Een aantal weken geleden viel me op dat ik een deukje onder mijn navel heb. Had een afspraak bij de VK dus meteen maar gevraagd wat het nou was, volgens haar was het een navelbreukje, kon geen kwaad. Nu is het zo dat het sinds vandaag trekkerig en wat pijnlijk is. En ik merk dat het deukje nu meer een scheur naar beneden word. Tis toch nog een aardige lengte naar beneden, en vraag me af.. moet ik daar nou voor bellen? Of kan dat erbij horen? Ik vind het dood en dood eng om te moeten bellen eventueel, dus vandaar dat ik het hier maar ns vraag misschien herkend iemand t? groetjes.
ik heb hier geen ervaring mee, wist niet eens wat het was maar dit las ik op een ander forum: Een navelbreuk hoeft geen klachten te geven. Als er beklemming optreedt zal pijn op de voorgrond staan. Als de inhoud bestaat uit vetweefsel zal dit geen levensbedreigende situatie geven, maar als er darm in de breuk bekneld raakt is dit wel het geval.Ga eens langs bij een algemeen chirurg die weet of een navelbreuk ernstig is of niet.Zolang je geen hevige pijn hebt kan dit geen kwaad.Als dat wel het geval is moet je binnen de 6 uur geopereerd worden.Ik ben pas 8 maand na de bevalling geopereerd.Ik heb mijn navelbreuk opgelopen in de 7de maand van mijn zwangerschap.Maak je dus niet meteen ongerust. en nog een linkje van een ander topic die misschien antwoord op je vragen geeft?: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/357019-navelbreuk-help.html ik zou overigens gewoon bellen als je bezorgd ben.
Ja das t gekke je leest overal over uitstulpingen enzo en bij mij is t juist naar binnen toe haha.. Maar bedankt voor het opzoeken joh!