginnen, als je binnen enkele dagen ongesteld wordt. Dus ik denk dat je nog eventjes geduld moet hebben. Stel dat je nu weer geen cyclus hebt en niet ongesteld wordt, kun je over een aantal weken weer Provera/Primolut nemen en daarna met Clomid beginnen. Dus dan is het een kwestie van maar een paar weken wachten.

Trouwens, je bent nog niet zo lang van de pil af. Dus het kan ook zijn dat je weer naar huis gestuurd wordt om af te wachten en zelf te proberen, als de uitslagen verder goed zijn. Over het algemeen kan het wel een halfjaar duren voordat je cyclus weer wat op orde is na pilgebruik. En pas als je een jaar bezig bent met zwanger worden, kom je in aanmerking voor behandelingen. Als je uitslagen niet goed zijn en je bijvoorbeeld PCOS blijkt te hebben, dan kom je wel eerder in aanmerking voor behandeling met bijvoorbeeld hormonen.

Succes!

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, dank je voor je reactie. Misschien wil ik wel te graag, maar aan de andere kant ben ik bang dat deze ronde niet veel beter wordt.....

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds niet ongesteld. Ik zit al op dag 5....Ik ben trouwens weer ziek. Vorige week ook al. Kan dat door de pillen komen? Ik ben nooit ziek nl.

Deel Deze Pagina