Hoi meiden, Ik vroeg me af hoe vaak er eigenlijk gebruik wordt gemaakt van pijnbestrijding. Mijn vraag is dus...heb je hiervan gebruik gemaakt ja of nee. Verder vroeg ik me af welke pijnbestrijding en wat hierbij je ervaring is! Ik ben benieuwd! Ga zelf eind oktober bevallen en vroeg me dit gewoon af, vandaar Groetjes!
Hier ook niet... Had me er ook eigenlijk van te voren niet echt in verdiept ofzo, ging er gewoon vanuit het zonder te doen.
Bij beide bevallingen geen pijnbestrijding gehad. Bij het hechten één keer met verdoving gehecht en één keer zonder. De keer zonder verdoving vond ik minder pijnlijk dan het zetten van de verdoving, terwijl de keer zonder verdoving er aanzienlijk meer hechtingen nodig waren.
helemaal niets maar was ik ook echt niet mee bezig. zat zo in the zone! . moet nu in sept. bevallen en zie dan wel wat ik doe maak me er gewoon niet druk om. wordt de pijn ondragelijk neem ik pijnstilling voel ik me zoals bij mijn dochter hoeft dat niet. had trouwens ook geen tijd meer voor goede pijnstilling was binnen gekomen met 6 cm en na een kwartier volledig, dus was erg rap.
Hier ook geen pijnbestrijding gehad tijdens de bevalling. Enige dat een beetje jammer was was dat ik wegens een totaal ruptuur alsnog een ruggenprik moest na de bevalling voor het hechten op de OK.
Bij de eerste wel een pethidine prik en verdoofd bij het hechten en bij de tweede niks. Nu hoop ik het ook weer zonder te doen.
Alle 3 de bevallingen heb ik zonder pijnbestrijding gedaan, ging te snel om iets tegen de pijn te krijgen
Tijdens de bevalling een pethidine-injectie i.v.m. persweeën en niet voldoende ontsluiting(3 cm) hebben. Werd mij een ruggenprik geadviseerd, maar die wilde ik absoluut niet. Na de bevalling een ruggenprik, wilde geen narcose i.v.m. hechten.
Ik heb tijdens de bevalling om remifentanyl gevraagd. Dit is een snelwerkend en kortwerkend opiaat (in tegenstelling tot pethidine, dat best lang doorwerkt). Je krijgt dan een infuus en een pompje. In dat pompje zit remifentanyl. Je kunt het pompje zelf indrukken als de pijn te heftig wordt. Je bent dan een minuut of negen van de pijn af. Bij een volgende wee kun je het pompje weer indrukken. Er zit wel een limiet aan. Wilde eerst geen pijnbestrijding maar zat al tien uur vol in de weeën en de ontsluiting wilde niet vorderen. Als je gaat persen mag je geen gebruik meer maken van het pompje en heb je op dat moment dus ook geen pijnbestrijding meer.
Bij de eerste een pethidineprik in het been en bij het hechten een verdoving "van onder" gehad, 6 hechtingen nodig. Bij de tweede twee injecties met Buscopan gehad en verdoofd vanwege het hechten. Ik ben niet zo'n fan van ruggeprikken.... @TS: laat je in ieder geval goed voorlichten over mogelijkheden die er zijn qua pijn bestrijding. Maar probeer verder "nuchter" de bevalling in te gaan. Iedereen heeft een andere pijnbeleving!
Ruggeprik, en achteraf ook blij ook aangezien ik een spoedks kreeg! Maar weeenstormen en zonder ruggeprik 22 uur weeen gehad, dus was er wel aan toe
Zonder verdoving. Maar mijn bevalling ging dan ook echt van een leien dakje. Zou er zo wel 10 op de wereld kunnen zetten