Tweede zwangerschap weer zo beroerd?

Discussion in 'Zwangerschap' started by raspberry, Nov 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Om me alvast maar eens voor te bereiden op nummer 2, mentaal dan, zat ik me af te vragen of de tweede zwangerschap weer zo beroerd werd, als je bij de eerste heel beroerd was.
    Ik ben namelijk 7 mnd kotsmisselijk geweest (emesafene voor gekregen) en vervolgens kreeg ik BI... als ik bedenk dat ik daar weer doorheen moet, zakt de moed me dus al in de schoenen :(
    Hoe was dat bij jullie?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik was de eerste zwangerschap helemaal niet ziek, de 2de juist weer wel. Waar ik erg bang voor was dat de BI weer op zou gaan spelen. Dit is helaas ook gebeurd.

Maar daar en tegen denk ik ook weer, dit alles duurt maar 9 maanden dan kan je lekker gaan genieten.
    Oké 9 maanden lang pijn hebben is zeker geen pretje, maar we moeten er toch iets voor over hebben vrees ik.

Groetjes

3. Seth

Seth Niet meer actief

Rozemarijke
    hier hetzelfde verhaal als hierboven...

Eerste niet zo misselijk... tweede goed beroerd..
    Bij eerste erge BI..... bij tweede vanaf 17 weken al niet meer bed uit kunnen dus maar zittend geslapen.... en nog veel erger als bij de eerste.. :(

Heb gelezen dat als je bij de eerste BI hebt.. je bij een volgende zwangerschap 90 % kans er op hebt...
    enige "voordeel" is dat je signalen eerder herkent, en eerder naar je lichaam luistert.... en al beter weet wat je wel en niet moet doen......

maarja...

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb deze tweede zwangerschap bijna nergens last van. De vorige keer was ik tot 20 weken heel beroerd, hield destijds vrijwel niets binnen.
    Deze keer niet misselijk geweest, hooguit een beetje weeig de eerste weken.
    Zo kan het dus ook :)

5. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was de eerste zwangerschap niet beroerd, tweede klein beetje, derde iets meer. Heel vaag dus.

6. hiranthi

hiranthi Actief lid

Jul 14, 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    De zwangerschap verschilt niet alleen per persoon, maar ook per zwangerschap! Dat je de eerste zwangerschap dus hondsberoerd bent geweest zegt niks over je tweede, derde, vierde etc. zwangerschap.
    De BI kun je in principe wel vanuit gaan dat je daar last van gaat krijgen idd.

7. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Eerste beroerd, tweede nog beroerder. Bereid je gewoon op het ergste voor, als het dan meevalt heb je geluk gehad. Ik vind het de tweede keer wel een stuk makkelijker om er mee om te gaan.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik ben nog maar net zwanger maar net zo duizelig, moe en misselijk als de 1e keer. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit mijn laatste zwangerschap gaat worden...

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

1ste zwangerschap was ik wel misselijk maar kon toen ook nog gewoon eten en duurde het maar een week of 3

nu weer misslijk geweest alleen erger kon niks eten
    moest soms ook spugen
    alleen dit heeft ook maar een week of 3 geduurd

wat ik wil zeggen elke zwangerschap is anders

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nouja, dan gaan we er gewoon aan beginnen met de hoop op zegen :D (Wat de misselijkheid betreft dan). Nog niet direct, eerst moet de zorg voor Thirza een beetje stabiliseren :)
    Maar als er hoop is dat een tweede zwangerschap minder dramatisch gaat verlopen, durf ik er iig nog aan te beginnen :D

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,279
    6,192
    113
    Bij mij precies hetzelfde. Hoevaak ik al niet heb geroepen terwijl ik net boven de pot vandaan kwam: dit is echt de laatste! Ik doe dit niet meer!

Ik denk dat je ook moet incalculeren dat het nu sowieso zwaarder is omdat je een kleine heb rondlopen, tenminste daar heb ik me echt op verkeken.

Maar.. ik voel nu die kleine schoppen en dan denk ik: het is het allemaal zo waard! (Maar ik heb de vorige keer geen last gehad van BI, dus daar kan ik niet over oordelen hoe dat is.)

12. Mijn eerste zwangerschap de hele zwangerschap misselijk geweest. Spugen, iedere dag en aan het eind verschrikkelijke BI gekregen.

Nu tot een week of 12 misselijk geweest.
    Maar vanaf een week of 20 weer BI gekregen! Een buik die een stuk groter is als bij de eerste.. maar ik heb het er allemaal voor over!

Share This Page