Hallo Ik heb al meermaals op dit forum geweest om dingen te lezen, maar vond het nu tijd om te registreren en mijn verhaal eens te doen. 2 jaar geleden zijn mijn man en ik begonnen om voor een kindje te gaan omdat onze kinderwens zo groot is bij beide. Mijn man is 28 jaar en zelf ben ik 35 jaar en mijn klokje was toch al even aan het tikken. Aangezien ik nooit in mijn leven de pil heb genomen waren we vrij snel zwanger en ons geluk kon niet op, alleen kreeg ik op een gegeven moment tussentijdse bloedingen niet veel maar en niet lang. Dokter geweest bloed laten trekken en de HCG waarde was hoger dan normaal voor 7/8 weken zwanger te zijn dus kon dit alleen maar betekenen of een meerling of bbz. De volgende dag direct bij een gyneacoloog terecht gekunnen mits doorverwijzing van de huisdokter, had ik al geen goed gevoel bij eerlijk gezegd. Mijn gevoel was dus juist een bbz , volgende morgen onmiddellijk binnen moeten gaan voor een operatie want het stond al op springen. Linkerkant werkt dus niet meer eitje kan daar niet afdalen. En erg lang afgezien van deze operatie. Daarna als we terug bereid waren om terug voor kindje te gaan na een hele hoop testen zowel bij mij als bij mijn man was er geen enkel probleem om terug zwanger te worden. Dus zijn we er ook terug voor gegaan, een goed half jaar later waren we terug zwanger maar ondanks alles uitgedraaid op een miskraam weer een teleurstelling. Weer een hele reeks onderzoeken laten zelfs een hsg laten en elke maand naar de gyneacoloog geweest om te zien waar het eitje zat, dit zo 6 maand lang,helaas zat het altijd links en 1 keer rechts, maar dit mag normaal geen probleem zijn omdat links kan opgepikt worden door rechts. Ik werd er op den duur eigenlijk moedeloos van om elke maand te horen dat het links zat, zelfs clomid en al genomen 100mg en altijd maar 1 eitje gehad en geen effect om zwanger te worden. Toen hebben nu sinds juni besloten om voor ivf te gaan, in juli een intake gesprek gehad in het UZA alleen nog steeds geen antwoord gekregen of we in aanmerking komen want kreeg daar als antwoord dat we pechvogels waren om zwanger te raken. We hebben dus sinds begin juli niet meer naar de gyneacoloog geweest en deze maand weer spontaan zwanger geworden na 8 maand van de laatste miskraam. Helaas is ook deze zwangerschap geeindigd in een miskraam na 5 weken 1 bbz gehad in feb 2015 1 miskraam in dec 2015 1 miskraam in aug 2016 Ik word er eigenlijk een beetje moedeloos van zeker omdat ik er ook niet jonger op word en onze kinderwens is echt heel groot. Ik weet gewoon niet meer waarom het ons niet lukt om een kindje te krijgen We hebben nu ook gezegd dat we er gewoon voor blijven gaan maar het is en blijft iedere keer een teleurstelling voor ons. Zeker als we weten dat er bij geen van de 2 problemen zijn behalve dat mijn linkerkant alleen maar eitjes aan maakt en voor de rest niets meer. We zijn er ook niet continue mee bezig om zwanger te raken, maar blijf me toch afvragen of er geen probleem is? Ook al zeggen verschillende dokters van niet op den duur begin je toch wel een beetje te twijfelen. Dit is zo'n beetje mijn verhaal tot hiertoe, nog mensen die zowat met hetzelfde zitten en of meegemaakt hebben? Ook voor die ivf is dit normaal dat we nog niets gehoord hebben? Wat kunnen we nog meer doen? Is mss niet de meest geschikte vraag maar deze blijft wel rond zweven in mijn hoofd nu Alvast fijne dag gewenst
Lieve Kidswens, Ik kan geen antwoord geven op je vragen, maar wil je wel even sterke wensen. Wat hebben jullie al een hoop te verwerken gehad. hopelijk horen jullie snel wat van het ziekenhuis en mogen jullie een goede zwangerschap doorlopen!
Wat heftig zeg! Ik vind het zo verdrietig om te lezen dat je al zo lang bezig bent. Ik hoop dat het alsnog lukt om een kindje te krijgen. Dat je nog niks gehoord heb kan zijn omdat het een vakantieperiode is. Ik zou gewoon eens opbellen, de stoute schoenen aantrekken. Heel veel sterkte en succes
Bedankt voor de reactie's. Ik wilde mijn verhaal even kwijt ergens anders. Mijn man en ik praten er wel over maar het blijft toch wel pijn doen. We laten ons hoofd wel niet hangen maar soms word het toch even te moeilijk. Zeker omdat we na de bbz al die onderzoeken ondergaan hebben en heb ook een regelmatige cyclus kan er gewoon mijn klok op gelijk zetten. Maar op de 1 of andere manier wil het bij ons maar niet lukken. Vandaar dat ik hier mss mensen kan tegenkomen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en ook zijn blijven verder gaan om hun kinderwens te doen uitkomen. Vakantie periode is begrijpelijk maar de rekeningen sturen ze wel op tijd. Denk dat ik toch als ik de moed een klein beetje terug vind eens zal bellen naar de gynea van het uza om over te gaan tot ivf. Intake gesprek hebben we gehad maar nog altijd geen reactie op gekregen. We kunnen wel spontaan zwanger worden maar iets of wat laat het altijd mislopen We zijn wrs niet de enigste die dit hebben voorgehad en ook niet iedereen wil er zomaar over praten wat begrijpelijk is. Maar ik zoek eigenlijk een klein beetje hoop dat het ons toch nog mag lukken en niet het antwoord krijgen van de gynea dat we pechvogels zijn Goedenacht gewenst
Hoi je verhaal is herkenbaar zij het anders verlopen. Hrb je onderzoeken gehad naar herhaalde miskramen? Ivf is mk niet meteen een oplossing.. Wij zijn terecht gekomen in Gent en zie mijn banner..
Ik denk dat je je vraag sowieso opnieuw het beste kan stellen onder vruchtbaarheidsproblemen. Daar zullen je (helaas) veel vrouwen vinden met hetzelfde. Wat ik wel vaak hoor, Gent! Of Dusseldorf. Nederlandse ziekenhuizen doen helaas nog weinig onderzoeken naar herhaalde miskramen. In het buitenland hebben ze dit al vele malen beter onder de knie. Ze kunnen bijv baarmoederslijmvlies afnemen en hier je nk cellen in meten. En aan de hand daarvoor iets voorschrijven. Of andere dingen voorschrijven. Er zijn ook wel Nederlandse ziekenhuizen die er meer van weten hoor. Maar dat weet ik zo gauw niet. Mijn advies: meld je bij het ziekenhuis. Al was je nog wel jong, zoals ik, dan zijn miskramen alsnog vreselijk en 2 jaar wachten lang. In jullie geval zou ik al helemal naar het ziekenhuis gaan. En hopelijk kunnen ze jullie helpen!
Hey Zonnetje Na de miskraam uiteraard onderzoek gehad, deze week moet ik trouwens terug naar de gyneacoloog na deze miskraam dat we hebben gehad. Onze gynea de 2de ondertss al had ons doorverwezen naar een andere gynea om toch voor ivf te gaan ook eigenlijk een beetje op aanvraag van ons zelf aangezien ik er ook niet jonger op word. Ik wil je wel proficiat wensen dat het jullie gelukt is geeft me toch nog een klein beetje hoop Bubblez bedankt voor je reactie Maar vruchtbaarheidsproblemen zijn er niet bij ons, we zijn beide getest geweest alleen werkt mijn linker eileider niet meer door operatie van bbz en de rechterkant is perfect in orde ook hsg laten doen..... 6 maand lang of langer elke maand naar gynea geweest bloedonderzoek, inwendige echo om te zien waar het eitje zat meestal links maar zeiden dat de rechterkant het kan oppikken en elke maand zat er altijd een mooi ei juiste afmeting, baarmoederslijmvlies volledig in orde .... niemand dat iets abnormaals kan zien of bedenken wat het nog kan zijn. Wij kunnen spontaan zwanger worden dat is al 3 keer bewezen maar helaas duurt het nooit lang Mijn man is ook getest en zat zelfs boven het gemiddelde qua zwemmertjes. Wij zijn van BE dus NL of DU is voor ons een beetje ver eigenlijk om daarmee verder te gaan. Deze week afspraak bij gynea en als ik de moed vind naar het ziekenhuis bellen en vragen hoe het zit met ons aanvraag van ivf dat nu al een tijd geleden is van ons intake gesprek.
Ik ben ook van Belgie... Bij ons is de ivf eigenlijk heel snel in gang gezet. Na de intake kon ik starten als mijn menstruatie doorkwam, dus misschien nog eens informeren bij het ziekenhuis? En wat vruchtbaarheidsproblemen betreft... Er bestaat ook zoiets als 'overklaarbare verminderde vruchtbaarheid'. Dat wil zeggen dat er helaas geen oorzaak gevonden kan worden waarom het niet lukt. Nu is het bij jullie al wel 3 keer gelukt, alleen niet op een gezonde manier helaas. En daar zijn ook geen oorzaken van gevonden? Of is dat niet onderzocht geweest? Ik hoop van harte dat je snel terecht kan! Veel succes!
In principe ben je bijna elk half jaar wel zwanger geraakt, dus dat zou het probleem niet zijn. Al gebeurt er iets waardoor het vruchtje niet goed is of niet goed kan innestelen. Het is ook niet raar dat je pas vanaf juli 1 afspraak hebt gehad. Er zit wel vaker enkele maanden tussen. Ik zou even bellen. Maar als je geen fijn gevoel bij dit ziekenhuis hebt of er een beter ziekenhuis is (UZ Gent?), zou ik daarheen gaan.
Wanneer hadden jullie je intake? Want dat heb ik precies gemist. Wij zijn overgegaan van iui naar ivf (we waren dus al in behandeling in het ziekenhuis), dus misschien vandaar dat het bij ons sneller ging. Een 2 maanden moet je toch zeker wel rekenen denk ik!
Ons intake gesprek was 21 juni 2016 dus al iets meer dan 2 maand geleden. Al die keren dat het niet gelukt is hebben ze ook geen oorzaak gevonden en altijd onderzocht geweest. We begrijpen het helaas zelf niet. Als ik de moed vind zal ik eens bellen ff de MK terug wat laten bezinken.
Zo kan je het wel stellen ja zo om het half jaar zwanger geraakt maar helaas zonder succes en daar begin ik mij nu wel vragen bij te stellen. Daarstraks bij de huisarts al geweest en erover begonnen maar zij heeft er ook geen verklaring voor terwijl ze heel den dossier ook wel kent. Volgende week naar de gynea maar zoals eerder zal hier ook weer geen verklaring voor zijn en alles zal weer terug in orde zoals ervoor geweest is. Zelf vind ik het heel raar en mijn man begint zich nu die vraag ook wel te stellen wat het probleem kan zijn waardoor mijn lichaam het iedere keer afstoot, want zo is het wel. De gynea van UZA voor ivf heb ik zeker geen klagen van en mijn gynea waar ik altijd ga ook niet, zijn beide heel begripvol en geven alle uitleg die we steeds vragen, dat was bij ons eerste gynea niet het geval. Alleen is nu de vraag ook wanneer ik iets te horen ga krijgen om te kunnen starten met ivf als er al een goedkeuring word gegeven aangezien we zelf ook zwanger raken. Lijkt mss allemaal ingewikkeld maar voor ons is het eigenlijk nog erger momenteel. Daarmee hoop ik mensen te vinden die ongeveer zowat hetzelfde hebben meegemaakt hoe jammer dit ook allemaal is
Hoi hoi Ik hoop dat ik je ergens op kan wijzen wat misschien nog niet getest is omdat veel artsen er niet op testen.. Maar ben je ooit geprikt op je b12 of schildklier waarden? Ik moet nu sinds een aantal maanden b12 spuiten omdat mn lichaam het voor watvoor reden dan ook niet opneemt en daardoor ben ik er meer over gaan lezen.. Een b12 tekort (of lage waarden) kunnen miskramen veroorzaken.. Ik hoop dat je weer gauw zwanger mag raken en blijven dit keer
Hey Palomi Op schildklier ben ik getest geweest en was ook allemaal in orde die b12 weet ik eigenlijk niet ga daar eens wat over gaan opzoeken thx
Ik snap alleen de link naar ivf niet zo. Ik zou eerst alle onderliggende oorzaken vd miskramen laten onderzoeken. Als er ergens een probleem is zal ivf dit niet oplossen. Je kunt een zwagerschap niet afdwingen.. Zwanger raken lukt prima dus zou ivf je echt helpen?
Hey Zonnetje, Aangezien mijn leeftijd ik word bijna 36 en willen zeker nog 2 kinderen leek ons na 2 jaar dit te bespreken met de gyneacoloog wat hij ervan vond. Hij zei ook dat we al enige tijd bezig waren en dit mss wel de oplossing zou zijn voor ons. Ook eigenlijk een beetje op onze vraag om verder te gaan. Zelf ben ik er niet direct voor te vinden daar ben ik eerlijk in maar na de mislukte pogingen en de linkse eileider die niet meer werkt en het eitje altijd links zat heeft mij dit na lang nadenken toch tot een intake gesprek gemaakt bij het UZA (waar we nog steeds niets van hebben gehoord) we kunnen uiteraard spontaan zwanger worden alleen stoot mijn lichaam het af en alles is onderzocht geweest en ze weten geen verklaring voor dit. Morgen heb ik een afspraak gemaakt bij de huisdokter voor een bloedafname te nemen voor die vitamine b12 eens te laten controleren want weet het zelf niet of ik daar op getest ben geweest. Heb er wat over op gezocht en sommige symptomen heb ik helaas wel dus wie weet dat dit mss een oorzaak kan zijn, zal even afwachten worden. Ik neem al bijna 2 jaar foliumzuur ondertussen.