1e zwangerschap - wanneer baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emily27, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik voelde al vrij vroeg wat, maar wist het zeker bij ong 17 weken, vanaf toen voelde ik hem ook echt gelijk elke dag. Zo leuk!:D ... En dat is ondanks de voorliggende placenta!

2. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Met 16 weken voor het eerst een keer, maar wist het niet zeker. Vanaf 17 weken al iedere dag! Placenta ligt achter, dus dat schijnt ook te schelen! Het voelde eerst als n borrelende darm, maar dat geplop is toch echt je kindje!

3. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook met 16 weken, mijn placenta ligt ook achter. Ik heb in het verleden veel last gehad van mijn darmen en dat was altijd erg pijnlijk, de bewegingen van de baby niet, die waren licht en kietelig

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Met 16 weken had ik een sterk vermoeden maar met 17 weken was het over duidelijk! En ik had ook mn placenta aan de voorkant, waardoor de vk vertelde dat ik zeer waarschijnlijk het kindje pas laat zou voelen, nou niets is minder waar :D!

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Oh wat gaaf! Het zou dus vanaf ongeveer over een week al kunnen, maar ook nog een hele tijd kunnen duren...
    Bedankt voor jullie antwoorden, dames! Als ik dat zo lees moet ik vooral vanaf 17 weken goed op gaan letten :D

6. Elies25

Elies25 Niet meer actief

De ligging van placenta en je eigen bouw spelen inderdaad een rol bij het voelen van het kindje.

Bij mij begon het met 17 weken, weet t nog precies dat ik in bed lag en plopjes voelde. Dacht ook aan mijn darmen, maar toen ik er echt op begon te letten wist ik dat t dat niet was. Placenta ligt achter en ben zelf slank.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik voelde haar al vanaf 14 weken. Maar echt schoppen ofzo, nee natuurlijk niet. Dat was meer gewoon een soort gerommel voelen. Met 16 weken werden het echte kleine schopjes, echt zo schattig! Maar vooralsnog werd ik door de vk maar raar aangekeken hoor tot een weekje of 20. :)

8. cal15

cal15 Lid

27 apr 2010
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb het (echt extreem vroeg voor mijn gevoel) al gevoeld bij 12 weken! :$ Voelde heel duidelijk iets langs de binnenkant van mijn buik wrijven, net alsof er een muisje langs mn buik ging! Schrok daar echt van, maar kreeg bevestigd na veel rondvragen in mijn omgeving dat het echt de baby was!;) Nu voel ik sinds een paar dagen af en toe gekriebel aan de binnenkant van mn buik, heel vreemd gevoel! Maar het schijnt zo vroeg te kunnen! ;)

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zeg altijd maar 'als jeje eisprong kan voelen, kan je ZEKER een embryo in je buik voelen ronddobberen'.;)

10. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

20 dec 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Ik voelde haar zo tussen de 16-17 weken maar twijfelde heel erg omdat het zo zacht was. Sinds deze week (19-20) is het echt overduidelijk en word het steeds harder :) Nou ligt mijn placenta wel mooi erachter dus daardoor voel je het sneller zei de VK.

11. Jnine89

Jnine89 Lid

22 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze week voor het eerst, met 15 weken!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik voelde mijn kleine met 15 weken. Twijfelde eerst wel, maar het gevoel werd steeds duidelijker en nu is'ie soms al niet meer leuk;)

13. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    Hey hey

Ik twijfel een beetje of ik ons kindje voel, heb een beetje een rommelig gevoel in mijn buik maar zijn geloof ik niet mijn darmen want ik heb de ziekte van chron dus ik weet hoe rommelige darmen voelen :) het zijn een soort luchtbelletjes ofzo ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen.
    Kan dit de baby zijn

Groetjes

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    kan zeker wel je kindje zijn.

Ik voelde Mart met 17 weken en een paar dagen, plopjes. En alof ik een aai voelde binnenin mijn buik. Ben zo benieuwd wanneer ik deze beeb ga voelen!

15. misa

misa Niet meer actief

De eerste keer voelde ik de baby met 17 weken voor het eerst. Vanaf 18 weken steeds duidelijker! Ik had de placenta toen voor.

Nu heb ik met 14 weken al gedacht dat ik het voelde, maar dat weet ik nog steeds niet zeker.
    Ik weet het zeker met 16 weken..! Dit keer de placenta achter.

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ohhh ik vind dit zo spannend :D Ik heb geen idee waar mijn placenta ligt. Ik heb een echo voor de nekplooimeting volgende week, dus dan kunnen ze dat waarschijnlijk wel zien, toch?

17. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Ik voelde de kleine pas met 21 weken, maar dat is heel normaal hoor!

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mn 1e zwangerschap voelde ik mn dochter voor het eerst TIJDENS de 20 weken echo! Ze lag toen flink te bewegen en ik voelde het ineens! Vanaf toen wist ik presies wat ik zou moeten voelen! Dit 2e kindje voelde ik voor het eerst al bij 10 weken, een enorm verschil dus.

Deel Deze Pagina