Wanneer vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lens, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lens

Lens Actief lid

May 21, 2014
    281
    0
    0
    Hoi!

Morgen is mijn NOD, maar de afgelopen dagen hebben we al voorzichtig positief getest! (Zie fotoalbum)

We hebben het er thuis samen natuurlijk veel over en ik vroeg mij af hoe snel jullie het je ouders en broers/zussen hebben verteld toen de NOD verstreken was :)?

2. Me84

Me84 Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,180
    363
    83
    Gefeliciteerd!!
    Wij hebben het rond 8 weken aan familie verteld en 12 weken aan wie het maar horen wilde :) .
    Maar dat is voor iedereen weer anders en persoonlijk natuurlijk.
    Fijne zwangerschap :)

3. Humava

Humava Niet meer actief

#3 Humava, Jul 28, 2014
    Last edited by a moderator: Jul 28, 2014
    Gelijk na mn positieve test aan mn directe familie. Overige na 12 weken.

4. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    De familie en twee hechte vrienden direct na de positieve test, die meeste wisten ook dat we bezig waren.

De rest met 11 weken.

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Gefeliciteerd!

Moeders en zussen na positieve test. Vaders met 6 weken. De rest met 10 weken.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij nog niemand terwijl sommige mensen wel weten dat we al sinds April 2013 bezig zijn, we willen eerst de 8 weken echo afwachten. Als die goed is vertellen we het de familie en na 12 weken de rest van de mensen in ons leven.

7. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

Jun 30, 2014
    845
    85
    28
    ouders wisten het met 10 weken
    goede vrienden had ik al met 6 wkn verteld, omdat hun moeilijk zwanger worden. Niet dat ze het dan via via moeten gaan horen.
    VL had met 14 wk een foto op zn fb gezet.
    Mn werk weet het sinds vorige week 15 wk
    en ik heb het er een heleboel nog niet gezegd. Ze zien t vanzelf

8. Mijn moeder en zusje wisten het 2 dagen voor NOD al :)

9. Lens

Lens Actief lid

May 21, 2014
    281
    0
    0
    Wat leuk om te lezen allemaal! Ieder op zn eigen manier.

Wij zitten er wel aan te denken het zsm te vertellen aan ouders, broers/zussen en opa's en oma. Misschien ook al redelijk vlot aan onze beste vrienden, maar dat zien we nog wel :)

10. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Na mijn verleden (8 jaar geleden begonnen, na twee jaar het MMMtrjaect in, deze na 3 jaar babyloos afgesloten, vorig jaar voor het eerst zwanger en na 5 wkn miskraam en nu 9 weken zwanger) wachten wij tot 3 maanden.

11. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ouders bij tien weken, toen we een kloppend hartje op de echo hadden gezien.
    Rest met 12 - 13 weken of zo.

12. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Mijn schoonouders wisten het met 6 weken. Ik spuugde toen zoveel dat ik het niet langer voor hun verborgen kon houden. De rest hebben wij het na de eerste echo verteld, deze hadden wij met 10 weken.

13. Koosje25

Koosje25 Lid

Feb 12, 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de eerste echo met 7 weken aan ouders en broers/zussen. Tussen de 9 en 11 weken aan goede vrienden. Nu eind van deze week 12 weken, dan vertellen we het aan wie het maar horen wil.

14. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij met 10 weken ofzo aan familie, 12 weken aan vrienden en collegas.
    alleen mn moeder wist het na een maand ofzo al

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ouders meteen na positieve test, rest met 10 weken na goede echo

16. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Mijn directe collega's wisten het na de positieve test, ouders en zussen een paar dagen later (toen we iedereen bij elkaar hadden, konden we het in een keer vertellen, vonden we wel zo leuk).

Het is best krom dat mijn collega's het eerder wisten dan familie, maar dat komt doordat we best lang in de mmm gezeten hebben en daar geen geheim van hebben gemaakt. Mijn baas en collega's wisten dat ik die dag een bloedtest mocht gaan doen (en daarvoor een middag vrij heb gekregen) en omdat iedereen zo met me mee leefde had ik hem een bericht gestuurd dat de test positief was.

Twee vriendinnen, die ook altijd enorm met me meegeleefd hebben, hebben ook dezelfde dag een berichtje van mij gekregen.
    De rest (vrienden en andere collega's) hebben we het met 12 weken verteld.

17. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

Aug 2, 2012
    286
    0
    0
    Ouders met 5 weken. Broers en zussen met 9 weken na de eerste echo en overige familie en vrienden met 12 weken na tweede echo. Collega's vlak daarna verteld. En de rest praatte zich wel vanzelf rond.

18. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

Jan 22, 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ik heb met mijn moeder via de telefoon m'n 2e zwangerschapstest gedaan dus zij wist het meteen.
    M'n man natuurlijk ook.

En ik heb het aan mijn beste vriendinnen verteld. Ik zou hun steun ook nodig hebben als het fout zou gaan.

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bij de eerste alleen beste vriendin na positieve test.
    Vervolgens iedereen na 11 weken.

Nu met tweeling beste vriendinnen positieve test en de rest met 10 weken.

Het is een beetje een afweging die je moet maken.
    Wil je het verzwijgen als het fout gaat en zit je niet op medelijden te wachten of wil je er dan juist over praten? In geval van het laatste kun je het al vroeg vertellen, maar als je een mk liever verzwijgt dan zou ik ook de "veilige" grens van 12 weken afwachten.
    Nu bij ons met 10 weken omdat het risicozwangerschap is en het eigenlijk altijd fout kan gaan. Ook met 12 weken, maar ook met 15 of nog wat later. Wij hebben de afweging gemaakt om het toch te vertellen omdat als het fout gaat ik daar ook over wil kunnen praten.

20. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Directe familie na de 1e echo van 8 weken en openbaar op facebook enzo na de 10 weken echo.
    Wilden gewoon zekerheid dat alles goed was en je niet eerst blij nieuws verteld en dan moet vertellen dat het toch mis is gegaan. (Ik weet dat het altijd mis kan gaan, maar toch)

Share This Page