geen vers fruit gehad?

Discussion in 'Voeding' started by Sweetlakecity, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Mijn kleine meid weigert opeens haar verse fruit. Sinds 1 maand.
    Ja kleine beetjes (eet stukjes) maar om zo wel haar vitamine binnen te krijgen geef ik dan maar fruttapura of een potje. Dat gaat als zoete koek erin.
    Alleen...ik ben zo bang dat ze straks vers gaat weigeren.

Wie heeft in ook zo een situatie als ik gezeten maar zegt het komt echt goed.

Of anders tips? Ik hoop dat ze zomer verbetering gaat brengen met al die lekkere vruchten. 8)

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik zou als alternatief geen potjes aanbieden maar een vitaminepilletje. Dan went ze in elk geval niet aan potjesfruit (of frutapura-achtige dingen). Mijn zoontje krijgt dagelijks een vitaminepil van Optimax. Is een kauwvitamine die naar aardbei smaakt. Hij noemt het zelfs een "snoepje" en vraagt er ook naar.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    hier ook geen fruitliefhebber helaas. Als baby echt alles maar sinds dat ze stukjes ging eten vind ze t niks meer.
    Alleen banaan.

Ik heb ook kauwvitamines gehad, vond t echt de oplossing maar helaas die wil ze ook niet (eigenwijs ding)
    Wat ze echt lekker vind zijn die fruitreepjes van nestle geloof ik of friso. De rest niet.
    Hoop dat dat echt weer gaat komen!!

Ze eet wel veel groentes gelukkig.

4. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    zie dat je dochter 10 maanden is. Ik zou het eens vragen bij baby dreumes. Denk zelf dat t een fase is. En zou niet dagelijks een potje geven....

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja klopt.
    Ik zet hem hier juist neer omdat ik bang ben dat het straks niet goed komt. En hopelijk dat iemand hier zegt: nee joh meid mijn kind eet nu lekker ook een appeltje en is op die potjes groot geworden.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Wat ik lees, is dat het opeens is, dus dat het best een fase zou kunnen zijn. Ik zou geen potjes geven, want die zijn denk ik 'te lekker'. Wat je nog kan doen is aardbeien door de yoghurt doen. Heb ik ook voor Luca een tijdje gedaan. Verder ander fruit proberen, mandarijn, peer ( lekker zacht en zoet) druiven. geen idee wat je al gegeven hebt, natuurlijk.
    Anders tijdelijk geraspte appel op brood, tussen de middag. Zoiets proberen, want dat is toch een andere manier van fruit aanbieden. Niet meteen de potjes doen, of misschien alleen om de dag en de andere toch fruit (proberen) geven

7. Sinaasappeltje uitpersen, maar je kleintje is 10 maanden? Dan weer oppassen met citrusfruit, als ik het me goed herinner, ivm allergie-opbouw.
    Wij kochten knijpfruitjes van Zonnatura als ze écht geen fruit nam.
    Zijn wel een euro per stuk, maar ze zijn zonder toegevoegde suikers etc...en ze vindt ze lekker, ze zijn er ook met groenten ;)
    Joh, meestal komt het allemaal gewoon goed hoor, met 10 maanden moeten ze nog helemaal hun smaak ontwikkelen. Gewoon geduldig fruit aan blijven bieden en als ze het niet nemen, geen man overboord.
    Hier een kleintje van 2 jaar en 4 maanden. Dan wel fruit, soms niet, dan wel prakkie, soms niet, maken er geen probleem van, maar ik houd het natuurlijk wel in de gaten, alhoewel eten hier eigenlijk helemaal geen problemen geeft.
    Succes ermee....

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant

Mijn zoontje is idd op potjes groot geworden. Vers fruit is hij vanaf een jaar gaan eten en avondeten heeft hij tot 1.5 jaar uit een potje gegeten. Hij eet nu peer, banaan, mandarijnen, sommige appels, en fruit van het seizoen. Qua warm eten eet hij nagenoeg alles, alleen geen gekookte aardappels, maar ja, je kan niet alles hebben.

Ik heb me er nooit druk over gemaakt, het komt vanzelf wel goed. Ik zou even een tijdje potjes geven en gewoon tussendoor een hapje proberen, als je zelf een banaan eet, spelenderwijs een hapje laten nemen, want wat mama eet is natuurlijk veel lekkerder ook al heb je hetzelfde op je bordje liggen. Zo heb ik het ook gedaan, geen dwang, gewoon tussendoor.

Succes!

9. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle eet nog steeds geen fruit ja 1 hapje banaan 1 hapje appel en manderijn etc. dus hij krijgt dagelijks fruit uit een pakje (knijpfruit) dit vind hij wel lekker de rest hoeft ie niet dus zo nu en dan maar een hapje van echt fruit (maak me hier echt niet druk meer om)

10. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Fruitsmoothies maken. Combinaties zoals banaan, appel, peer, maakt eigenlijk niet uit welke combinatie. Wat water erbij doen en mixen maar met een staafmixer. Kun je op lepel geven of uit rietje drinken. Zelf vind ik het ook lekker :D

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    zelf doe ik ook nog iedere dag fruit door de blender, voor mijn zoon, (14 maanden) dit eet hij wel, ik vind het beter als fruitreepjes, knijpfruit, potjes ed, omdat hier toch allerlei toevoegingen inzitten.
    en mijn dochter heeft ook lang gepureerd gegeten en eet nu met 4 jaar ook appels, bananen, kiwi's enz. komt dus goed!;)potjes en knijpfruit ed. kost alleen maar heel veel geld.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    't Komt meestal wel goed hoor.
    Vroeg of laat krijgen zelfs de beste eters wel eens zo'n lor dat ze een paar maand dit of dat niet willen eten.
    Probeer telkens weer iets nieuws, als je iets lekkers ziet in de fruitwinkel, probeer hem dan te verleiden met een nieuw smaakje, een nieuw kleurtje, in stukjes, geprakt of fijngemalen. Alstie het maar naar binnen krijgt. Vitaminepillen zou ik nooit geven, da's onzin volgens onze huisarts.

Zelf zit onze jongste al zo'n vier maand in z'n warm-eten-weiger-periode. En ik kan er boos of bezorgd om worden wat ik wil, maar helaas helpt het niet. Soms eet hij een paar hapjes en dan ben ik blij, voor de rest moeten we maar afwachten.
    Wel is mijn ervaring: het gaat allemaal weer over.
    En als ik dan zie hoe groot en gezond mijn oudste zoons zijn, dan denk ik vaak: waar heb ik me toen toch druk om gemaakt. ;)
    Maargoed: als je er middenin zit, is het wel even moeilijk.

Succes ermee hoor.
    Groetjes, Janet

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik zou gewoon nu potjes fruit geven, vaak is dit een fase en gaat het wel over. Vitamine pillen zou ik echt niet geven. En als je bij een goede drogist vraagt om vitamine pillen word dit ook sterk afgeraden. En helemaal op de leeftijd van 10 maanden.

Mijn zoontje heeft het nu met brood, wil echt geen brood eten en gooit alles op de grond. Ik maak me er niet druk om, hij gaat het vanzelf wel weer eten denk ik.

Share This Page