Moe, moe en nog eens moe..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tjoebie, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

Zoals de titel al zegt, ik ben zo moe..
    Ik geef nu 6 maanden bv en het vergt zoveel van me, heb ook constant honger, en ben vreselijk moe. Val soms haast flauw

Herkennen jullie dit?

IK denk er echt over om te stoppen, ga volgende week naar school en ik ga dit niet trekken, maar vind het zo erg om te stoppen, ze geniet zo, en wou nog een paar maanden geven:(

Ik hoop nu 7 maanden vol te kunnen maken:(

Is het verstandig om te stoppen, of heeft de bv hier niks mee te maken(wat ik persoonlijk niet denk)

Liefs

2. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hallo!

Wat goed dat je al zo lang borstvoeding geeft!
    Ik herken wel wat je zegt van die honger hoor, ik eet meer avondeten dan mijn man en toch val ik nog steeds af, ik weeg nu een kilo minder dan voor de zwangerschap.
    Dat moe zijn weet ik niet of dat van bv komt, dat komt misschien ook gewoon door je nieuwe leven als moeder. Ik denk nl dat ik daardoor moe ben.
    Hoe zijn je nachten?
    Je moet het echt zelf weten of je wilt stoppen, ik zou zelf zeggen; kijk het nog eventjes aan. Maar ik heb makkelijk praten, ik hoef niet naar school en ik werk momenteel ook niet.
    In ieder geval succes met je keuze! En vergeet niet dat je je kindje al heel veel hebt gegeven.:)

Liefs

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben er van overtuigd dat je niet moe kunt raken van bv.
    Het immers zo dat ons nageslacht afhankelijk is van bv om te overleven. Het zou dan wel raar zijn als voor het nageslacht zorgen slecht voor de moeder zou zijn.
    *Natuurlijk heb je tegenwoordig kv dus is onze soort niet perse afhankelijk van bv. Maar dat is niet zoals de natuur het heeft bedacht.

Wel is het zo dat bv geven energie kost. Maar dat is te ondervangen door wat extra te eten.

Ik sluit me verder aan bij Misa Misa mischien hoort moe zijn bij het MOEderschap.
    Ook wil de schildklier nog wel eens ontregeld zijn na de zwangerschap wat ook voor die klachten kunnen zorgen die jij noemt. Dus mischien is een bezoekje aan de ha niet verkeerd. Je kindje is nu 6 maanden en gaat wrs steeds meer bijvoeding eten. Als jij al denkt dat het wel aan de bv ligt zou je kunnen proberen gedeeltelijk af te bouwen door wat meer groente/fruit/brood e.d. aan te bieden.

4. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Dit heeft niets met de borstvoeding te maken! Heb je al met de huisarts overlegd? Misschien heb je een schildklierprobleem oid.

5. Alita

Alita Niet meer actief

eet je wel goed? Je moet wel ook goed voor jezelf zorgen als je bv geeft...
    Het kan wel vermoeiend zijn omdat je toch wel vaak in de weer bent met de bv maar inderdaad van de bv zelf niet eigenlijk. Snap je wat ik bedoel?

6. 4days

4days Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de rest. Dat je misschien een klein beetje vermoeider bent, ook door de nachtvoedingen ofzo, oke. Maar constant slap en doodmoe? Dat kan gewoon niet dat dat alleen de bv is. Klinkt eerder als ijzertekort, of iets met de schildklier ofzo. (hoewel mijn dokter zoiets altijd afschuift op overspannen en depressies, grrrr...)

7. 4days

4days Niet meer actief

Oeps, dubbel gepost...

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik merk ook dat ik er echt op moet letten dat ik extra eet/drink. Wij eten tussen de middag warm (misschien een tip, dan heb je al een grote maaltijd in je buik) en maken dan altijd wat extra zodat ik savonds nog een keer warm kan eten.
    Bij mij vliegen de kilos er ook af. Je kan misschien niet moe worden van bv, maar energie vreten doet het naar mijn idee wel... Ga je smiddags wel even liggen etc? Hoe zijn je nachten inderdaad? Kan allemaal meespelen. Ik hoop van harte dat je het nog even volhoudt, hoe langer hoe beter natuurlijk! Sterkte

9. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    hi dames,

thanks voor jullie reacties.
    heb toen bij de vk mijn ijzer laten testen en dat was goed, maar dat is alweer 5 maanden geleden, dus wie weet..
    heb nog een bloedprik formulier liggen voor me schildklier ga dit ook maar doen, kijken of dat het kan zijn.

Heb eerlijk gezegt ook geen goede nachtrust meer(heb heel veel slaap nodig) en met een kleintje gaat dat moeilijk als je niet op tijd gaat..

ze slaapt gelukkig wel door, dus dat is het niet, vandaag bijvoorbeeld ben ik niet zo moe. merk ook vaak als ik weg ga dat het dan beter gaat als dat ik thuis ben, dan lijk ik alleen maar moeier te worden(jaja ik weet het raar lichaam)

Zal me bloed laten testen en toch maar weer een keer om 9 uur naar bed vanavond.

Ben benieuwd hoe het gaat als ik naar school ga.
    Hoop dat het een beetje gaat, zou het erg vinden als ik moest stoppen:(

Liefs

10. 4days

4days Niet meer actief

Same here ja. Het kost inderdaad wel veel energie.

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zo herkenbaar.
    Ik gebruik wat bach druppels gemaakt door een bachremedie therapeut. Helpt aardig.
    Maar ben ook moe moe en nog eens moe. Oja over het afvallen. Dat is hier dus niet zo. Ik ben bij de geboorte van de kleine 78 kg en nu eindelijk na 5 maanden zit ik op 73 kg. 1 kg per maand dus. Daar ligt het niet aan.

Ik was al op alles getest en ben kern gezond. Ik geloof wel dat bij sommige moeders de bv erg veel energie kost. Mijn moeder had ik ook.

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ben ook zo'n tijd moe geweest en het gaat nu beter.
    Je gebruikt al je reserves in de begin periode. Als het daarna rustiger wordt merk je vaak hoe moe je bent. Tenminste zo heb ik en een hoop in mijn omgeving dat gevoeld. Dit wordt nu weer beter, nu ik zelf ook weer beter slaap en wat dieper en niet meer van elk geluidje wakker word.

13. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Wat mij opviel en wat ik ook veel van andere moeders hoor is dat ik na een maand of 8 ineens het gevoel had dat ik wakker werd. Is gewoon ontzwangeren, en kan wel een jaar duren.

14. Alita

Alita Niet meer actief

dat heb ik dus ook!!! het duurt toch wel even voordat je gewend bent aan je nieuwe leven en dat heb je nu pas door, je hebt nu wat meer energie rust enz , niet? Is ook normaal!!!

15. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    :D leuk... Kijk er nu al naar uit dan!
    Als kleintje 10 maanden is willen we voor een brusje gaan, dus dan heb ik waarschijnlijk precies twee wakkere maanden voordat ik weer "indut" hahaha ;)

Deel Deze Pagina