Vanochtend heb ik de 20 weken echo gehad en gelukkig gaat het erg goed met onze baby. Ze hebben alleen ook een cyste gezien van 4,3 cm groot die waarschijnlijk op mijn linker eierstok zit. De gegevens zijn nu doorgestuurd naar mijn verloskundige en mogelijk word ik doorverwezen naar de gyneacoloog. Omdat ik natuurlijk erg geschrokken ben vroeg ik me af of iemand dit ook ooit heeft meegemaakt en hoe dat toen gegaan is.
Heey meid Ik heb bij onderzoeken en echos ook al mijn verhaal gedaan. afeglopen vrijdag werd er bij mij ook een cyste in de baarmoeder gevonden een grote 7cm bij 6,5 ze zeiden dat het voor het kindje geen kwaad kon maar moet straks naar de vk om te overleggen hoe en wat.
Hoi, cyste op de eierstok kan absoluut geen kwaad voor je kleintje. Zeker omdat 4,3 cm niet super groot is. Alleen het is wel goed om onder controle te blijven bij de gynecoloog. Bij mij is de cyste op eierstok wel operatief verwijderd toen ik 18 weken zwanger was. Dit uit voorzorg. Cyste was 6x8 cm. Probeer je hier niet al te druk om maken en vertrouw op wat de doktoren je vertellen. De kans is denk ik klein dat ze bij jou gaan opereren, maar ze zullen het wel goed in de gaten houden. Hadden ze de cyste niet tijdens de 12 weken echo gezien? succes en groetjes
Ik ben vorige week geopereerd aan een cyste van 11,8 bij 10 cm op mijn rechter eierstok! Ik was toen 19 wk en 5 dagen zwanger! Alles is goed gegaan en ik en de kleine meid hebben alles overleefd! Dus laat je niet gek maken en ja als hij gaat groeien willen ze hem wel weg haeln denk ik maar die van jou is nog lang niet zo groot als de mijne was!
@ nanda, heb je een buikoperatie gehad of kijkoperatie? Ik ben 3,5 week geleden geopereerd. Jouw cyste was wel groot zeg! Hoe gaat het nu?
@ fon Ik heb een kijk operatie gehad! Hij was idd erg groot en ik was ook erg bang voroal voor de narcose voor de kleine maar alles gaat goed heb wel erg veel pijn nu je mag bijna geen pijnstillers he (paracetemol) maar we leven allebei nog en dat vind ik t belangrijkste dus die pijn neem ik op de koop toe! Buik is blauw paars en er zitten 3 gaatjes in waarvan 1 in me navel dus die zie je niet! Moest wel onder algehele narcose!
Nou gelukkig dat het goed is gegaan! Ik heb helaas een buikoperatie gehad. Verticaal litteken van navel tot aan schaambot. Maar ik herstel bijzonder goed en snel. Achteraf is het me niet tegengevallen. De eerste dagen wel veel pijn, maar ik had verwacht dat het veel erger zou zijn. Ons meisje doet het gelukkig ook heeel goed. Succes met je herstel. En @ ch, idd laat je niet gek maken! Het komt hoe dan ook helemaal goed!
@ fon jeetje hele buik operatie das wel heftig was dat niet nog extra gevaarlijk voor de kleine? Daar was ik juist zo bang voor! Ik zie dat je ook een meid krijgt! Vrouwen zijn van tsterke geslacht he Sucses met alles en je zwangerschap
Ik moet maandag naar de gyn maar een cyste is dus iets waar je je niet teveel zorgen om moet maken. In de ergste gevallen halen ze hem idd weg maar ook dit is niet schadelijk voor jou en de baby.
Bedankt voor al jullie reacties! Fijn te horen dat ik niet de enige ben (al hoop je natuurlijk dat zoiets niet gebeurt bij niemand die zwanger is) en dat dit vaker voorkomt en goed afloopt! Ik hoop dat de cyste niet gaat groeien, eind van de week hoor ik hoe en wat nu verder. Het is alleen wel een beetje een domper op het goede nieuws van de 20 weken echo. Ben er ook best een beetje down van, maar goed ik hoop dat ik me snel weer vrolijker voel en weer lekker kan genieten.
@ch28 meis ik snap dat je er beetje depri van bent maar laat je niet kisten oke mijn zwangerschaps pret heeft t de 1e 20 wk ook bedorven en ik kan er nog steeds niet echt van genieten! Maar t komt allemaal goed en als je straks je kleine wondertje in je armen heb dan ben je alles vergeten! Rustig aan en laat je niet gek maken ik en me kleine meissie hebben t ook overleeft! Godzijdank! En ik heb 20 wk lang zitten stressen en in angst gezeten dat ik me kindje er door zou verliezen enz enz en t is toch allemaalgoed gekomen!
Bedankt voor je lieve reactie! Ik ga deze week lekker rust nemen, ga in ieder geval morgen niet werken en ga proberen veel te denken aan dat lieve kleintje in mijn buik! En niet aan die vervelende cyste!
Heej, Ik heb 2 weken geleden mijn 20 weken echo gehad en toen zagen ze ook meerdere cystes maar niet op mijn eierstok maar tussen de placenta en de achterwand van de baarmoeder.... Ik moet nu over 2 weken terug om te kijken of ze weg zijn... Veel meer uitleg heb ik eigenlijk niet gekregen... Morgen moet ik gelukkig naar de vk en ga dan eens vragen hoe en wat precies...