1e zwangerschap geen probleem, 2de wel, wie nog?????

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by charlotje1601, Aug 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zijn er ook die problemen hebben met 2de maal zwanger worden terwijl 1ste maal zonder problemen ging???

we zijn nu behandeling bezig voor 1ste maal kunstmatige inseminatie.
    vandaag dag 11 en follikeltje 14mm groot. Morgen opnieuw meting!
    spannend!!!!

2. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    Bij dochter iui 2 gelijk raak. Nu voor 2 e op wachtbankje van 6 e iui

3. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hoi, ja bij ons.

Van onze dochter waren we binnen 3 maanden zwanger en de tweede is nu onderweg via IUI.

Mijn man heeft vroeger kanker gehad en chemo gehad. Ze hebben destijds wel zijn zaad ingevroren en daar zijn we nu zwanger van. Hij blijkt zelf ICSI kwaliteit te hebben, dus onze eerste is echt een wondertje :)

Maar tijdens onze behandeling hoorde ik wel van het personeel dat het heel vaak voorkomt. Succes en ik hoop dat het gauw raak is!!!!

4. gimby

gimby Fanatiek lid

Feb 20, 2011
    2,026
    0
    36
    Hoi, ja hier hetzelfde..
    Van onze dochter de eerste ronde meteen raak en nu al meer dan een jaar bezig. Inmiddels in de mmm.

Spannend Charlotje, hopelijk groeit je follikel in een mooi tempo door en kun je snel beginnen met de ki.

Wat een wonder dat je zo snel zwanger was van je eerste junior1.

Hopelijk komt er snel een broertje of zusje voor onze kindjes :)

5. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Hier ook van de 1e spontaan, binnen een maand zwanger. Nu al 1,5 jaar bezig en midden in het Icsi traject..
    Hopenlijk snel voor ons allen een tweede wonder!

6. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

onze zoon is ook januari 2012 geboren (toch niet toevallig de 16de???)

7. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL

ja want hoe langer er tussen hoe groter het leeftijdsverschil!

8. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Charlotje, onze zoon is van 7 januari :)! Ik vind het wel jammer dat het wat langer duurt, had graag 2 of 2,5 jaar leeftijdsverschil gehad. Zeker omdat ik zie dat onze zoon nu zo weg is van andere kinderen. Maarja nu maar hopen dat er ooit een tweede komt, als het zo mag zijn. Is jullie zoon ook zo bezig met jullie uittesten?

9. Bloemetje87

Oct 21, 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook!
    Eerste via icsi geboren.... nu hopelijk nog weer verder met behandeling na ff rust voor een tweede wens!

10. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor is een beetje typisch voor die leeftijd. Hopelijk duurt die periode niet al te lang. In september begint hij met school, ze zullen hem daar wel een beetje temmen :)
    Het is ook wel een schatje, hopelijk binnenkort een speelkameraadje, hij zegt altijd maar dat hij een zusje wil hebben :p

Maandagmiddag inseminatie 1ste maal, wie weet hebben we opnieuw een wondertje! Ik hoop dat het voor jullie ook snel mag lukken!!

11. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    is misschien beter effe te wachten met behandelingen want dat zal wel emotioneel aan je vreten denk ik.

12. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Hier ook de eerste direct zwanger en nu al meer als een jaar bezig en midden in de onderzoeken. Vandaag HSG gehad.
    Dochter is trouwens van 13 januari 2012 :)

13. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een toeval. wij ook bijna een jaar in september bezig. wij lang gewacht omdat we dachten dat het wel onmiddellijk prijs ging zijn. je ziet wel hé, mocht een mens het allemaal op voorhand weten....

14. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Ja wij gingen er ook van uit dat we snel weer zwanger zouden zijn. Maar helaas! Komt extra hard aan. Al wordt het bijna normaal om iedere maand ongi te worden. De teleurstelling is er nog wel maar komt niet meer zo hard aan op de 1 of andere manier. Hopelijk werpt de hsg zijn vruchten af en anders hopelijk verdere stappen. Eerst op vakantie straks.

15. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Mamasmeisje, wat houdt hsg onderzoek in?
    Echt bizar dat we allemaal hetzelfde hebben...
    Je zou zeggen dat ons lichaam het gewend is om een kind te baren, raar dat het nu dan zo moeizaam gaat :(.

16. charlotje1601

Aug 7, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt gelijk mamasmeisje, ga maar eerst wa ontspannen, weet wie lukt het daardoor beter.

17. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Bij een hsg wordt dmv contrastvloeistof een onderzoek gedaan van de baarmoeder en eileider. Er wordt gekeken of we afwijkingen of blokkades zijn. Die waren er bij mij niet. Tevens zeggen ze dat je de eerste 3 maanden na een HSG meer vruchtbaar bent omdat alles is doorgespoten en de weg vrij is zeg maar. We hopen dat dit zo is natuurlijk.
    Jouw zoon is dus spontaan gekomen en voor de 2e nu ICSI? Wat bijzonder dat de eerste spontaan is gegaan dan! Was je toen snel zwanger ook?

18. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    O bedankt voor je uitleg. Giede kans dus de komende maanden. Spannend...

Ja binnen 1 maand, daardoor viel het zo tegen dat het voor een tweede niet lukte. Na een jaar naar de gyneacoloog en allerlei onderzoeken gehad. Toen bleek dat mijn vriend traag en weinig zaad heeft waardoor we op Icsi aangewezen zijn. In het begin vond ik het wel erg vreemd en waren we geschrokken. Nu wel helemaal aan het idee gewend en vol goede moed verder :)!

19. gimby

gimby Fanatiek lid

Feb 20, 2011
    2,026
    0
    36
    Wat toevallig ons meisje is van de 15e jan :D
    Is toch gek dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten..

20. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

Mar 9, 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Komt toch niet door al die januari baby's uit 2012 :)! Misschien worden we ook nu weer allemaal in dezelfde maand zwanger, zou leuk zijn :)!

Share This Page