Goeieavond Vorige week een Zondag heb ik hele erge weeen pijn gehad (echt het gevoel dat het ging beginnen) na ong 3 kwartier waren ze weg, Maandag moest ik al na de Verloskundige daar kreeg ik te horen dat de kleine helemaal is ingedaald (dus waren indaal weeen).. Nu heb ik sinds een aantal dagen een erg drukkend gevoel in me buik die pijn doet (ook daarbij erg harde buiken), de kleine beweegd wel erg goed (erg actief) daarbij heb ik ook steekje's in me schaamd gedeelte, die gaan daarna weer weg maar vervolgens krijg ik ze weer .. op de zelfde dag krijg ik zo een 3 a 4x steekje's in me schaamd gedeeltje Vanacht heb ik ook al 2 knapje's gevoelt .. Zowel overdag en nacht heb ik soms ook onder rug weeen Weet iemand wat het ken zijn? Of ken iemand me tips geven? Dit is me eerste kindje, weet totaal niet wat er op me af komt enz x
Het kunnen 'oefenweeën' zijn. Het verschil tussen de oefenweeën en gewone weeën is dat de eerste vaak wegtrekken als je onder de douche gaat staan of in bad gaat. Niet iedere vrouw heeft ze, en ze schijnen geloof ik minder vaak voor te komen bij een eerste zwangerschap (maar ik heb ze wel gehad). Als je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen, ze zijn ervoor, en als het je gerust stelt is dat heel mooi meegenomen.
Hmm, t rommelt wel een beetje he? Kan me voorstellen dat je daar je vraagtekens bij hebt. Die steken zijn redelijk normaal, tenminste, ik ken ze ook. Je vagina is zich vast aan t voorbereiden want daar moet straks een heel kind doorheen. Ik heb na m'n bevalling ook nog wat last gehouden van die steken, maar had ook een fijne verzakking. Indaalweeën, oefenweeën, t kan allemaal en is heel normaal! Zodra de bevalling echt doorzet merk je dat vanzelf, dan komen ze met regelmaat en voelt het ook anders. Ik zou als ik jou was vooral lekker relaxen, harde buiken kunnen ook nog komen omdat je te druk bent... Als je een bad hebt, of een vriendin of moeder heeft er een, zou ik daar lekker in gaan hangen, even tijd voor jezelf en lekker onspannen.
Hoi, je bent 'gewoon' aan het rommelen, tenminste zo komt het op mij over MAAR.. je hebt niet voor niets een verloskundige dus bel anders eens met haar. Als jij je niet lekker voelt, of voelt dingen die je niet thuis kunt brengen mag je altijd (zeker tijdens kantooruren) even bellen met je vk. Ik kan me wel herinneren dat ik in de laatste weken van alles voelde maar het was niets. Toen het echt begon (en dat is echt heeeeel erg vaak ergens rond die 40 weken) wist ik het wel hoor. Sterkte met de laatste loodjes
dank jullie wel voor deze reactie's! ... ja het rommelt behoorlijk in me buik, eigenlijk de hele dag wel door .. gisteren voor dat ik ging slapen moest ik na het toilet er zat een hele slijm prop in me maandverbandje, dus vanochtend de Verloskundige even gebeld, wou tog weten wat die druk, steekje's, knappje's en die slijmprop nu ong konden zijn, ze zei ook al dat het weinig voor komt bij vrouwen die oefen weeen hebben bij hun eerste kindje maar de dingen die in me buik en onderug gebeuren zijn idd oefen weeen! morgen na de Verloskundige dan gaan ze verder even kijken .. wel spannend allemaal hoor
Ik heb ook nogal last van rare knapjes (wat dat nou zijn?) en afscheiding(slijmpropjes) maar dat is denk ik gewoon door de zwangerschap en het feit dat ik meer afscheiding heb. Ook heb ik de laatste tijd pijnlijke harde buiken die soms uitstralen... Dus ik lees met je mee...